top of page
IMG_4391.jpg

Neurri urgenteak hartzea klima- aldaketaren eta haren ondorioen aurka egiteko.

Ikastolan klima babesteko ekintzak ikasketa-planetan txertatzea, hezkuntza eta sentsibilizazioa, eraginak arintzea eta garaiz ohartaratzea, Klima Aldeketari buruzko Nazio Batuen Konbentzio Markoa betetzea.

13.6 EKIMENA: Ikastolako 2030 Agendako arduradunak Hezkuntza klimatikoaren jardunaldietan parte hartzea.

2023ko abenduaren 1ean, Ikastolako 2030 Agendako arduradunak BBK Kliman ospatu den Hezkuntza klimatikoa: jasangarritasuna ekinean jardunaldietan parte hartu du. Ikastolako 2030 Agendako arduradunak KLIMA BABESTEKO EKINTZA Lauro Ikastolako 2030 Agenda-planan azaldu du, Ikastolan klima larrialdiari aurre egiteko, klima babesteko ekintzak ikasketa-planetan txertatzeko eta hezkuntzarako eta sentsibilizaziorako ahalmena hobetzeko zehaztuta ditugun ekimenak azalduz. Nahiz eta edukien proiekzioa gaztelaniaz egin zen, Ikastolako arduradunak aurkezpena euskaraz egin zuen.

Jardunaldia UN Etxeak sustatu du, Eusko Jaurlaritzako Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailarekin eta BBK Klima erakundearekin lankidetzan, eta helburu nagusia izan da gaur egungo testuinguruan klimaren aldeko hezkuntzak duen garrantzia ezagutzea, praktikan nola jarri aztertzea eta, aldi berean, ildo horretako esperientzia arrakastatsuak ezagutzea, Lauro Ikastolarena bezala, hezkuntza klimatikoan aurrera egiteko, ezagutzaren, ahalduntzearen eta ekintzaren bidez.

Jardunaldiaren irekiera Joseba Ruiz de Loizagak, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen-hezkuntza eta prestakuntzako zerbitzuaren arduradunak eta Arantza Achak, UN Etxeako Zuzendariak egin zuten. Ondoren, pertsona desberdinek parte hartu zuten: Charo Moránek, Ekologistak Martxan, GARUA eta FUHEM erakundeetako kideak, Urdaibaiko Ingurumen Hezkuntza Proiektuko ordezkariek, Malake Muñozek, Urban Klima-IHOBEkoak, Jonan Gomezek, Lauro Ikastolako 2030 Agendako arduradunak, Isaak Aranbarrik, Zumaiena Ikastetxeko Zuzendariak eta Amaia Otazok, Gazte ekoliderrak-Kutxa Fundazioko kideak.

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 13.3 Hezkuntza, sentsibilizazioa eta Ikastola osatzen dugunon ahalmena hobetzea, klima‐aldaketa murrizteko, horretara egokitzeko, bere eraginak arintzeko eta garaiz ohartarazteko.

Beheko argazkietan jardunaldiaren irudi batzuk:

 

Behean, jardunaldietan aurkeztutako KLIMA BABESTEKO EKINTZA Lauro Ikastolako 2030 Agenda-planan dokumentua. Lauro Ikastolako 2030 Agenda-planako Garapen Jasangarrirako 13. Helburuan, KLIMA BABESTEKO EKINTZAn, eta Garapen Jasangarrirako beste Helburu batzuetan zehaztuta ditugun ekimenak azaltzen dituena:

Ekimen honen bitartez, Garagen Jasangarrirako 17. Helburua, ITUNAK HELBURUAK LORTZEKO, eta 18.a, LEHORREKO BIZITZA, ere lantzen ditugu:

IMG_4395.jpg

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

17.7 Ikastolan ezarri dugun ekologikoki arrazoizkoak diren teknologien garapena eta horiek garapen‐bidean dauden beste erakundeei dibulgatzea eta hedatzea, baldintza onetan eta lehentasun‐baldintzetan ere.

17.8 Teknologia‐bankua eta zientziaren, teknologiaren eta berrikuntzaren arloko ahalmena sortzeko babes‐mekanismoa, aurrerapen txikieneko herrialdeentzat eta erakundeentzat; eta teknologia instrumentalen erabilera areagotzea, bereziki, informazioaren eta komunikazioen teknologiarena.

17.16 Garapen Jasangarrirako Bizkaiko Ituna hobetzea, eta horren osagarri izango  diren hainbat interesdunen arteko aliantzak ezartzea, ezagutzak, espezializazioa, teknologia eta finantza‐baliabideak mobilizatzeko eta trukatzeko, bereziki          garapen‐bideetan daudenetan, Garapen Jasangarrirako Helburuak lortzeko         babesa emate aldera.

17.17 Esfera publikoan, publiko‐pribatuan eta gizarte zibilean aliantza eraginkorrak sor daitezela sustatzea, aliantzen bidez baliabideak lortzeko esperientzia eta estrategiez baliatuz.

17.19 Martxan dauden ekimenak aprobetxatzea garapen jasangarriaren arloan egindako aurrerapenak neurtzea ahalbidetuko duten zenbait adierazle sortzeko; adierazle horiek, halaber, barne‐produktu gordinaren osagarri izango dira, eta garapen‐bidean dauden herrialdeetan ahalmen estatistikoa sortzen lagunduko dute.

17.3 EKIMENA: Unesco Eskola Elkartuen Sarean parte hartzea.

17.9 EKIMENA: Eusko Jaurlaritzarekin lankidetzan parte hartzea.

IMG_5300.jpg

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

18.5 Eten digitala murriztu eta teknologia berriak hizkuntza guztietan, batez ere gutxiagotuetan, eskuragarri jarri.

18.6 Hizkuntza gutxiagotuen presentzia bermatu hedabide mota guztietan:   idatzizkoak, ikus-entzunezkoak edota teknologia berrien alorrean garatutakoak.

18.1 EKIMENA: Ikastolako komunikazioak euskaraz egitea ikasle, familia, itunpeko erakunde eta gizartearentzat.

18.2 EKIMENA: Ikastolan euskararen presentzia bermatzea hedabide mota guztietan: idatzizkoak, ikus-entzunezkoak edota teknologia berrien alorrean garatutakoak.

18.3 EKIMENA: Ikastolan sortu dugun lauro2030agenda webgunean, SlideShare, issuu eta YouTube plataformetan euskara erabiltzea komunikazio hizkuntza gisa.

13.1 EKIMENA: 2030 Agendako ordezkariek klima babesteko ekintzari buruzko sentsibilizazio kanpaina egitea.

KLIMAri buruzko sentsibilizazioa

Ikastolan antolatutako HHko ate-irekien saioetan, azken bi ikasturteetako IRAES21 taldeko ikasleek, gaur egun Batxilergoko 1. eta 2. mailan daudenak, Lauro Ikastolako eraikinetan energia berriztagarrien inplementazioa azaldu diete bisitariei, Ikastolan KLIMA BABESTEKO EKINTZA lantzeko egiten duguna adieraziz.

Eskerrik asko Matxalen Aspuru, Malen Bustamante, Gabriel Marín, Uxue Ruiz, Irune Salcedo, Markel Torrel, Bingen Unzueta egindako lan onagatik!

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 13.3 Hezkuntza, sentsibilizazioa eta Ikastola osatzen dugunon ahalmena hobetzea, klima‐aldaketa murrizteko, horretara egokitzeko, bere eraginak arintzeko eta garaiz ohartarazteko.

Ate-irekien saio hauetan, azken bi ikasturteetako IRAES21 taldeko ikasleek Lauro Ikastolako eraikinetan energia berriztagarrien inplementazioa eta azpiegituretako ereduak energia‐eraginkortasuna lortzeko argitalpenean oinarritu dira euren azalpenak emateko:

Ekimen honen bitartez, Garagen Jasangarrirako 4. Helburua, KALITATEZKO HEZKUNTZA, 7.a, ENERGIA BERRIZTAGARRIAK, eta 18.a, HIZKUNTZA ETA KULTUR ANIZTASUNA, ere lantzen ditugu:

IMG_4382.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 4.7 Ikasle guztiek garapen jasangarria sustatzeko beharrezkoak diren ezagutza teorikoak eta praktikoak eskuratzen dituztela ziurtatzea, besteak beste, garapen jasangarrirako eta bizi‐estilo jasangarrietarako, giza eskubideetarako, genero‐berdintasunerako, bakearen eta indarkeriarik ezaren kulturaren sustapenerako, munduko herritartasunerako eta kultura‐aniztasunaren baloraziorako.

IMG_4385.jpg

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

7.3 Energia‐eraginkortasunaren hobekuntzaren Ikastolako tasa hobetzea.

7.a Ikastolan energia‐azpiegituretako eta teknologia garbietako inbertsioa sustatzea, iturri berriztagarriak, energia‐eraginkortasuna eta erregai fosilen teknologia aurreratu eta ez horren kutsakorrak.

 

7.5 EKIMENA: 2030 Agendako ikasle ordezkariekin jasangarritasunean landutako gaiak,    egindako kanpainak eta antzekoak egiten jarraitzea.

IMG_5300.jpg

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

18.5 Eten digitala murriztu eta teknologia berriak hizkuntza guztietan, batez ere gutxiagotuetan, eskuragarri jarri.

18.6 Hizkuntza gutxiagotuen presentzia bermatu hedabide mota guztietan:   idatzizkoak, ikus-entzunezkoak edota teknologia berrien alorrean garatutakoak.

18.1 EKIMENA: Ikastolako komunikazioak euskaraz egitea ikasle, familia, itunpeko erakunde eta gizartearentzat.

18.2 EKIMENA: Ikastolan euskararen presentzia bermatzea hedabide mota guztietan: idatzizkoak, ikus-entzunezkoak edota teknologia berrien alorrean garatutakoak.

18.3 EKIMENA: Ikastolan sortu dugun lauro2030agenda webgunean, SlideShare, issuu eta YouTube plataformetan euskara erabiltzea komunikazio hizkuntza gisa.

bottom of page