
Hiriak eta giza kokaguneak inklusiboak, seguruak, erresilienteak eta jasangarriak izatea lortzea.
Ikastolako oinarrizko zerbitzu egokiak, seguruak eta arrazoizkoak erabiltzeko aukera, garraio-sistema seguru, arrazoizko eta jasangarriak, ingurune jasangarria, Ikastolako kultura eta natura ondarearen babesa, airearen kalitatea, hondakinen kudeaketa, berdeguneak, eskola-inguruaren eta landa-eremuen loturak.
11.6 EKIMENA: Ekinaren astean, etapa desberdinetako ikasleen artean, etapaka eta mailaka antolatuta, Ikastolako ingurunean hondakinen bilketa eta garbiketa egitea.
2024ko maiatzaren 24an, Ekinaren Astearekin bat eginez, Ikastolan hondakinen bilketa eta garbiketa egin dugu HHko, LHko eta DBHko ikasle batzuen artean. Ekimen hau 2021-2022 ikasturteko IRAES 21 taldeko ikasleek sortu zuten, Ikastolan larrialdi klimatikoari aurre egiteko proposamen bezala. Ekimen honek ingurumena zaintzeko pauso bat aurrera emateko aukera ematen digu.
Bilketa egunean, LHko eta DBHko 2030 Agendako ikasle ordezkariek Ikastolako ingurunean hondakinak bildu dituzte. HHko ikasleek astean zehar egin dute hondakinen bilketa euren eraikinaren ingurunean, eta bilketa orokorraren egunean, LHko eta DBHko 2030 Agendako ikasle ordezkariekin elkartu dira, denon artean hondakinak dagokien edukiontzietara botatzeko.
GARATZEN DUGUN HELMUGA: 11.4 Ikastolako kultura eta natura‐ondarea babesteko eta zaintzeko ahaleginak egitea.
Argazki-galerian ekiminaren irudiak eta kartela. Ikasturte honetako kartela DBHko 1. mailako Izaskun Bárbara, Martina Onandia eta Garazi Orella ikasleek egin dute Plastika arloko Gure Planeta Gure Etxea proiektuan:





Ekimen honen bitartez, Garagen Jasangarrirako 4. Helburua, KALITATEZKO HEZKUNTZA, 13.a, KLIMA BABESTEKO EKINTZA, eta 17.a, ITUNAK HELBURUAK LORTZEKO, ere lantzen ditugu:

GARATZEN DUGUN HELMUGA:
4.7 Ikasle guztiek garapen jasangarria sustatzeko beharrezkoak diren ezagutza teorikoak eta praktikoak eskuratzen dituztela ziurtatzea, besteak beste, garapen jasangarrirako eta bizi‐estilo jasangarrietarako, giza eskubideetarako, genero‐berdintasunerako, bakearen eta indarkeriarik ezaren kulturaren sustapenerako, munduko herritartasunerako eta kultura‐aniztasunaren baloraziorako.

GARATZEN DUGUN HELMUGA:
13.3 Hezkuntza, sentsibilizazioa eta Ikastola osatzen dugunon ahalmena hobetzea, klima‐aldaketa murrizteko, horretara egokitzeko, bere eraginak arintzeko eta garaiz ohartarazteko.

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:
17.17 Esfera publikoan, publiko‐pribatuan eta gizarte zibilean aliantza eraginkorrak sor daitezela sustatzea, aliantzen bidez baliabideak lortzeko esperientzia eta estrategiez baliatuz.
17.19 Martxan dauden ekimenak aprobetxatzea garapen jasangarriaren arloan egindako aurrerapenak neurtzea ahalbidetuko duten zenbait adierazle sortzeko; adierazle horiek, halaber, barne‐produktu gordinaren osagarri izango dira, eta garapen‐bidean dauden herrialdeetan ahalmen estatistikoa sortzen lagunduko dute.
17.13 EKIMENA: IRAES 21 erakundearekin lankidetzan parte hartzea, Euskal Confintean eta Ekinaren astean parte hartuz.
11.4 EKIMENA: Ikastolako zenbait gunetan, etapa, maila eta arlo desberdinetako ikasleek sortutako lanen erakusketak egitea.
2023-2024 ikasturtean, DBHko 3. mailako Marrazketa Teknikoa arloan landu dugun lehenengo proiektua Poligono Izarrak izan da. Proiektuan, oinarrizko trazadura geometrikoak aplikatuz eta poligono izarretan oinarrituz, erlojuak diseinatu eta marraztu ditugu.
Jon Otaolak, Ikastolako sukaldariak, sukaldean frutak jasotzeko erabiltzen diren kartoi-kutxak gorde eta eman dizkigu, eta guk kartoi-kutxak berrerabiliz, erlojuak eraiki ditugu MUNDUKO ORDUAK adieraziz. Gure erlojuek munduko zazpi leku hauetako orduak markatzen dituzte, ekialdetik mendebaldera: Japonia, Gaza, Kamerun, Euskal Herria, Venezuela, Boise eta Hawaii.
Erakusketa honen bitartez, arloko edukiak landuz eta materialak berrerabiliz, artelanak egin daitezkeela adierazi nahi dizuegu Ikastolako pertsona guztiei. Espero dugu gure mezuak zuengan eragina izatea.
Unesco Eskola Elkartuen Saretik, No a todas las guerras proposamena jaso genuen, Ukrainan eta Gazan bereziki bizitzen ari diren gerra-egoerak salatzeko eta bakea eskatzeko. Proposamena kontuan izanik, eta proiektuan GJH gehiago landuz, erakusketako erlojuak salgai jarri ditugu, eta lortutako dirua UNICEF erakundeari emango diogu, Unidos por Gaza kanpainan parte hartuz, Gazako milioi bat haur baino gehiagok behar duten laguntzan kolaboratzeko. Guztira 140 euro lortu ditugu.
GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:
-
11.3 Ikastolako ingurunea inklusiboa eta jasangarria areagotzea, eta baita giza kokaguneen kudeaketa parte‐hartzailea, integratua eta jasangarria ere.
-
11.4 Ikastolako kultura eta natura‐ondarea babesteko eta zaintzeko ahaleginak egitea.
-
11.7 Ikastolako berdegune eta espazio publikoak, inklusiboak eta irisgarriak izateko aukera ematea, bereziki, emakumeentzat, haurrentzat, adinekoentzat eta aniztasunen bat duten pertsonentzat.
Beheko argazkietan, erakusketaren irudiak. Neurri handian ikusteko gainean klikatu. Beherago, erlojuak eraikitzeko jarraitu dugun prozeduraren argazkiak.









Ekimen honen bitartez, Garagen Jasangarrirako 1. Helburua, POBREZIA DESAGERTZEA, 4.a, KALITATEZKO HEZKUNTZA, 12.a, EKOIZPEN ETA KONTSUMO ARDURATSUAK, 16.a, BAKEA, JUSTIZIA ETA INSTITUZIO SENDOAK eta 17.a, ITUNAK HELBURUAK LORTZEKO, ere lantzen ditugu:

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 1.2 Pobrezian, bere dimentsio guztietan, bizi diren pertsonei, batez ere gure ingurukoei, gure esku dauden baliabideekin laguntzea.

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 4.7 Ikasle guztiek garapen jasangarria sustatzeko beharrezkoak diren ezagutza teorikoak eta praktikoak eskuratzen dituztela ziurtatzea, besteak beste, garapen jasangarrirako eta bizi‐estilo jasangarrietarako, giza eskubideetarako, genero‐berdintasunerako, bakearen eta indarkeriarik ezaren kulturaren sustapenerako, munduko herritartasunerako eta kultura‐aniztasunaren baloraziorako.
4.2 EKIMENA: DBHko 3. mailako Marrazketa Teknikoa arloko proiektuak GJHetan oinarritzea.

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 12.5 Nabarmen murriztea hondakinen sorrera, prebentzio, murrizketa, birziklatze eta berrerabilpen‐jardueren bitartez.
12.10 EKIMENA: HHko eta LHko maila guztietan eta arlo desberdinetan, eta DBHko eta Batxilergoko maila eta arlo batzuetan, hondakinetako materialak berrerabiliz irudiak sortzea.

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 16.a Nazioarteko erakunde egokiak indartzea, baita nazioarteko lankidetzaren bidez ere, indarkeria prebenitzeko eta terrorismoari eta delinkuentziari aurka egiteko ahalmena sortzeko, maila guztietan, bereziki garapen‐bidean dauden herrialdeetan.

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 17.7 Ikastolan ezarri dugun ekologikoki arrazoizkoak diren teknologien garapena eta horiek garapen‐bidean dauden beste erakundeei dibulgatzea eta hedatzea, baldintza onetan eta lehentasun‐baldintzetan ere.
17.3 EKIMENA: Unesco Eskola Elkartuen Sarean parte hartzea.
17.6 EKIMENA: Unicef erakundearekin lankidetzan parte hartzea.
11.5 EKIMENA: Lauro-Kanpus azpiegitura plana garatzea.
2023-2024 ikasturtean, Lauro-Kanpus azpiegitura planari bultzada handia eman diogu. Bi aparkaleku berri sortu ditugu:
-
HHn zegoena handitu dugu. HHko jolas-tokiaren espazio bat berreskuratuz. Aparkalekuaren itxiera egiteko, urrak landatu ditugu. Lan hauek egiteko HHko oilotegia eta baratza berkokatu egin dira, HHko lorategietan leku berria hartuz.
-
Beheko Soloako eraikinaren ondoan aparkaleku berria eraiki dugu. Aparkaleku honek LHko ikasleentzat euren jolas-tokietarako espazio bat berreskuratzeko aukera eman digu. Aparkaleku honetan, auto elektrikoak kargatzeko instalazioa ere egin da, energia berriztagarrien erabilerari bultzada emateko asmoz. Aparkalekuan bertan eta ingurunean zuhaitz espezie desberdinak landatu ditugu.
-
Batxilergoko eraikinaren atzeko aldean ere aparkaleku berri bat eraikitzen ari gara, bertako ingurunean ere aldaketa eginez, Batxilergoko ikasleentzat kanpoaldean espazio berriak sortuz.
Hiru aparkalekuetan, zuhaitzak landatu ditugu, Ikastolako ekosistema kontuan izanik, bertako zuhaitz espezieak eta kanpokoak txertatuz.
GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:
-
11.3 Ikastolako ingurunea inklusiboa eta jasangarria areagotzea, eta baita giza kokaguneen kudeaketa parte‐hartzailea, integratua eta jasangarria ere.
-
11.4 Ikastolako kultura eta natura‐ondarea babesteko eta zaintzeko ahaleginak egitea.
-
11.7 Ikastolako berdegune eta espazio publikoak, inklusiboak eta irisgarriak izateko aukera ematea, bereziki, emakumeentzat, haurrentzat, adinekoentzat eta aniztasunen bat duten pertsonentzat.
Beheko argazki-galerietan, ekimenaren irudiak.
Lehenbizi, HHko aparkaleku berria. Azken argazkian HHko ikasleek jolastokiarako irabazi duten espazioa:




Beheko argazki-galerian Beheko Soloa kiroldegiaren ondoko aparkalekua, bizikletak aparkatzeko lekuarekin. Azken argazkietan LHko ikasleek jolastokiarako irabazi duten espazioaren irudiak:




Beheko argazkietan Batxilegoko eraikinaren atzeko aldeko aparkalekuaren eraikitze-lanaren irudiak eta proiektatutako lorategien irudiak. Beste batzuen artean, hauek dira landatuko diren zuhaitz espezie batzuk: ereinotza (Laurus nobilis angustifolia) edo gereizondoa (Prunus avium).







Ekimen honen bitartez, Garagen Jasangarrirako 7. Helburua, ENERGIA BERRIZTAGARRIAK, 13.a, KLIMA BABESTEKO EKINTZA eta 15.a, LEHORREKO BIZITZA ere lantzen ditugu:

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:
-
7.2 Ikastolan energia berriztagarrien proportzioa nabarmen areagotzea.
-
7.a Ikastolan energia‐azpiegituretako eta teknologia garbietako inbertsioa sustatzea, iturri berriztagarriak, energia‐eraginkortasuna eta erregai fosilen teknologia aurreratu eta ez horren kutsakorrak.

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 13.3 Hezkuntza, sentsibilizazioa eta Ikastola osatzen dugunon ahalmena hobetzea, klima‐aldaketa murrizteko, horretara egokitzeko, bere eraginak arintzeko eta garaiz ohartarazteko.

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:
-
15.4 Ikastolan dugun ekosistemaren kontserbazioa bermatzea, horien dibertsitate biologikoa barne, garapen jasangarrirako funtsezko onurak emateko duten ahalmena hobetze aldera.
-
15.9 Ekosistemen eta biodibertsitatearen balioak sartzea plangintzan, garapen‐prozesuetan, pobrezia murrizteko estrategietan eta tokiko kontabilitatean.
11.4 EKIMENA: Ikastolako zenbait gunetan, etapa, maila eta arlo desberdinetako ikasleek sortutako lanen erakusketak egitea.
DBHko 3. mailako ikasleek Plastika arloan landutako Autorretratu Kubista proiektua erakusgai dago DBHko 1. solairuan. 3. mailako ikasleek 1. mailakoei egindako lana eta lortutako emaitzak erakutsi eta azaldu dizkiete antolatutako bisitaldi gidatuen bitartez.
Erakusketa on line ikusteko hemen klikatu.
GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:
-
11.3 Ikastolako ingurunea inklusiboa eta jasangarria areagotzea, eta baita giza kokaguneen kudeaketa parte‐hartzailea, integratua eta jasangarria ere.
-
11.4 Ikastolako kultura eta natura‐ondarea babesteko eta zaintzeko ahaleginak egitea.
-
11.7 Ikastolako berdegune eta espazio publikoak, inklusiboak eta irisgarriak izateko aukera ematea, bereziki, emakumeentzat, haurrentzat, adinekoentzat eta aniztasunen bat duten pertsonentzat.
Beheko argazkietan, ekimenaren irudiak:




Ekimen honen bitartez, Garagen Jasangarrirako 4. Helburua, KALITATEZKO HEZKUNTZA, 8.a, LAN DUINA ETA HAZKUNDE EKONOMIKOA eta 9.a, INDUSTRIA, BERRIKUNTZA ETA AZPIEGITURA, ere lantzen ditugu:

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:
-
4.1 Lehen eta Bigarren Hezkuntzako irakaskuntza kalitatezkoa bermatzea, ikaskuntza‐emaitza egokiak eta eraginkorrak izateko.
-
4.7 Ikasle guztiek garapen jasangarria sustatzeko beharrezkoak diren ezagutza teorikoak eta praktikoak eskuratzen dituztela ziurtatzea, besteak beste, garapen jasangarrirako eta bizi‐estilo jasangarrietarako, giza eskubideetarako, genero‐berdintasunerako, bakearen eta indarkeriarik ezaren kulturaren sustapenerako, munduko herritartasunerako eta kultura‐aniztasunaren baloraziorako.
4.4 EKIMENA: Etapa guztietan, kalitatezko ikaskuntza bermatzeko, Pentsamenduan Oinarritutako Ikaskuntza kurrikulumean txertazea.

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 8.2 Produktibitatearen maila handiagoak lortzea, dibertsifikazioaren, modernizazio teknologikoaren eta berrikuntzaren bitartez, balio erantsi handia duten atalei arreta eskainiz.
8.4 EKIMENA: Ikasleei eta irakasleei ekimenak martxan jartzeko aukerak eta baliabideak eskaintzea.

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 9.c Nabarmen areagotzea informazioaren eta komunikazioen teknologiarako sarbidea, Ikastolako partaide guztiei Interneterako sarbidea emateko ahalegina eginez.
9.2 EKIMENA: LHko ikasleek ChromeBook eta DBH eta Batxilergoko ikasleek iPada ikasketa tresna bezala erabiltzea.
9.8 EKIMENA: Ikastolako pertsonen lanen erakusketak egiteko IKT eta Internetez baliatzea.
11.3 EKIMENA: Ikastolako ingurunea etapa guztietako ikas-irakaskuntza jardueretan erabiltzea.
Ikasturte honetan ere, ikasturtero bezala, Ikastolako kanpoko espazioak erabiltzen ari gara gure ikas-irakaskuntza saioetan. DBHko 4. mailako Gorputz Hezkuntza arloan, eguraldiak lagunduta, DBHko kanpoko kantxetan pala saioa izan dute ikasleek.
GARATZEN DUGUN HELMUGA: 11.7 Ikastolako berdegune eta espazio publikoak, inklusiboak eta irisgarriak izateko aukera ematea, bereziki, emakumeentzat, haurrentzat, adinekoentzat eta aniztasunen bat duten pertsonentzat.
Beheko argazkietan, jardueraren irudiak:




11.1 EKIMENA: HHko baratza eta LHko Barelikos esperientziak Ikastolako ingurune jasangarrian integratzea.
HHko 5 urteko ikasleek, eurek zaintzen dituzten oilotegiko oiloen arrautzak etxera eramaten dituzte. Aurrautzak etxera eramatea txandaka eta zerrendari jarraituz antolatu dute. Era honetan, HHko 5 urteko ikasle eta familia guztiek Ikastolako oilotegian sortutako Km.0ko produktua dastatzen dute.
GARATZEN DUGUN HELMUGA:
-
11.3 Ikastolako ingurunea inklusiboa eta jasangarria areagotzea, eta baita giza kokaguneen kudeaketa parte‐hartzailea, integratua eta jasangarria ere.
-
11.7 Ikastolako berdegune eta espazio publikoak, inklusiboak eta irisgarriak izateko aukera ematea, bereziki, emakumeentzat, haurrentzat, adinekoentzat eta aniztasunen bat duten pertsonentzat.
Beheko argazki-galerian, prozesuaren irudiak:




Ekimen honen bitartez, Garagen Jasangarrirako 4. Helburua, KALITATEZKO HEZKUNTZA, eta 12.a, EKOIZPEN ETA KONTSUMO ARDURATSUAK, ere lantzen ditugu:

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 4.7 Ikasle guztiek garapen jasangarria sustatzeko beharrezkoak diren ezagutza teorikoak eta praktikoak eskuratzen dituztela ziurtatzea, besteak beste, garapen jasangarrirako eta bizi‐estilo jasangarrietarako, giza eskubideetarako, genero‐berdintasunerako, bakearen eta indarkeriarik ezaren kulturaren sustapenerako, munduko herritartasunerako eta kultura‐aniztasunaren baloraziorako.

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 12.2 Baliabide naturalen kudeaketa jasangarria eta erabilera eraginkorra egin dadila lortzea.
11.1 EKIMENA: HHko baratza eta LHko Barelikos esperientziak Ikastolako ingurune jasangarrian integratzea.
LHko 2. mailako ikasleek izpiliku-kolonia egin dute Ikastolan landatu eta bildutako izpilikuarekin. Ikasleek eurek landaretik azken produkturainoko prozesua landu eta garatu dute: izpilikua batu, erabili beharreko landarearen atalak bereizi, sailkatu, tratatu eta azken emaitza sortu.
GARATZEN DUGUN HELMUGA:
-
11.3 Ikastolako ingurunea inklusiboa eta jasangarria areagotzea, eta baita giza kokaguneen kudeaketa parte‐hartzailea, integratua eta jasangarria ere.
-
11.4 Ikastolako kultura eta natura‐ondarea babesteko eta zaintzeko ahaleginak egitea.
-
11.7 Ikastolako berdegune eta espazio publikoak, inklusiboak eta irisgarriak izateko aukera ematea, bereziki, emakumeentzat, haurrentzat, adinekoentzat eta aniztasunen bat duten pertsonentzat.
Beheko argazki-galerian, prozesuaren irudiak:




11.3 EKIMENA: Ikastolako ingurunea etapa guztietako ikas-irakaskuntza jardueretan erabiltzea.
Ikasturte honetan ere, ikasturtero bezala, Ikastolako kanpoko espazioak erabiltzen ari gara gure ikas-irakaskuntza saioetan. DBHko 2. mailako Plastika arloan, eguraldiak lagunduta, DBHko jolas tokian marrazten eta margotzen egon gara.
GARATZEN DUGUN HELMUGA: 11.7 Ikastolako berdegune eta espazio publikoak, inklusiboak eta irisgarriak izateko aukera ematea, bereziki, emakumeentzat, haurrentzat, adinekoentzat eta aniztasunen bat duten pertsonentzat.
Beheko argazkietan, jardueraren irudiak:




Ekimen honen bitartez, Garagen Jasangarrirako 13. Helburua, KLIMA BABESTEKO EKINTZA, ere lantzen dugu:

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 13.3 Hezkuntza, sentsibilizazioa eta Ikastola osatzen dugunon ahalmena hobetzea, klima‐aldaketa murrizteko, horretara egokitzeko, bere eraginak arintzeko eta garaiz ohartarazteko.