IMG_4389.jpg

Hiriak eta giza kokaguneak inklusiboak, seguruak, erresilienteak eta jasangarriak izatea lortzea.

Ikastolako oinarrizko zerbitzu egokiak, seguruak eta arrazoizkoak erabiltzeko aukera, garraio-sistema seguru, arrazoizko eta jasangarriak, ingurune jasangarria, Ikastolako kultura eta natura ondarearen babesa, airearen kalitatea, hondakinen kudeaketa, berdeguneak, eskola-inguruaren eta landa-eremuen loturak.

11.3 EKIMENA: Ikastolako ingurunea etapa guztietako ikas-irakaskuntza jardueretan erabiltzea.

 

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 11.7 Ikastolako berdegune eta espazio publikoak, inklusiboak eta irisgarriak izateko aukera ematea, bereziki, emakumeentzat, haurrentzat, adinekoentzat eta desgaitasunen bat duten pertsonentzat.

LH eta DBHko arlo desberdinetan, eguraldiak lagunduta, klase-jarduera batzuk eraikinetik kanpo burutzeko aukera aprobetxatu da. Argazkiak neurri handian ikusteko gainean klikatu.

P1290749.JPG
P1290745.JPG
P1290748.JPG
P1290083.JPG
IMG_2516.heic

11.4 EKIMENA: Ikastolako zenbait gunetan, etapa, maila eta arlo desberdinetako ikasleek sortutako lanen erakusketak egitea.

 

 

Beheko Soloako tabernan LHko 5. mailako ikasleen Plastika arloko erakusketa zabaldu dugu. 

 

2201-2022 ikasturteko 1.hiruhilekoanLHko 5. mailan, Plastika arloan koloreak lantzen aritu dira. Hainbat astetan zehar bideoak, argazkiak eta zirkulu kromatikoak erabiliz, ikasle eta irakasleak kolore mota desberdinak aztertu dituzte: lehen mailako koloreak, bigarren mailakoak...

 

Ikasleak koloreen gaian erabat murgilduta zirela, artelanak egiteko prozesuari hasiera eman zioten. Horretarako, lehenbizi, 3-4 kideetako taldeetan antolatuta, talde bakoitzak kolore desberdinak edukitzeko, zein koloretako azazkal-esmalteak ekarri adostu zuen. Materiala prest zutenean, lanean hasi ziren. Erretilu batean ur pixka bat prestatu, koloretako esmalteak bertan isuri eta kartulina bat segundu batzuetan uretan utziz, eginda! Prest dago gure artelana! Artelanak lehortzen utzi ondoren, irudiak erositako markoetan jarri eta prest daukagu gure erakusketa. Zorionak ikasle eta irakasleei egindako lanagatik!

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 11.4 Ikastolako kultura eta natura-ondarea babesteko eta zaintzeko ahaleginak egitea.

 

Beheko argazkietan erakusketaren ikuspegia. Irudiak neurri handian ikusteko gainean klikatu.

P1290107.JPG
P1290108.JPG
P1290110.JPG
P1290111.JPG

11.1 EKIMENA: HHko baratza eta LHko Barelikos esperientziak Ikastolako ingurune jasangarrian integratzea.

 

HHko baratza HHko eraikineko kanpoaldeko belartzan kokatuta dago, bertako inguruneak aprobetxatuz eta bertan integratuz.

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 11.3 Ikastolako ingurunea inklusiboa eta jasangarria areagotzea, eta baita giza kokaguneen kudeaketa parte‐hartzailea, integratua eta jasangarria ere.

HHko baratzean, euri-ura erabiltzeko sistema martxan jarri da; teilatuan jausitako euri-ura kanaleta sistema baten bitartez ura ontzi batera bideratzen da, bertan, ura bilduz. Ontziak duen iturriaren bitartez ura berrerabiltzen da, kasu honetan, baratza ureztatzeko.

Argazkietan ikus dezakegun bezala, konposta sortzeko ontzia ere badugu, momentu honetan, hostoz beteta dugu.

P1280668.JPG
P1280671.JPG
P1280670.JPG
P1280673.JPG
P1280672.JPG
P1280689.JPG
P1280690.JPG
P1280680.JPG
P1280676.JPG
P1280682.JPG
P1280678.JPG
P1280688.JPG

Ekimen honen bitartez, Garagen Jasangarrirako beste Helburu batzuk ere lantzen ditugu, hain zuzen ere, 6. Helburua, EDATEKO URA ETA SANEAMENDUA, eta 12. Helburua, EKOIZPEN ETA KONTSUMO ARDURATSUAK:

IMG_4384.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 6.4 Ikastolako baliabide hidrikoen erabilera eraginkorra bermatzea, ur gezaren erauzketaren eta horniketaren jasangarritasuna, ur‐gabeziari aurre egiteko eta urik ez duten pertsonen kopurua nabarmen murrizteko.

 

6.4 EKIMENA: HHko baratzean euri-ura erabiltzea.

IMG_4390.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 12.2 Baliabide naturalen kudeaketa jasangarria eta erabilera eraginkorra egin dadila lortzea.

 

12.3 EKIMENA: Hondakinen kudeaketa jasangarria: plastikoa, papera eta kartoia, konposta eta antzerako hondakinen birziklapena eta berrerabilpena eginez.

11.4 EKIMENA: Ikastolako zenbait gunetan, etapa, maila eta arlo desberdinetako ikasleek sortutako lanen erakusketak egitea.

 

 

DBHko Plastika eta Marrazketa Teknikoa arloetan, ikasleek proiektu desberdinetan egindako lanen erakusketak antolatzen ditugu. Beheko irudietan, 2020-2021 ikasturteko DBHko 3. mailako Marrazketa Teknikoa arloko Tulipa Liliaceae proiektuaren erakusketa.

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 11.4 Ikastolako kultura eta natura-ondarea babesteko eta zaintzeko ahaleginak egitea.

Erakusketa bi modutara antolatu dugu:

 

  1. DBHko Plastika gelaren ondoko erakusketa-gunean: paperetan egindako zirriborroak, marrazkiak eta diseinuak.

  2. plastikagela.com webguneko GURE LANAK atalean: proiektuaren azalpena, proiektuan zehar ikasleek jarraitu duten ikerketa eta prozeduraren argazkiak eta azken emaitza digitalen erakusketa.

 

Zorionak ikasleei egindako lanagatik!

IMG-5580.jpg
IMG-5583.jpg
IMG-5577.jpg
IMG-5581.jpg

Beheko irudien gainean klikatuz, plastikagela.com webguneko erakusketara abiatuko gara.

IMG-5585.PNG
IMG-5586.PNG
IMG-5589.PNG
IMG-5587.PNG
IMG-5588.PNG

GJH batean landutako ekimenek beste GJHetan ere eragina dutela badakigu, GJH eta ekimen desberdinak euren artean konektatuta daudelako. Garapen jasangarriaren perspektiba holistikoa mantenduz, Garapen Jasangarrirako Helburu guztien arteko lotura ulertuko dugu.

Ekimen honen bitartez, 9.GJHa ere lantzen dugu, hain zuzen ere, 9.4 helmuga:

IMG_4387.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 9.4 Ikastolako azpiegiturak modernizatzea, jasangarriak izan daitezen, eraginkortasun handiagoko baliabideak erabiliz eta teknologia eta prozesu garbiak eta ingurumenaren ikuspegitik arrazoizkoak erabiliz.

 

9.8 EKIMENA: Ikastolako pertsonen lanen erakusketak egiteko IKT eta Internetez baliatzea.