top of page
IMG_4393.jpg

Lehorreko bizitza babestea, lehengoratzea eta modu jasangarrian erabil dadila sustatzea, basoak modu jasangarrian kudeatzea, basamortutzearen aurka borrokatzea, lurren degradazioa inbertitzea eta biodibertsitatearen galera gelditzea.

Ikastolako lehorreko bizitza eta biodibertsitatea babestea, modu jasangarrian kudeatzea eta erabil dadila sustatzea, lurren degradazioa inbertitzea eta biodibertsitatearen galera gelditzea.

15.10 EKIMENA: DBHko Hegaztien proiektua, Aire Zabaleko Txorien museoa eta Bird Centerrekin harremana.

DBH2 HegaztienProiektua

 

Ikasturteko azken hiruhilekoan, DBHko 2. mailako ikasleek, Euskara eta Literatura arloan, Hegaztien proiektua landu dute.

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

  • 15.1 Ikastolako lurreko ekosistemen eta ur gezaren barne-ekosistemen eta horien zerbitzuen zaintza, berrezarpena eta erabilera jasangarria bermatzea, bereziki hauena: basoak, hezeguneak, mendiak eta gune lehorrak; hori guztia, bat etorriz nazioarteko hitzarmenen bidez ezarritako betebeharrekin.

Beheko argazkietan ikasleek sortutako lan batzuk. QR kodearen bitartez txoriari buruzko audiogida entzungo duzue:

15.5 EKIMENA: Etapa desberdinetako ikasketa-planetan lehorreko ekosistemen ezagutza txertatzea: HHn, LHn, DBHn eta Batxilergoan.

HH Oiloak-zetarrak

 

2023ko apirilaren 17an, HHko oiloen arrautzak inkubagailuan jarri ziren HHko ikasle guztiek arrautzak eklosionatu eta txitak nola jaiotzen diren ikusteko. Inkubagailua ikasleak pasatzen diren pasabidean kokatuta dago, ikasleek prozesua egunetik egunera behatu ahal izateko. Aurten jaiotako txitak gure oilotegiko lehenenego belaunaldia dira!

 

Egun batzuk georago, pasabide berean, zetarrak jarri ziren, ikasleek zeta-kapuluak, metamorfosi-prozesua eta tximeletak nola sortzen diren ezagutu dezaten.

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

  • 15.4 Ikastolan dugun ekosistemaren kontserbazioa bermatzea, horien dibertsitate biologikoa barne, garapen jasangarrirako funtsezko onurak emateko duten ahalmena hobetze aldera.

  • 15.5 Neurri premiazko eta esanguratsuak hartzea, habitat naturalen degradazioa murrizteko, biodibertsitatearen galera geldiarazteko, mehatxatutako espezieak babesteko eta desagertu daitezela saihesteko.

  • 15.9 Ekosistemen eta biodibertsitatearen balioak sartzea plangintzan, garapen‐prozesuetan, pobrezia murrizteko estrategietan eta tokiko kontabilitatean.

Beheko argazki-galerian ekimenaren argazkiak:

15.7 EKIMENA: LHko 4. mailako ikasleen egonaldia Lurraskan, animaliak zaintzen.

LH4 Lurraska

 

2023ko maiatzaren 24tik 26ra, Lehen Hezkuntzako 4. mailako ikasleek Lurraskan egonaldia egin dute. Bertan, animalien zaintza ikasi eta landu dute, behei, zaldi, asto eta abarrekin arituz. Egonaldia elkarbizitza lantzeko oso egokia izan da eta ikasleek primera pasatu dute.

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 15.5 Neurri premiazko eta esanguratsuak hartzea, habitat naturalen degradazioa murrizteko, biodibertsitatearen galera geldiarazteko, mehatxatutako espezieak babesteko eta desagertu daitezela saihesteko.

 

Beheko argazki-galerian jardueraren argazkiak:

15.5 EKIMENA: Etapa desberdinetako ikasketa-planetan lehorreko ekosistemen ezagutza txertatzea: HHn, LHn, DBHn eta Batxilergoan.

DBH1-Batxiler1 Urmaela

 

2023ko maiatzaren hasieran, Batxilergoko 1. mailako Biologia arloko ikasleek, DBHko 1. mailako ikasleekin batera, laginketa eta ikerketa lanak egin dituzte Ikastolako urmaelean Biologia arloko irakasleak diren Esther Atela, Josune Anasagasti, Amaia Pérez, Leire Andikoetxea eta Ainhoa Fernándezen gidaritzapean. Ekimen honetan, Batxilergoko ikasleak DBHko 1. mailako ikasleen gidariak izan dira.

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

 

  • 15.1 Ikastolako lurreko ekosistemen eta ur gezaren barne-ekosistemen eta horien zerbitzuen zaintza, berrezarpena eta erabilera jasangarria bermatzea, bereziki hauena: basoak, hezeguneak, mendiak eta gune lehorrak; hori guztia, bat etorriz nazioarteko hitzarmenen bidez ezarritako betebeharrekin.

  • 15.4 Ikastolan dugun ekosistemaren kontserbazioa bermatzea, horien dibertsitate biologikoa barne, garapen jasangarrirako funtsezko onurak emateko duten ahalmena hobetze aldera.

  • 15.9 Ekosistemen eta biodibertsitatearen balioak sartzea plangintzan, garapen‐prozesuetan, pobrezia murrizteko estrategietan eta tokiko kontabilitatean.

Ekimen honen bitartez, 15.4 ekimena ere lantzen dugu: LHko 6. mailako ikasleek, Aranzadi elkartearen laguntzarekin, Ikastolan Urmaela eraiki dute Ikastolako bideodibertsitatearen eta ekosistemaren kontserbazioa bermatzeko. 

 

Beheko argazki-galerian jardueraren argazkiak:

Ondoren, Asier Bergarak eta Naroa Unzillak, Batxilergoko 1. mailako ikasleek urmaelari buruz egindako ikerketa zientifikoa dugu. Txostena irakurtzeko irudiaren gainean klikatu:

Ekimen honen bitartez, Garagen Jasangarrirako 4. Helburua, KALITATEZKO HEZKUNTZA, 11.a, HIRI ETA KOMUNITATE JASANGARRIAK, eta 17.a, ITUNAK HELBURUAK LORTZEKO, ere lantzen ditugu:

IMG_4382.jpg

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

4.1 Lehen eta Bigarren Hezkuntzako irakaskuntza kalitatezkoa bermatzea, ikaskuntza‐emaitza egokiak eta eraginkorrak izateko.

4.7 Ikasle guztiek garapen jasangarria sustatzeko beharrezkoak diren ezagutza teorikoak eta praktikoak eskuratzen dituztela ziurtatzea, besteak beste, garapen jasangarrirako eta bizi‐estilo jasangarrietarako, giza eskubideetarako, genero‐berdintasunerako, bakearen eta indarkeriarik ezaren kulturaren sustapenerako, munduko herritartasunerako eta kultura‐aniztasunaren baloraziorako.

 

4.1 EKIMENA: Etapa guztietako ikasketa-planetan eta kurrikulumean GJHak txertatzea, Garapen Jasangarrirako Hezkuntzaren irizpideei jarraituz.

IMG_4389.jpg
IMG_4395.jpg

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

11.3 Ikastolako ingurunea inklusiboa eta jasangarria areagotzea, eta baita giza kokaguneen kudeaketa parte‐hartzailea, integratua eta jasangarria ere.

11.7 Ikastolako berdegune eta espazio publikoak, inklusiboak eta irisgarriak izateko aukera ematea, bereziki, emakumeentzat, haurrentzat, adinekoentzat eta aniztasunen bat duten pertsonentzat.

 

11.3 EKIMENA: Ikastolako ingurunea etapa guztietako ikas-irakaskuntza jardueretan erabiltzea.

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

17.8 Teknologia‐bankua eta zientziaren, teknologiaren eta berrikuntzaren arloko ahalmena sortzeko babes‐mekanismoa, aurrerapen txikieneko herrialdeentzat eta erakundeentzat; eta teknologia instrumentalen erabilera areagotzea, bereziki, informazioaren eta komunikazioen teknologiarena.

17.17 Esfera publikoan, publiko‐pribatuan eta gizarte zibilean aliantza eraginkorrak sor daitezela sustatzea, aliantzen bidez baliabideak lortzeko esperientzia eta estrategiez baliatuz.

17.19 Martxan dauden ekimenak aprobetxatzea garapen jasangarriaren arloan egindako aurrerapenak neurtzea ahalbidetuko duten zenbait adierazle sortzeko; adierazle horiek, halaber, barne‐produktu gordinaren osagarri izango dira, eta garapen‐bidean dauden herrialdeetan ahalmen estatistikoa sortzen lagunduko dute.

 

17.19 EKIMENA: Aranzadi elkartea erakundearekin lankidetzan parte hartzea.

Ibaialde

15.11 EKIMENA: Ibaialde proiektua: DBHko 1. mailako eta Batxilergoko 1. mailako ikasleek Biologia arloan Loiuko Basaburu errekako ikerketa laginketan parte hartzen dute datuak bilduz.

 

2023ko maiatzaren hasieran, DBHko eta Batxilergoko 1. mailako Biologia arloko ikasleek, Loiun dagoen Basaburu errekako laginketan eta datuen ikerketan parte hartu dute, Batxilergoko eta DBHko Biologia arloko irakasleak diren Esther Atela, Josune Anasagasti, Amaia Pérez, Leire Andikoetxea eta Ainhoa Fernándezen gidaritzapean. Ekimen honetan, Batxilergoko ikasleak DBHko 1. mailako ikasleen gidariak izan dira.

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

 

  • 15.1 Ikastolako lurreko ekosistemen eta ur gezaren barne-ekosistemen eta horien zerbitzuen zaintza, berrezarpena eta erabilera jasangarria bermatzea, bereziki hauena: basoak, hezeguneak, mendiak eta gune lehorrak; hori guztia, bat etorriz nazioarteko hitzarmenen bidez ezarritako betebeharrekin.

  • 15.4 Ikastolan dugun ekosistemaren kontserbazioa bermatzea, horien dibertsitate biologikoa barne, garapen jasangarrirako funtsezko onurak emateko duten ahalmena hobetze aldera.

Ekimen honen bitartez, 15.5 ekimena ere lantzen dugu: Etapa desberdinetako ikasketa-planetan lehorreko ekosistemen ezagutza txertatzea: HHn, LHn, DBHn eta Batxilergoan.

 

Behean, Ibaialde 2022 programan egindako laginketen emaitza txostena (txostena ikusteko irudiaren gainean klikatu), eta argazki-galerian, jardueraren argazkiak:

Ondoren, DBHko 1. mailako ikasle talde batek, eta Batxilergoko 1. mailako Ilazki Del Pozo eta Paule Fano ikasleek Basaburu errekari buruz egindako ikerketa zientifikoak ditugu. Txostenak irakurtzeko irudien gainean klikatu:

Ekimen honen bitartez, Garagen Jasangarrirako 4. Helburua, KALITATEZKO HEZKUNTZA, ere lantzen dugu:

IMG_4382.jpg

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

4.1 Lehen eta Bigarren Hezkuntzako irakaskuntza kalitatezkoa bermatzea, ikaskuntza‐emaitza egokiak eta eraginkorrak izateko.

4.7 Ikasle guztiek garapen jasangarria sustatzeko beharrezkoak diren ezagutza teorikoak eta praktikoak eskuratzen dituztela ziurtatzea, besteak beste, garapen jasangarrirako eta bizi‐estilo jasangarrietarako, giza eskubideetarako, genero‐berdintasunerako, bakearen eta indarkeriarik ezaren kulturaren sustapenerako, munduko herritartasunerako eta kultura‐aniztasunaren baloraziorako.

 

4.1 EKIMENA: Etapa guztietako ikasketa-planetan eta kurrikulumean GJHak txertatzea, Garapen Jasangarrirako Hezkuntzaren irizpideei jarraituz.

IMG_4395.jpg

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

17.8 Teknologia‐bankua eta zientziaren, teknologiaren eta berrikuntzaren arloko ahalmena sortzeko babes‐mekanismoa, aurrerapen txikieneko herrialdeentzat eta erakundeentzat; eta teknologia instrumentalen erabilera areagotzea, bereziki, informazioaren eta komunikazioen teknologiarena.

17.17 Esfera publikoan, publiko‐pribatuan eta gizarte zibilean aliantza eraginkorrak sor daitezela sustatzea, aliantzen bidez baliabideak lortzeko esperientzia eta estrategiez baliatuz.

17.19 Martxan dauden ekimenak aprobetxatzea garapen jasangarriaren arloan egindako aurrerapenak neurtzea ahalbidetuko duten zenbait adierazle sortzeko; adierazle horiek, halaber, barne‐produktu gordinaren osagarri izango dira, eta garapen‐bidean dauden herrialdeetan ahalmen estatistikoa sortzen lagunduko dute.

 

17.15 EKIMENA: Ikastolan 2030 Agenda lantzeko, Bilboko Ingurugelarekin elkarlanean aritzea.

Batxi2_zuhaitza

15.2 EKIMENA: Batxilergoko 2. mailako ikasleek urtero zuhaitz bat landatzea Ikastolako biodertsitatea bermatzeko.

 

2023ko apirilaren 28an, Batxilergoko 2. mailako 2030 Agendako ikasle ordezkariek, ikasturte honetan sortutako Promozioen Basoan euren zuhaitza landatu dute. Orain arte, arteak landatu ditugu, aurten aldiz, urkia landatu dugu, zuhaitz-espezieen dibertsitatea kontuan izanik, eta Ikastolan dugun ekosistema eta dibertsitate biologikoaren kontserbazioa bermatuz.

 

Landatutako urkia Promozioen Basoan errotuko da eta basoaren adarrak luzatuko ditu, Lauroko ikasle ohien basoak Ikastolako ikasle guztiei itzala eta babesa emateko. Etorkizunean, Promozioen Basoa ikasle-ohien topagunea izan daiteke.

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

 

  • 15.1 Ikastolako lurreko ekosistemen eta ur gezaren barne-ekosistemen eta horien zerbitzuen zaintza, berrezarpena eta erabilera jasangarria bermatzea, bereziki hauena: basoak, hezeguneak, mendiak eta gune lehorrak; hori guztia, bat etorriz nazioarteko hitzarmenen bidez ezarritako betebeharrekin.

  • 15.4 Ikastolan dugun ekosistemaren kontserbazioa bermatzea, horien dibertsitate biologikoa barne, garapen jasangarrirako funtsezko onurak emateko duten ahalmena hobetze aldera.

  • 15.5 Neurri premiazko eta esanguratsuak hartzea, habitat naturalen degradazioa murrizteko, biodibertsitatearen galera geldiarazteko, mehatxatutako espezieak babesteko eta desagertu daitezela saihesteko.

  • 15.9 Ekosistemen eta biodibertsitatearen balioak sartzea plangintzan, garapen‐prozesuetan, pobrezia murrizteko estrategietan eta tokiko kontabilitatean.

Eskerrik asko Manu zure laguntzagatik!

Beheko argazki-galerian urkia landatzen:

Ekimen honen bitartez, Garagen Jasangarrirako 4. Helburua, KALITATEZKO HEZKUNTZA, eta 11.a, HIRI ETA KOMUNITATE JASANGARRIAK, ere lantzen ditugu:

IMG_4382.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA:

4.7 Ikasle guztiek garapen jasangarria sustatzeko beharrezkoak diren ezagutza teorikoak eta praktikoak eskuratzen dituztela ziurtatzea, besteak beste, garapen jasangarrirako eta bizi‐estilo jasangarrietarako, giza eskubideetarako, genero‐berdintasunerako, bakearen eta indarkeriarik ezaren kulturaren sustapenerako, munduko herritartasunerako eta kultura‐aniztasunaren baloraziorako.

 

4.1 EKIMENA: Etapa guztietako ikasketa-planetan eta kurrikulumean GJHak txertatzea, Garapen Jasangarrirako Hezkuntzaren irizpideei jarraituz.

IMG_4389.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 11.4 Ikastolako kultura eta natura‐ondarea babesteko eta zaintzeko ahaleginak egitea.

 

11.2 EKIMENA: Ikastolako natura ondarea babesteko eta jasangarria izateko zaintza lanak egitea: lorategiak, zuhaitzak, landak…

15.9 EKIMENA: DBHko 3. mailako ikasleen irtenaldia Karpin Abenturara.

DBH3_Karpin

 

2023ko apirilean, DBHko 3. mailako ikasleek Karpin Abenturara irtenaldiak egin dituzte. Bertan, ikasleek faunaren azterketa egin ahal izan dute, animalia espezie desberdinak ikusiz, hauetako batzuk, mehatxatutako espezieak.

GARATZEN DUGUN HELMUGA:

 

15.5 Neurri premiazko eta esanguratsuak hartzea, habitat naturalen degradazioa murrizteko, biodibertsitatearen galera geldiarazteko, mehatxatutako espezieak babesteko eta desagertu daitezela saihesteko.

Beheko argazki-galerian irtenaldiaren irudiak:

Proiektu honen bitartez, Garagen Jasangarrirako 4. Helburua, KALITATEZKO HEZKUNTZA, ere lantzen dugu:

IMG_4382.jpg

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

4.1 Lehen eta Bigarren Hezkuntzako irakaskuntza kalitatezkoa bermatzea, ikaskuntza‐emaitza egokiak eta eraginkorrak izateko.

4.7 Ikasle guztiek garapen jasangarria sustatzeko beharrezkoak diren ezagutza teorikoak eta praktikoak eskuratzen dituztela ziurtatzea, besteak beste, garapen jasangarrirako eta bizi‐estilo jasangarrietarako, giza eskubideetarako, genero‐berdintasunerako, bakearen eta indarkeriarik ezaren kulturaren sustapenerako, munduko herritartasunerako eta kultura‐aniztasunaren baloraziorako.

 

4.1 EKIMENA: Etapa guztietako ikasketa-planetan eta kurrikulumean GJHak txertatzea, Garapen Jasangarrirako Hezkuntzaren irizpideei jarraituz.

15.14 EKIMENA: DBHko 2. mailako ikasleen parte-hartzea Kalitatea Topera irtenaldietan.

DBH2 KalitateaTopera

 

2023ko apirilean, DBHko 2. mailako ikasleek Kalitatea Topera irtenaldia burutu dute. Kalitatea TOPERA elkartearen helburua hau da: eskola-komunitatearen eta beste kolektibo batzuen artean landa-ingurunearen, euskal lehen sektorearen eta ekoizpenaren ezagutza bultzatzea, Euskadiko kalitatezko nekazaritzako elikagaien eraldaketa eta identifikazioa, ustiategietara eta transformazio-zentroetara egindako bisiten bidez, baserritarrek Euskadiko ingurune naturala eta landa-ondarea mantentzeko egiten duten lana erakutsiz.

Hasi dira DBHko 3. mailako ikasleen irtenaldiak Karpin Abenturara. Bertan, ikasleek faunaren azterketa egin ahal izan dute, animalia espezie desberdinak ikusiz, hauetako batzuk, mehatxatutako espezieak.

GARATZEN DUGUN HELMUGA:

 

15.5 Neurri premiazko eta esanguratsuak hartzea, habitat naturalen degradazioa murrizteko, biodibertsitatearen galera geldiarazteko, mehatxatutako espezieak babesteko eta desagertu daitezela saihesteko.

Beheko argazkietan irtenaldiaren irudiak. Argazkiak neurri handian ikusteko gainean klikatu:

Proiektu honen bitartez, Garagen Jasangarrirako 4. Helburua, KALITATEZKO HEZKUNTZA, ere lantzen dugu:

IMG_4382.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA:

4.1 Lehen eta Bigarren Hezkuntzako irakaskuntza kalitatezkoa bermatzea, ikaskuntza‐emaitza egokiak eta eraginkorrak izateko.

4.7 Ikasle guztiek garapen jasangarria sustatzeko beharrezkoak diren ezagutza teorikoak eta praktikoak eskuratzen dituztela ziurtatzea, besteak beste, garapen jasangarrirako eta bizi‐estilo jasangarrietarako, giza eskubideetarako, genero‐berdintasunerako, bakearen eta indarkeriarik ezaren kulturaren sustapenerako, munduko herritartasunerako eta kultura‐aniztasunaren baloraziorako.

 

4.1 EKIMENA: Etapa guztietako ikasketa-planetan eta kurrikulumean GJHak txertatzea, Garapen Jasangarrirako Hezkuntzaren irizpideei jarraituz.

15.6 EKIMENA: LHko 3. zikloko ikasleen irtenaldia Urdaibaiko Ekoetxera.

LH6 Ekoetxea

 

2023ko apirilaren 25ean eta 26an, LHko 6. mailako ikasleak Urdaibaiko Ekoetxea bisitatu dute. Irtenaldian, Urdaibaiko ingurunean zehar ibili dira, paduran, belardietan, hondartzan, hegaztien behatokian eta Madariaga dorretxean. Madariaga dorretxean bertako erakusketa ikusi eta espezie desberdinei buruz ikasi dute.

GARATZEN DUGUN HELMUGA:

 

15.5 Neurri premiazko eta esanguratsuak hartzea, habitat naturalen degradazioa murrizteko, biodibertsitatearen galera geldiarazteko, mehatxatutako espezieak babesteko eta desagertu daitezela saihesteko.

Beheko argazkietan irtenaldiaren irudiak:

Proiektu honen bitartez, Garagen Jasangarrirako 4. Helburua, KALITATEZKO HEZKUNTZA, ere lantzen dugu:

IMG_4382.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA:

4.1 Lehen eta Bigarren Hezkuntzako irakaskuntza kalitatezkoa bermatzea, ikaskuntza‐emaitza egokiak eta eraginkorrak izateko.

4.7 Ikasle guztiek garapen jasangarria sustatzeko beharrezkoak diren ezagutza teorikoak eta praktikoak eskuratzen dituztela ziurtatzea, besteak beste, garapen jasangarrirako eta bizi‐estilo jasangarrietarako, giza eskubideetarako, genero‐berdintasunerako, bakearen eta indarkeriarik ezaren kulturaren sustapenerako, munduko herritartasunerako eta kultura‐aniztasunaren baloraziorako.

 

4.1 EKIMENA: Etapa guztietako ikasketa-planetan eta kurrikulumean GJHak txertatzea, Garapen Jasangarrirako Hezkuntzaren irizpideei jarraituz.

15.13 EKIMENA: Promozioen Basoa sortu Batxilerreko 2. mailako ikasleek landatzen dituzten zuhaitzekin, zuhaitz espezieen dibertsitatea sortuz Ikastolako ingurunean.

 

2022-2023 ikasturtean, Promozioen Basoa sortu dugu Batxilerreko 2. mailako ikasleek ikasturtero landatzen dituzten zuhaitzekin, zuhaitz espezieen dibertsitatea sortuz Ikastolako ingurunean. Baso hau Ikastolako Lehen Hezkuntzako eraikinaren eta futbol zelaiaren artean dagoen landa-eremuan sortu dugu, eta etorkizunean, ikasle-ohien topagunea izatearen helburua ere badu.

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

 

  • 15.1 Ikastolako lurreko ekosistemen eta ur gezaren barne-ekosistemen eta horien zerbitzuen zaintza, berrezarpena eta erabilera jasangarria bermatzea, bereziki hauena: basoak, hezeguneak, mendiak eta gune lehorrak; hori guztia, bat etorriz nazioarteko hitzarmenen bidez ezarritako betebeharrekin.

  • 15.4 Ikastolan dugun ekosistemaren kontserbazioa bermatzea, horien dibertsitate biologikoa barne, garapen jasangarrirako funtsezko onurak emateko duten ahalmena hobetze aldera.

  • 15.5 Neurri premiazko eta esanguratsuak hartzea, habitat naturalen degradazioa murrizteko, biodibertsitatearen galera geldiarazteko, mehatxatutako espezieak babesteko eta desagertu daitezela saihesteko.

  • 15.9 Ekosistemen eta biodibertsitatearen balioak sartzea plangintzan, garapen‐prozesuetan, pobrezia murrizteko estrategietan eta tokiko kontabilitatean.

Manu, Ikastolako mantenimenduko langilea, Basoen Promozioari forma ematen arduratu da. Aurreko ikasturteetan, Batxilerreko ikasleek landatutako zuhaitzak zeuden tokitik kendu eta kokapen berrietan zulo handiak egin ondoren, Manuk beheko aldean gorotza sartu du, era horretan sustraiak ondo errotuko dira eta momentuz, sustraiak ez dira buztinan sartuko.

 

Eskerrik asko Manu egindako lan onagatik!

Beheko argazki-galerian basoa sortzeko jarraitutako urratsen irudiak:

Ekimen honen bitartez, Garagen Jasangarrirako 11. Helburua, HIRI ETA KOMUNITATE JASANGARRIAK, ere lantzen dugu:

IMG_4389.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 11.4 Ikastolako kultura eta natura‐ondarea babesteko eta zaintzeko ahaleginak egitea.

 

11.2 EKIMENA: Ikastolako natura ondarea babesteko eta jasangarria izateko zaintza lanak egitea: lorategiak, zuhaitzak, landak…

15.5 EKIMENA: Etapa desberdinetako ikasketa-planetan lehorreko ekosistemen ezagutza txertatzea: HHn, LHn, DBHn eta Batxilergoan.

HH4 EHko basoak

 

HHko 4 urteko ikasleek EUSKAL HERRIKO BASOAK proiektua landu dute. Proiektuan, ikasleek gure basoetako fauna eta florari buruzko ezagutzak landu dituzte, basoen zaintza arduratsua lantzeaz gain. Proiektua era honetan burutu dutela azaldu digute HHko 4 urteko irakasleek:

 

  1. Basajaun epidemia basoan ipuina gelan irakurri eta kutsaduraren inguruan hausnarketa egin dugu. Ondoren, Basajaunen gotorlekua bideoa ikusi eta komentatu dugu.

  2. Basajaunen eskutitza heldu da, eta bertan, Basajaunek basoa oso zikin dagoela esan digu, gure laguntza eskatuz basoa garbi mantentzeko.

  3. Ikastola ondoko basoan zaborra batu eta hausnarketa egin dugu.

  4. Haurren interesak eta landu nahi diren edukiak kontuan hartuta, informazio-taula bat sortu dugu. Horren arabera, umeei euskal basoko elementu desberdinei buruzko informazioa ekartzea eskatu zaie, bakoitzari elementu bat egokituz; zuhaitzak, animaliak, landareak eta fruituak. Ondoren, ume bakoitzak, kideen aurrean, ekarritako informazioa azaldu du, eta azaldutako datuekin, denon artean, informazio-taula osatu dugu.

  5. Talde guztiak elkartu gara, eta zozketa bidez, talde bakoitzari zuhaitz bat, bere fruitua eta animalia bat egokitu zaizkio. Hauek izan dira landutako zuhaitzak: gaztainondoa, izeia, hurritza, haritza eta intxaurrondoa. Landutako animaliak basurdea, kirikiñoa, hontza, azeria eta oreina izan dira. Ikasleek etxetik informazioa ekarri dute, eta ekarritakoarekin, informazio-taulak egin ditugu.

  6. Ikasleek liburuxka bat sortu dute arlo desberdinetako fitxak landuz; Hizkuntzak, Matematika, Plastika... Ikasleek liburuxka osatzen zuten bitartean, talde bakoitzak zuhaitza + fruitua + animalia aztertu ditu. Lehenbizi, bere taldeari egokitu zaizkionak, eta ondoren, beste taldetakoak.

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

15.4 Ikastolan dugun ekosistemaren kontserbazioa bermatzea, horien dibertsitate biologikoa barne, garapen jasangarrirako funtsezko onurak emateko duten ahalmena hobetze aldera.

15.5 Neurri premiazko eta esanguratsuak hartzea, habitat naturalen degradazioa murrizteko, biodibertsitatearen galera geldiarazteko, mehatxatutako espezieak babesteko eta desagertu daitezela saihesteko.

15.9 Ekosistemen eta biodibertsitatearen balioak sartzea plangintzan, garapen‐prozesuetan, pobrezia murrizteko estrategietan eta tokiko kontabilitatean.

Beheko argazki-galerian proiektuan zehar jarraitutako urratsen eta egindako lanen irudiak:

Proiektu honen bitartez, Garagen Jasangarrirako 4. Helburua, KALITATEZKO HEZKUNTZA, 9.a, INDUSTRIA, BERRIKUNTZA ETA AZPIEGITURA, eta 11.a, HIRI ETA KOMUNITATE JASANGARRIAK ere lantzen ditugu:

IMG_4382.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA:

4.2 Haur Hezkuntzan kalitatezko zerbitzuak ziurtatzea, Lehen Hezkuntzarako prest egon daitezen.

4.7 Ikasle guztiek garapen jasangarria sustatzeko beharrezkoak diren ezagutza teorikoak eta praktikoak eskuratzen dituztela ziurtatzea, besteak beste, garapen jasangarrirako eta bizi‐estilo jasangarrietarako, giza eskubideetarako, genero‐berdintasunerako, bakearen eta indarkeriarik ezaren kulturaren sustapenerako, munduko herritartasunerako eta kultura‐aniztasunaren baloraziorako.

 

4.1 EKIMENA: Etapa guztietako ikasketa-planetan eta kurrikulumean GJHak txertatzea, Garapen Jasangarrirako Hezkuntzaren irizpideei jarraituz.

4.7 EKIMENA: HHko ikasleek Basajaunen eskutitza jasotzen dute gure basoen eta ingurumenaren arazoei buruz ikasleak konzientziatzeko.

IMG_4387.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA:

9.c Nabarmen areagotzea informazioaren eta komunikazioen teknologiarako sarbidea, Ikastolako partaide guztiei Interneterako sarbidea emateko ahalegina eginez.

 

9.8 EKIMENA: Ikastolako pertsonen lanen erakusketak egiteko IKT eta Internetez baliatzea. 

IMG_4389.jpg

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

11.3 Ikastolako ingurunea inklusiboa eta jasangarria areagotzea, eta baita giza kokaguneen kudeaketa parte‐hartzailea, integratua eta jasangarria ere.

11.4 Ikastolako kultura eta natura‐ondarea babesteko eta zaintzeko ahaleginak egitea.

 

11.4 EKIMENA: Ikastolako zenbait gunetan, etapa, maila eta arlo desberdinetako ikasleek sortutako lanen erakusketak egitea.

11.6 EKIMENA: Etapa desberdinetako ikasleen artean, etapaka eta mailaka antolatuta, Ikastolako ingurunean hondakinen bilketa eta garbiketa egitea.

 

Haur Hezkuntzako 4 urteko ikasleek, Euskal Herriko Basoak proiektua burutu dutela aprobetxatuz, DBHko eraikinean erakusketa bat antolatu dugu DBHko 3. mailako Plastika arloko 14. eta 15. GJHen ikurrak diseinatzea proiektuan egindako lanarekin, eta HHko 4 eta 5 urteko ikasleei eta euren irakasleei, egindako lana eta jarraitutako prozesua erakutsi eta azaldu dizkiegu bisitaldi gidatuak eta jarduera praktikoak antolatuz. Beheko bideoan hauen azalpena:

 

Hko 4 eta 5 urteko ikasleek, DBHn burututako jardunaldietan egindako irudiekin, erakusketa bat antolatu da HHko Plastika arloko gunean. Zorionak artistak!

15.12 EKIMENA: DBHko 1. mailako ikasleen irtenaldia Peñas Negrasera.

DBH1 Peñas Negras

 

2022ko azaroaren 2tik 8ra, DBHko 1. mailako ikasleak Peñas Negrasen egon dira. Ikasleek taldeka egin dituzte irtenaldiak Bizkaiko Meatzaldera, Biologia-Geologiako irakasleak eta euren tutoreak, arduradunak edo beste irakasle batzuk lagunduta.

Bisitaldiaren ekintza nagusia La Arboledako antzinako meatze-ustiapenean zehar gidatutako ibilbide didaktikoa izan da. Programak helburu nagusi hauek ditu:

  • Ikasleen artean errespetu jarrerak garatzea, ingurunearen ezagueraren bidez. 

  • Antzinako meatze ustiapenaren landaretza eta fauna ezagutzea. 

  • Meatzaritzak paisaian utzitako aztarnak interpretatzea, baita meatzaritzaren ingurumen ondorioak ere. 

  • Inguruaren ezaugarri geologiko nagusiak zein diren jakitea: harriak, burdin mineralak, etab. 

  • Gaur egun aisialdirako balio duen antzinako meatze ustiapenaren landaretza eta fauna ezagutzea.

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 15.9 Ekosistemen eta biodibertsitatearen balioak sartzea plangintzan, garapen‐prozesuetan, pobrezia murrizteko estrategietan eta tokiko kontabilitatean.

Argazki-galerian irtenaldiko irudiak ditugu:

15.8 EKIMENA: DBHko 2. mailako ikasleen egonaldia Sukarrietako egoitzan Biodibertsitatearen inguruko gaiak lantzen.

DBH2 Sukarrietan

 

DBHko 2. mailako ikasleak Sukarrietan egon dira. Ikasleek, taldeka, proiektu desberdinak landu dituzte: biodibertsitatea, lurzorua eta planeta. 

 

Biodibertsitatea proiektuan, Urdaibaiko ingurunean agertzen diren hiru ekosistema landu dituzte: erreka, padura eta basoa. Erreka eta basoa bereziki aztertu dituzte, bertako ingurunera irteerak eginez eta hango izaki bizidunak aztertuz. Gizakiok ekosistema horietan dugun eragina aztertu ondoren, konpromiso batzuk hartu dituzte eragin hori murriztu ahal izateko.

 

Lurzorua proiektua bertako ortuan burutu dute, nekazaritza mota desberdinak landuz eta horiek lurzoruan dituzten eraginak aztertuz. Bermeoko azoka ere bisitatu dute ikasleek, eta denda txikietara eta supermerkatuetara hurbildu dira bertako produktuak aztertzeko eta haien arteko desberdintasunak ezagutzeko.

Planeta proiektuan, gizakiok baliabide naturalak nola ustiatzen eta erabiltzen ditugun aztertu dute ikasleek. Horrekin harremanduta, gizakion eragina Naturan ere landu dute; uraren erabilera, energia eta produktuak ekoizteko baliabideen erabilera, hondakinen kudeaketa, eragindako kutsadura eta abar.

 

Proiektuetan landutako gaiak Garapen Jasangarrirako Helburuekin harremandu dituzte.

Arratsaldeetan, bi ordutako tailerrak izan dituzte: sukaldaritza, koadernaketa, zeramika, zumetza, kosmetika eta argazkigintza.

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 15.9 Ekosistemen eta biodibertsitatearen balioak sartzea plangintzan, garapen‐prozesuetan, pobrezia murrizteko estrategietan eta tokiko kontabilitatean.

Beheko argazki-galerian egonaldiko irudiak ditugu:

Proiektuetan landutako edukiekin, Sukarrietan ikusizko mapak osatu zituzten. Orain, DBHko eraikinean ditugu:

P1320184_edited_edited.jpg
P1320185_edited_edited.jpg
Lurzorua.png

Proiektu honen bitartez, Garagen Jasangarrirako 4. Helburua, KALITATEZKO HEZKUNTZA ere lantzen dugu:

IMG_4382.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA:

4.1 Lehen eta Bigarren Hezkuntzako irakaskuntza kalitatezkoa bermatzea, ikaskuntza‐emaitza egokiak eta eraginkorrak izateko.

4.7 Ikasle guztiek garapen jasangarria sustatzeko beharrezkoak diren ezagutza teorikoak eta praktikoak eskuratzen dituztela ziurtatzea, besteak beste, garapen jasangarrirako eta bizi‐estilo jasangarrietarako, giza eskubideetarako, genero‐berdintasunerako, bakearen eta indarkeriarik ezaren kulturaren sustapenerako, munduko herritartasunerako eta kultura‐aniztasunaren baloraziorako.

 

4.1 EKIMENA: Etapa guztietako ikasketa-planetan eta kurrikulumean GJHak txertatzea, Garapen Jasangarrirako Hezkuntzaren irizpideei jarraituz..

15.5 EKIMENA: Etapa desberdinetako ikasketa-planetan lehorreko ekosistemen ezagutza txertatzea: HHn, LHn, DBHn eta Batxilergoan.

 

DBHko 3. mailako Plastika arloan lantzen ari garen 1. proiektua 14. eta 15. GJHen IKURRAK SORTZEA da. Proiektuari buruzko informazio guztia plastikagela.com webgunean ezagutzeko hemen klikatu. Hiru taldetan, URETAKO BIZITZArako ikurrak sortzen ari gara, eta beste bitan, LEHORREKO BIZITZArako ikurrak. Irudiak sortzeko, 14. eta 15. Garapen Jasangarrirako Helburu eta Helmugetan azaldutakoan oinarritu gara.

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 15.9 Ekosistemen eta biodibertsitatearen balioak sartzea plangintzan, garapen‐prozesuetan, pobrezia murrizteko estrategietan eta tokiko kontabilitatean.

Beheko argazkietan 3.B taldeko ikasle batzuen zirriborroak:

IMG_8390.JPG
IMG_8389.JPG
IMG_8391.JPG

Proiektu honen bitartez, Garagen Jasangarrirako 4. Helburua, KALITATEZKO HEZKUNTZA ere lantzen dugu:

IMG_4382.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA:

4.1 Lehen eta Bigarren Hezkuntzako irakaskuntza kalitatezkoa bermatzea, ikaskuntza‐emaitza egokiak eta eraginkorrak izateko.

4.7 Ikasle guztiek garapen jasangarria sustatzeko beharrezkoak diren ezagutza teorikoak eta praktikoak eskuratzen dituztela ziurtatzea, besteak beste, garapen jasangarrirako eta bizi‐estilo jasangarrietarako, giza eskubideetarako, genero‐berdintasunerako, bakearen eta indarkeriarik ezaren kulturaren sustapenerako, munduko herritartasunerako eta kultura‐aniztasunaren baloraziorako.

 

4.1 EKIMENA: Etapa guztietako ikasketa-planetan eta kurrikulumean GJHak txertatzea, Garapen Jasangarrirako Hezkuntzaren irizpideei jarraituz.

4.3 EKIMENA: DBHko 3. mailako Plastika arloko proiektuak GJHetan oinarritzea.

bottom of page