top of page
IMG_4379.jpg

Guztiontzat eta adin guztietan bizimodu osasungarria bermatzea eta ongizatea sustatzea. 

Ikasle, familia eta langileen osasuna zaintzeko ekintzak antolatzea eta honen inguruko prebentzioa lantzea. Gure ingurunean bizi diren pertsonentzat ongizatea sustatzea.

TaldeBerdearenSaria_3

3.12 EKIMENA: LHko 4., 5. eta 6. mailetako Talde Berdearen saria. 2030 Agendako ikasle ordezakriek euren kideei hamaiketako osasuntsua jatearen erronka proposatzen diete. Ordezkariek, astean bi egunetan, hamaiketako guztien erregistroa egiten dute. Hiruhilekoaren amaieran, plastiko gutxien eta fruta eta zereal gehien kontsumitu dituen taldeak, TALDE BERDEAREN SARIA irabazten du. Sari moduan, talde irabazleak hamaiketako osasuntsua jasotzen du.

 

Ekainaren 4an eta 5ean ikasturteko azken hiruhilekoaren TALDE BERDEAREN SARIAK banatu ditugu, LHn plastiko gutxien eta fruta eta zereal gehien kontsumitu dituzten taldeentzat. Oraingoan 5.B eta 5.E izan dira saridunak. Sari hau 3.7 ekimenaren ondorioa da; HHn eta LHn hamaiketako osasuntsua bultzatzea.

 

Erizek, LHko 2030 Agendako arduradunak, egindako fruta brotxetak eta sukaldean prestatutako bizkotxoa dastatu dute talde irabazleek. Zorionak txapeldunak!

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 3.4 Zenbait gaixotasun ekiditea prebentzioaren, tratamenduaren eta txertaketa kanpainen bitartez, eta osasun mentala eta ongizatea sustatzea.

Beheko argazkietan saioaren irudiak:

3.6 EKIMENA: DBHko 4. mailako eta Batxilergoko ikasleentzat lehen laguntzak eta Sorosle ikastaroak.

LehenLaguntzakIkastaroa

 

Ikasturte honen bukaeran ere, DBHko 4. mailako eta Batxilergoko 1. mailako ikasleek lehen laguntzak eta Sorosle ikastaroan parte hartzeko aukera izan dute.

GARATZEN DUGUN HELMUGA:

 

  • 3.4 Zenbait gaixotasun ekiditea prebentzioaren, tratamenduaren eta txertaketa kanpainen bitartez, eta osasun mentala eta ongizatea sustatzea.

Batx1_Minbizia

3.15 EKIMENA: Batxilergoko 1. mailako ikasleek, minbizia eta hau ekiditeko garrantziaren  inguruan, urtero Investigar también es prevenir hitzaldia jasotzen dute AECC erakundearen eskutik.

 

Ikasturte honetan ere, Batxilergoko 1. mailako ikasleek AECCek eskaintzen duen hitzaldia izan dute. Ikertzea, etorkizun hobe baten alde leloarekin, Amaia Zabalak, CIC Biogune Ikerketa Zentroko ikerlariak minbiziaren inguruko azalpenak eman ditu, minbiziaren prebentzio eta tratamenduei buruzko datuak azalduz.

GARATZEN DUGUN HELMUGA:

 

  • 3.4 Zenbait gaixotasun ekiditea prebentzioaren, tratamenduaren eta txertaketa kanpainen bitartez, eta osasun mentala eta ongizatea sustatzea.

3.9 EKIMENA: DBHko 1. mailako ikasleentzat drogen kontsumoaren aurrean prebentzio saioak antolatzea.

DBH1_Prebentzioa

 

Ikasturte honetan, drogen kontsumoaren prebentzioa DBHko 1. mailako ikasleekin lantzen hasi gara. Gurekin elkartekoak jarduera desberdinak egin dituzte ikasleekin: drogaren eraginak simulatzen dituzten betaurrekoak jantzita, ikasleek froga desberdinak burutu dituzte, objektuak erabiltzen, ibiltzen edo gidatzen bezalako egoeretan drogen eragina zein izan daitekeen frogatzeko.

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

 

  • 3.4 Zenbait gaixotasun ekiditea prebentzioaren, tratamenduaren eta txertaketa kanpainen bitartez, eta osasun mentala eta ongizatea sustatzea.

  • 3.5 Menpekotasuna eragiten duten substantzien prebentzioa ikasleekin lantzea.

Beheko argazki-galerian saioen irudiak:

Blanesen Neskak saskibaloian txapeldunak

3.11 EKIMENA: LHn, DBHn eta Batxilergoan eskolaz-kanpoko ekintzetan kirola bultzatzea.

 

Ikasturtero bezala, eskolaz-kanpoko ekintzetan kirola bultzatzen jarraitzen dugu, eta ondorioz, hainbat kirol taldek parte hartzen du, ohikoa izanik saskibaloian nesken talde asko egotea. Honek gure ikasleen kirolarekiko zaletasuna handitzeaz gain, nesken parte-hartzea handia izaten ere eragiten du.

2024ko Aste Santuan, Blanesen ospatu den estatu mailako saskibaloi txapelketan, Lauroko nesken hiru saskibaloi taldek parte hartu dute; kadete kategoriako bi taldek eta juniorreko batek. Hauetariko bi taldek, Itsaso Berriatuak eta Eder Mendozak entrenatzen dituzten Kadete B eta Junior B taldeek txapelketa irabazi dute.

Zorionak neskak Lauroren ordezkaritza hain ongi betetzeagatik!

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 3.4 Zenbait gaixotasun ekiditea prebentzioaren, tratamenduaren eta txertaketa kanpainen bitartez, eta osasun mentala eta ongizatea sustatzea.

Beheko argazkietan talde txapeldunak irabazitako koparekin eta Blanesen jokatu duten Lauroko neskak:

Ekimen honen bitartez, Garagen Jasangarrirako 5. Helburua, GENERO-BERDINTASUNA, ere lantzen dugu:

IMG_4383.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 5.5 Ikastolako esparru guztietan emakumeen parte‐hartze osoa eta eraginkorra ziurtatzea, baita lidergoko aukera‐berdintasuna ere, maila erabakitzaile guztietan.

5.8 EKIMENA: LHn eta DBHn jolastoki eta bestelako espazioen banaketa era zuzen, orekatu eta dibertsifikatuan egitea, aukera guztiak errespetatuz, pilotara jolasteko guneen erabilera arautuz mutilen eta nesken artean txandak finkatuz.

DBH3 ArriskuaAlkohola

3.13 EKIMENA: 3.13 DBHko 2. zikloko ikasleentzat alkoholaren eta drogen arriskuari buruzko hitzaldiak antolatzea kanpoko erakundeekin.

 

2024ko apirilaren 10etik 12ra, DBHko 3. mailan alkoholaren arriskuari buruzko formazio saioak burutzen dira. Hitzaldiak, Arantza López de la Sernak eskaini ditu, EHUko irakaslea, Drogen Teknikaria eta BHko ikasleentzat Arrisku-Alkohola eta Arrisku-Drogak programak sortu zituen taldeko kidea eta sortzailea.

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 3.5 Menpekotasuna eragiten duten substantzien prebentzioa ikasleekin lantzea.

Beheko argazkietan jarduerako irudiak:

 

2024ko apirilaren 15etik 18ra, Arantza López de la Sernak DBHko 4. mailako ikasleei drogei buruzko formazio saioa eman die.

Beheko argazkietan jarduerako irudiak:

3.1 EKIMENA: Gaixotasunak, intolerantziak edo antzerakoak dituzten ikasleentzat erizaintza zerbitzuak, baliabideak eta menuak egokitzea.

 

Ikasturtero bezala, gaixotasunak, intolerantziak edo antzerakoak dituzten ikasle eta langileentzat menuak egokitzen ditugu, bakoitzaren beharrizanei erantzuten.

Eguneroko menuak kontuan izanik, egokitzapen desberdinak egiten ditugu eta etiketa sistemaren bitartez elikagaiak behar bezala sailkatu eta banatzen ditugu.

 

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 3.4 Zenbait gaixotasun ekiditea prebentzioaren, tratamenduaren eta txertaketa kanpainen bitartez, eta osasun mentala eta ongizatea sustatzea.

Beheko argazki-galerian ekimenaren irudiak:

3.5 EKIMENA: Ikastolako gune guztietan desfibriladoreak eta itotzea eragozten duten tresnak izatea, eta ikasle eta langileei baliabide hauen erabilerari buruzko formazioa ematea.

3.5_Aizea Osasun gertaeren formazioa_LH6

 

2024ko martxoarean hasieran, Aizeak, Ikastolako erizainak, Lehen Hezkuntzako 6. mailako ikasleei desfibriladoreak eta itotzea eragozten duten tresnen erabilerari buruzko formazioa eman die Barelikos ikas-arloko Osasuna atalean. Ekimen honen bitartez, Ikastolako osasun gertaeren kudeaketa lantzen ari gara.

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 3.4 Zenbait gaixotasun ekiditea prebentzioaren, tratamenduaren eta txertaketa kanpainen bitartez, eta osasun mentala eta ongizatea sustatzea.

Beheko argazki-galerian ekimenaren irudiak:

Ekimen honen bitartez, Garagen Jasangarrirako 4. Helburua, KALITATEZKO HEZKUNTZA, ere lantzen dugu:

IMG_4382.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 4.7 Ikasle guztiek garapen jasangarria sustatzeko beharrezkoak diren ezagutza teorikoak eta praktikoak eskuratzen dituztela ziurtatzea, besteak beste, garapen jasangarrirako eta bizi‐estilo jasangarrietarako, giza eskubideetarako, genero‐berdintasunerako, bakearen eta indarkeriarik ezaren kulturaren sustapenerako, munduko herritartasunerako eta kultura‐aniztasunaren baloraziorako.

3.16 EKIMENA: LHn, otsailaren 15ean, minbizia duten haurren eguna aldarrikatzeko, etxetik zapi batekin buruan etortzea minbizia duten haurrei babesa erakusteko eta gaiarekin harremandutako ekintzak egitea.

LH_HaurrenMinbizia

 

Azken ikasturteetan bezala, otsailaren 15ean, Lehen Hezkuntzako ikasleek, minbizia duten haurren eguna aldarrikatu dute. Ikasleak etxetik zapi bat buruan etorri dira, gaia ikasgelan landu dute eta jarduerak burutu dituzte.

Ikasturte honetan burututako jarduera Aspanovas erakundearen eskutik dator: Urrezko begiztaren indarra.
 

Era honetan egin digute proposamena: Haurren Minbiziaren Nazioarteko Eguna funtsezko data da haurren minbiziaren diagnostikoa bizi izan duten edo bizitzen ari diren familia guztientzat. Federazioko Haur Minbizidunen Elkarteok jardunaldi hau aprobetxatu nahi dugu Bizkaian urtero 30 kasu berri baino gehiago dituen gaixotasun bati ahotsa eta ikusgarritasuna emateko. Gure ustez, eskolak funtsezko lekuak dira adingabeak haurren eta nerabeen minbiziari buruz sentsibilizatzeko, gizarte osoaren babesa merezi duen errealitate gisa. Urteko egunik bereziena da, gaixotasunetik pasatu diren edo pasatzen ari diren adingabe eta nerabeentzat, prozesuari hobeto aurre egiteko maitasun eta babes-mezuak jasoko baitituzte. Urre-koloreko begizta haurren minbizia sinbolizatzen du. Minbizia gaixotasun arraroa da, nahiz eta estatu mailan 1.500 kasu baino gehiago diagnostikatu.

Hauek izan dira Aspanovas elkarteak proposatutako jardueraren urratsak:

 

1. Jardueran izena eman ondoren bidaliko zaizun urre-koloreko begizta inprimatu.
2. Moztu begiztaren txantiloia.

3. Ikasle bakoitzak mezu positibo bat idatziko du, gaixotasuna duten edo izan duten adingabe guztiei laguntzeko.
4. Gelako begizta guztiak kate berean lotu soka batekin.
5. Ikasgela desberdinetan sortutako kateak batu.

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 3.4 Zenbait gaixotasun ekiditea prebentzioaren, tratamenduaren eta txertaketa kanpainen bitartez, eta osasun mentala eta ongizatea sustatzea.

Beheko argazki-galerian ekimenaren irudiak:

3.19 EKIMENA: LHko 6. mailako ikasleen irtenaldia MercaBilbaora, elikagai galkorren inguruko kudeaketa eta arrainak eta frutak osasunerako dituen onurak ezagutzeko.

LH6MercaBilbao

 

2024ko urtarrilean, LHko 6. mailako ikasleek iretnaldi egin dute MercaBilbaora. Bisitak bi atal izan ditu:

 

  1. Mercabilbaok dituen instalazioak ezagutzea eta elikagai galkorren inguruan burutzen diren aktibitate desberdinak ezagutzea. Fruta eta barazkien jatorria, propietateak eta beraiekin erlazionaturiko bitxikeriak ezagutzea. Sasoiko fruten propietateak ezagutu ondoren, ikasleek fruta horiekin brotxeta bat egin dute.

  2. Arrain Zentzumenen Tailerra: arrain moten arteko desberdintasunak ezagutuz eta sasoiko arrainak manipulatzeko aukera izanik. Aktibitate honen helburu nagusia etorkizuneko kontsumitzailea hezitzea eta arrainak eta frutak dituzten onurak eta propietatearen ezagupena sustatzea da, bereziki haur-populazioaren artean.

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 3.4 Zenbait gaixotasun ekiditea prebentzioaren, tratamenduaren eta txertaketa kanpainen bitartez, eta osasun mentala eta ongizatea sustatzea.

Beheko argazki-galerian ekimenaren irudiak:

Ekimen honen bitartez, Garagen Jasangarrirako 12. Helburua, EKOIZPEN ETA KONTSUMO ARDURATSUAK, ere lantzen dugu:

IMG_4390.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 12.2 Baliabide naturalen kudeaketa jasangarria eta erabilera eraginkorra egin dadila lortzea.

3.12 EKIMENA: LHko 4., 5. eta 6. mailetako Talde Berdearen saria. 2030 Agendako ikasle ordezakriek euren kideei hamaiketako osasuntsua jatearen erronka proposatzen diete. Ordezkariek, astean bi egunetan, hamaiketako guztien erregistroa egiten dute. Hiruhilekoaren amaieran, plastiko gutxien eta fruta eta zereal gehien kontsumitu dituen taldeak, TALDE BERDEAREN SARIA irabazten du. Sari moduan, talde irabazleak hamaiketako osasuntsua jasotzen du.

TaldeBerdearenSaria_1

 

Banatu ditugu ikasturteko lehenengo hiruhilekoan TALDE BERDEAREN SARIAK, LHn plastiko gutxien eta fruta eta zereal gehien kontsumitu dituzten taldeak 5.A eta 6.D izan dira. Sari hau 3.7 ekimenaren ondorioa da; HHn eta LHn hamaiketako osasuntsua bultzatzea.

 

Erizek, LHko 2030 Agendako arduradunak, egindako fruta brotxetak eta sukaldean prestatutako bizkotxoa dastatu dute talde irabazleek. Zorionak txapeldunak!

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 3.4 Zenbait gaixotasun ekiditea prebentzioaren, tratamenduaren eta txertaketa kanpainen bitartez, eta osasun mentala eta ongizatea sustatzea.

Beheko argazkietan saioaren irudiak:

3.20 EKIMENA: Batxilergoko 1. mailako ikasleentzat Gerta dakizuke informazio saioa, trafiko-istripuek izan ditzaketen ondorio latzei buruz.

GertaDakizukeBatx1

 

Ikasturte honetan, trafiko-istripuek izan ditzaketen ondorioei buruzko hitzaldi saioa berreskuratu dugu Batxilergoko 1. mailako ikasleentzat. Gerta dakizuke izenburupean, AESLEMEko kidea den Ibonek hitzaldia eman die ikasleei.

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 3.4 Zenbait gaixotasun ekiditea prebentzioaren, tratamenduaren eta txertaketa kanpainen bitartez, eta osasun mentala eta ongizatea sustatzea.

Beheko argazkietan saioaren irudiak:

3.2 EKIMENA: Gaixotasunak, intolerantziak edo antzerakoak dituzten ikasleekin nola jokatu    behar den langileei formazioa ematea.

 

Ikasturtero bezala, Aizea Ikastolako erizainak LHko irakasleei formazioa eman die gaixotasunak, intolerantziak edo antzerakoak dituzten ikasleekin nola jokatu behar den jakiteko.

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 3.4 Zenbait gaixotasun ekiditea prebentzioaren, tratamenduaren eta txertaketa kanpainen bitartez, eta osasun mentala eta ongizatea sustatzea.

Beheko argazki-galerian, saioaren irudiak:

3.10 EKIMENA: Ikastolako erizainak LHko 6. mailako ikasleei fruten onuragarritasunari buruzko hitzaldiak ematea.

3.10 LH6 FRUTEN ONURAGARRITASUNA

 

Barelikos arloan Osasuna atala lantzeko, 2023ko azaroaren 6tik 10era, Aizea ikastolako gure erizainak LHko 6. mailako ikasleekin Frutaren onuragarritasunak, jasangarritasuna eta konpostatzea saioa burutu zuen.

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 3.4 Zenbait gaixotasun ekiditea prebentzioaren, tratamenduaren eta txertaketa kanpainen bitartez, eta osasun mentala eta ongizatea sustatzea.

Beheko argazki-galerian, saioen irudiak:

Ekimen honen bitartez, Garagen Jasangarrirako 4. Helburua, KALITATEZKO HEZKUNTZA, ere lantzen dugu:

IMG_4382.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 4.7 Ikasle guztiek garapen jasangarria sustatzeko beharrezkoak diren ezagutza teorikoak eta praktikoak eskuratzen dituztela ziurtatzea, besteak beste, garapen jasangarrirako eta bizi‐estilo jasangarrietarako, giza eskubideetarako, genero‐berdintasunerako, bakearen eta indarkeriarik ezaren kulturaren sustapenerako, munduko herritartasunerako eta kultura‐aniztasunaren baloraziorako.

Txertoak_LH6

3.4 EKIMENA: Ikasleek Osakidetzako txertaketa kanpainetan parte hartzen jarraitzea.

 

2023ko azaroaren 14an, LHko 6. mailako ikasleek ACWY meningokokoaren eta VPH papilomaren kontrako txertoak jaso dituzte.

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 3.4 Zenbait gaixotasun ekiditea prebentzioaren, tratamenduaren eta txertaketa kanpainen bitartez, eta osasun mentala eta ongizatea sustatzea.

Beheko argazki-galerian, LHko ikasleak txertoak jasotzen eta Osakidetzako langileak hauen osasun kartillak eguneratzen:

DBH1_Sentimenduak_EtikaPlas

3.17 EKIMENA: DBHko 1. mailako Etika eta Plastika arloetan Sentimenduak eta Emozioak Adierazten proiektua lantzea.

 

2023-2024 ikasturtean, DBHko 1. mailako Etika arloko Sentimenduak eta Emozioak proiektua Plastika arloan ere landuko dugu, Sentimenduak Adierazten ikas-egoeraren bitartez, beraz, 1. hiruhilekoan, bi arloen arteko proiektua sortzen ari gara.

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 3.4 Zenbait gaixotasun ekiditea prebentzioaren, tratamenduaren eta txertaketa kanpainen bitartez, eta osasun mentala eta ongizatea sustatzea.

Beheko argazki-galerian, DBHko 1.A taldeko ikasleak Plastika arloko Sentimenduak Adierazten ikas-egoera lantzen eta Ethics arloko Classifying Emotions ariketa egiten:

3.21 EKIMENA: Batxilergoko 1. mailako ikasleentzat Virginia Belategiren saioa azkerketen aurrean antsietatea kudeatzen laguntzeko.

Antsietatea_Batx1

 

2023kourriaren 25ean eta 26an, Batxilergoko 1. mailako ikasleek Virginia Belategirem hitzaldiak jaso dituzte azterketen aurrean antsietatea kudeatzen laguntzeko.

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 3.4 Zenbait gaixotasun ekiditea prebentzioaren, tratamenduaren eta txertaketa kanpainen bitartez, eta osasun mentala eta ongizatea sustatzea.

Beheko argazkietan Batxiler 1.B taldeko saioaren irudiak :

bottom of page