IMG_4393.jpg

Lehorreko bizitza babestea, lehengoratzea eta modu jasangarrian erabil dadila sustatzea, basoak modu jasangarrian kudeatzea, basamortutzearen aurka borrokatzea, lurren degradazioa inbertitzea eta biodibertsitatearen galera gelditzea.

Ikastolako lehorreko bizitza eta biodibertsitatea babestea, modu jasangarrian kudeatzea eta erabil dadila sustatzea, lurren degradazioa inbertitzea eta biodibertsitatearen galera gelditzea.

15.12 EKIMENA: DBHko 1. mailako ikasleen irtenaldia Peñas Negrasera.

 

 

2022ko azaroaren 2tik 8ra, DBHko 1. mailako ikasleak Peñas Negrasen egon dira. Ikasleek taldeka egin dituzte irtenaldiak Bizkaiko Meatzaldera, Biologia-Geologiako irakasleak eta euren tutoreak, arduradunak edo beste irakasle batzuk lagunduta.

Bisitaldiaren ekintza nagusia La Arboledako antzinako meatze-ustiapenean zehar gidatutako ibilbide didaktikoa izan da. Programak helburu nagusi hauek ditu:

  • Ikasleen artean errespetu jarrerak garatzea, ingurunearen ezagueraren bidez. 

  • Antzinako meatze ustiapenaren landaretza eta fauna ezagutzea. 

  • Meatzaritzak paisaian utzitako aztarnak interpretatzea, baita meatzaritzaren ingurumen ondorioak ere. 

  • Inguruaren ezaugarri geologiko nagusiak zein diren jakitea: harriak, burdin mineralak, etab. 

  • Gaur egun aisialdirako balio duen antzinako meatze ustiapenaren landaretza eta fauna ezagutzea.

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 15.9 Ekosistemen eta biodibertsitatearen balioak sartzea plangintzan, garapen‐prozesuetan, pobrezia murrizteko estrategietan eta tokiko kontabilitatean.

Argazki-galerian irtenaldiko irudiak ditugu:

C69A7753-153F-4BB9-94FC-292C9D08C447_1_201_a
C69A7753-153F-4BB9-94FC-292C9D08C447_1_201_a

press to zoom
06CAA9E1-DCE0-42B6-BB31-300B26C6AD4B_1_201_a
06CAA9E1-DCE0-42B6-BB31-300B26C6AD4B_1_201_a

press to zoom
F4D0D3C1-34CC-43A0-98D9-0CB3C7CAE07E_1_201_a
F4D0D3C1-34CC-43A0-98D9-0CB3C7CAE07E_1_201_a

press to zoom
C69A7753-153F-4BB9-94FC-292C9D08C447_1_201_a
C69A7753-153F-4BB9-94FC-292C9D08C447_1_201_a

press to zoom
1/24

15.8 EKIMENA: DBHko 2. mailako ikasleen egonaldia Sukarrietako egoitzan Biodibertsitatearen inguruko gaiak lantzen.

 

 

DBHko 2. mailako ikasleak Sukarrietan egon dira. Ikasleek, taldeka, proiektu desberdinak landu dituzte: biodibertsitatea, lurzorua eta planeta. 

 

Biodibertsitatea proiektuan, Urdaibaiko ingurunean agertzen diren hiru ekosistema landu dituzte: erreka, padura eta basoa. Erreka eta basoa bereziki aztertu dituzte, bertako ingurunera irteerak eginez eta hango izaki bizidunak aztertuz. Gizakiok ekosistema horietan dugun eragina aztertu ondoren, konpromiso batzuk hartu dituzte eragin hori murriztu ahal izateko.

 

Lurzorua proiektua bertako ortuan burutu dute, nekazaritza mota desberdinak landuz eta horiek lurzoruan dituzten eraginak aztertuz. Bermeoko azoka ere bisitatu dute ikasleek, eta denda txikietara eta supermerkatuetara hurbildu dira bertako produktuak aztertzeko eta haien arteko desberdintasunak ezagutzeko.

Planeta proiektuan, gizakiok baliabide naturalak nola ustiatzen eta erabiltzen ditugun aztertu dute ikasleek. Horrekin harremanduta, gizakion eragina Naturan ere landu dute; uraren erabilera, energia eta produktuak ekoizteko baliabideen erabilera, hondakinen kudeaketa, eragindako kutsadura eta abar.

 

Proiektuetan landutako gaiak Garapen Jasangarrirako Helburuekin harremandu dituzte.

Arratsaldeetan, bi ordutako tailerrak izan dituzte: sukaldaritza, koadernaketa, zeramika, zumetza, kosmetika eta argazkigintza.

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 15.9 Ekosistemen eta biodibertsitatearen balioak sartzea plangintzan, garapen‐prozesuetan, pobrezia murrizteko estrategietan eta tokiko kontabilitatean.

Beheko argazki-galerian egonaldiko irudiak ditugu:

IMG_20221006_143336
IMG_20221006_143336

press to zoom
PHOTO-2022-10-21-17-30-08-2
PHOTO-2022-10-21-17-30-08-2

press to zoom
IMG_20221005_175514
IMG_20221005_175514

press to zoom
IMG_20221006_143336
IMG_20221006_143336

press to zoom
1/11

Proiektuetan landutako edukiekin, Sukarrietan ikusizko mapak osatu zituzten. Orain, DBHko eraikinean ditugu:

P1320184_edited_edited.jpg
P1320185_edited_edited.jpg
Lurzorua.png

Proiektu honen bitartez, Garagen Jasangarrirako 4. Helburua, KALITATEZKO HEZKUNTZA ere lantzen dugu:

IMG_4382.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA:

4.7 Ikasle guztiek garapen jasangarria sustatzeko beharrezkoak diren ezagutza teorikoak eta praktikoak eskuratzen dituztela ziurtatzea, besteak beste, garapen jasangarrirako eta bizi‐estilo jasangarrietarako, giza eskubideetarako, genero‐berdintasunerako, bakearen eta indarkeriarik ezaren kulturaren sustapenerako, munduko herritartasunerako eta kultura‐aniztasunaren baloraziorako.

 

4.1 EKIMENA: Etapa guztietako ikasketa-planetan eta kurrikulumean GJHak txertatzea, Garapen Jasangarrirako Hezkuntzaren irizpideei jarraituz..

15.5 EKIMENA: Etapa desberdinetako ikasketa-planetan lehorreko ekosistemen ezagutza txertatzea: HHn, LHn, DBHn eta Batxilergoan.

 

DBHko 3. mailako Plastika arloan lantzen ari garen 1. proiektua 14. eta 15. GJHen IKURRAK SORTZEA da. Proiektuari buruzko informazio guztia plastikagela.com webgunean ezagutzeko hemen klikatu. Hiru taldetan, URETAKO BIZITZArako ikurrak sortzen ari gara, eta beste bitan, LEHORREKO BIZITZArako ikurrak. Irudiak sortzeko, 14. eta 15. Garapen Jasangarrirako Helburu eta Helmugetan azaldutakoan oinarritu gara.

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 15.9 Ekosistemen eta biodibertsitatearen balioak sartzea plangintzan, garapen‐prozesuetan, pobrezia murrizteko estrategietan eta tokiko kontabilitatean.

Beheko argazkietan 3.B taldeko ikasle batzuen zirriborroak:

IMG_8390.JPG
IMG_8389.JPG
IMG_8391.JPG

Proiektu honen bitartez, Garagen Jasangarrirako 4. Helburua, KALITATEZKO HEZKUNTZA ere lantzen dugu:

IMG_4382.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA:

4.7 Ikasle guztiek garapen jasangarria sustatzeko beharrezkoak diren ezagutza teorikoak eta praktikoak eskuratzen dituztela ziurtatzea, besteak beste, garapen jasangarrirako eta bizi‐estilo jasangarrietarako, giza eskubideetarako, genero‐berdintasunerako, bakearen eta indarkeriarik ezaren kulturaren sustapenerako, munduko herritartasunerako eta kultura‐aniztasunaren baloraziorako.

 

4.1 EKIMENA: Etapa guztietako ikasketa-planetan eta kurrikulumean GJHak txertatzea, Garapen Jasangarrirako Hezkuntzaren irizpideei jarraituz.

4.3 EKIMENA: DBHko 3. mailako Plastika arloko proiektuak GJHetan oinarritzea.