top of page
IMG_4390.jpg

Kontsumo eta ekoizpen modalitate jasangarriak bermatzea.

Ikastolan baliabide naturalen kudeaketa jasangarria eta erabilera eraginkorra bermatzea, eta hondakinen murrizketa, birziklapena, berrerabilpena eta gutxiagotzea bultzatzea.

12.13 EKIMENA: Ikastolan boligrafoen, arbeleko errotuladoreen eta antzeko tresnen bilketa egitea TerraCycle elkartearentzat.

 

2021-2022 ikasturtean boligrafoen eta antzeko tresnen birziklatzearen lehenengo esperientzia izan ondoren, ikasturte honetako 2030 Agenda-planan ekimen berri hau txertatu dugu. Ikastolako etapa desberdinetan, boligrafoen, arbeleko errotuladoreen eta antzeko tresnen bilketa egiteko ontziak jarri ditugu, eta bildutakoak Urdaneta ikastetxekoek jasotzen dute, Urdaneta baita TerraCycle elkarteak gure inguruan biketa egiteko izendatu duen ikastetxea. TerraCycle elkarteak bildutako boligrafoak eta errotuladoreak birziklatzen ditu.

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 12.5 Nabarmen murriztea hondakinen sorrera, prebentzio, murrizketa, birziklatze eta berrerabilpen‐jardueren bitartez.

Beheko argazkietan ekimenaren ereduak ditugu:

12.10 EKIMENA: HHko eta LHko maila guztietan eta arlo desberdinetan, eta DBHko eta Batxilergoko maila eta arlo batzuetan hondakinetako materialak berrerabiliz irudiak sortzea.

MT3 12. GJH

 

2022-2023 ikasturteko DBHko 3. mailako Marrazketa Teknikoa arloko Oinarrizko Forma Geometrikoen zatiketa proiektuan, materialak berrerabiltzen ari gara gure irudiak sortzeko. Proiektua ezagutzeko hemen klikatu. Forma geometrikoen zatiketak egiteko, Geometriaren oinarrizko trazadurak aplikatuz irudiak diseinatu ditugu, eta ondoren, Ikastolako sukaldean frutak jasotzeko kartoi-kutxak berrerabili ditugu irudiak kartoian eraikitzeko. Gure materialen beharrizanen arabera, Ikastolako sukaldariak kartoi-kutxak gordetzen dizkigu.

Ekimen honetan ere, 12.5 ekimena lantzen ari gara: Bai Ikastolako langileei, bai ikasleei, euren lanak egiterakoan, materialak berrerabiltzeko aukerak azaltzea, ematea eta era horretan egiten laguntzea.

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 12.5 Nabarmen murriztea hondakinen sorrera, prebentzio, murrizketa, birziklatze eta berrerabilpen‐jardueren bitartez.

Beheko argazki-galerian, ikasleak lanerako prozesuan eta Ikastolako Jon Otaola sukaldariari proiektua erakusten:

IMG_8494
IMG_8494

press to zoom
IMG_8495
IMG_8495

press to zoom
P1330076
P1330076

press to zoom
IMG_8494
IMG_8494

press to zoom
1/16

Ekimen honen bitartez, Garagen Jasangarrirako 4. Helburua, KALITATEZKO HEZKUNTZA, ere lantzen dugu:

IMG_4382.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA:

4.7 Ikasle guztiek garapen jasangarria sustatzeko beharrezkoak diren ezagutza teorikoak eta praktikoak eskuratzen dituztela ziurtatzea, besteak beste, garapen jasangarrirako eta bizi‐estilo jasangarrietarako, giza eskubideetarako, genero‐berdintasunerako, bakearen eta indarkeriarik ezaren kulturaren sustapenerako, munduko herritartasunerako eta kultura‐aniztasunaren baloraziorako.

4.4 EKIMENA: DBHko 3. mailako Marrazketa Teknikoa arloko proiektuak GJHetan oinarritzea.

12.3 EKIMENA: Hondakinen kudeaketa jasangarria: plastikoa, papera eta kartoia, konposta eta antzerako hondakinen birziklapena eta berrerabilpena eginez.

HH-LH materialak berrerabiltzen

 

2022-2023 ikasturtean ere, arte-lanak sortzeko materialak berrerabiltzen ari gara. Ondoren, ekimen honen hiru eredu ditugu: alde batetik, HHko Nerea Zuloaga irakasleak, Lamia, Tartalo eta Basajaunen panpinak sortzeko, material desberdinak berrerabiliz; eraikineko errezela zaharrak, botilak, zurak, alanbreak eta abar, hondakinetako materialak arte-lan bilakatu ditu. Bestetik, LHko 3. eta 4. mailetako ikasleek, Lorea Gezuraga eta Ixone Ledesema irakasleek lagunduta, hondakinetako materialak berrerabiliz, Gabonetako zuhaitzak sortu dituzte Loiuko Aireportuko lehiaketan parte hartzeko. Azkenik, LHko 5. mailako ikasleek, Gotzone Ibarzabal irakasleak koordinatuta, Gabonetako lau zuhaitz egin dituzte materialak berrerabiliz: 1. zuhaitza koloretako paperetan kontsumo egokirako leloak itsatsita, 2.a kartoizko etxetxoekin apaindutakoa, 3.a kafe-kapsulekin osatuta eta 4.a botilen kortxoekin egina.

Ekimen honetan ere, beste bi ekimen hauek lantzen ditugu:

12.5 ekimena ere lantzen dugu: Bai Ikastolako langileei, bai ikasleei, euren lanak egiterakoan, materialak berrerabiltzeko aukerak azaltzea, ematea eta era horretan egiten laguntzea.

12.10 HHko eta LHko maila guztietan eta arlo desberdinetan, eta DBHko eta Batxilergoko maila eta arlo batzuetan hondakinetako materialak berrerabiliz irudiak sortzea.

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 12.5 Nabarmen murriztea hondakinen sorrera, prebentzio, murrizketa, birziklatze eta berrerabilpen‐jardueren bitartez.

Beheko argazki-galerian euskal mitologiako pertsonaien panpinak sortzeko prozesua, aldamenean, LHko 3. eta 4. mailako ikasleek egindako Gabonetako zuhaitzak, eta beherago, LHko 5. mailako ikasleek egindakoak:

P1330249
P1330249

press to zoom
P1330250
P1330250

press to zoom
P1330664
P1330664

press to zoom
P1330249
P1330249

press to zoom
1/16

Ekimen bitartez, Garagen Jasangarrirako 4. Helburua, KALITATEZKO HEZKUNTZA, eta 8.a, LAN DUINA ETA HAZKUNDE EKONOMIKOA, ere lantzen ditugu:

IMG_4382.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA:

4.7 Ikasle guztiek garapen jasangarria sustatzeko beharrezkoak diren ezagutza teorikoak eta praktikoak eskuratzen dituztela ziurtatzea, besteak beste, garapen jasangarrirako eta bizi‐estilo jasangarrietarako, giza eskubideetarako, genero‐berdintasunerako, bakearen eta indarkeriarik ezaren kulturaren sustapenerako, munduko herritartasunerako eta kultura‐aniztasunaren baloraziorako.

 

4.1 EKIMENA: Etapa guztietako ikasketa-planetan eta kurrikulumean GJHak txertatzea, Garapen Jasangarrirako Hezkuntzaren irizpideei jarraituz.

IMG_4386.jpg

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

8.2 Produktibitatearen maila handiagoak lortzea, dibertsifikazioaren, modernizazio teknologikoaren eta berrikuntzaren bitartez, balio erantsi handia duten atalei arreta eskainiz.

8.3 Garapenera bideratutako politikak sustatzea, lanpostu egokien sorrera, ekintzailetza, sormena eta berrikuntza bermatuz.

 

8.4 EKIMENA: Ikasleei eta irakasleei ekimenak martxan jartzeko aukerak eta baliabideak eskaintzea.

12.1 EKIMENA: Ikastolako menuan bertoko produktuak gehiago sartzea.

 

2022-2023 ikasturtean ere, 12. Garapen Jasangarrirako Helburua lortzeko, Ikastolako menuan bertoko produktuak sartzen jarraitzen dugu.

 

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 12.2 Baliabide naturalen kudeaketa jasangarria eta erabilera eraginkorra egin dadila lortzea.

2022ko azaroko menuan ikus dezakegun bezala, Bertoko txahal gisatua patatekin izan dugu bazkaltzeko. Km. 0 Bertako produktua. On egin!

bottom of page