top of page
IMG_4391.jpg
IMG_4395.jpg

Ezarpen-baliabideak sendotzea eta Garapen Jasangarrirako Munduko Ituna biziberritzea.

Ikastolako baliabideen mugikortasuna, finantzak, teknologiaren eta berrikuntzaren arloan lankidetza, ekologikoki arrazoizkoak diren teknologiak, ahalmena sortzea, araudien eta erakundeen arteko koherentzia, datuen eskuratzea, jarraipena, adierazleak eta ematea.

17.4 EKIMENA: RCE Basque Country-Navarre erakundean parte hartzea.

IngurumenaGGEE_erakusketa

2024ko martxoan, Ingurumena eta Giza Eskubideak argazki erakusketa ikusgai dugu DBHko eraikineko sarreran, agoran. Erakusketa RCE Basque Country-Navarre erakundean gure kidea den Zabalketaren eskutik ailegatu zaigu Ikastolara, ICLI erakundeak erakusketaren berri eman ondoren, beraz, 17.7 ekimena ere lantzen dugu: ICLI erakundearekin lankidetzan parte hartzea.

Erakusketa hau, Pobreziaren aurkako Borrokaren Ingurumen Jasangarritasunerako Nazioarteko Sareak antolatutako Ingurumena eta Giza Eskubideak lehiaketaren emaitza da, eta puntuazio handiena lortu zuten 10 argazkiek eta bi azalpen-kartelek osatzen dute.

Panel bakoitzak historia bat biltzen du, eta istorio hori ezagutzera gonbidatzen zaitugu horietako bakoitzean dagoen QR kodean sartuta. QRk euskaraz eta gaztelaniaz dagoen testu labur batera zuzentzen gaitu, irudiak jasotzen duen ingurumen-gaiari lotuta. Horrela, biodibertsitatea, ura, teknologia, hirien orbana edo landalurren despopulazioa bezalako gaiak azaltzen dira, hamar gai guztira.

DBHko Plastika arloan ikasleekin erakusketa bisitatu dugu.

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

 

  • 17.16 Garapen Jasangarrirako Bizkaiko Ituna hobetzea, eta horren osagarri izango  diren hainbat interesdunen arteko aliantzak ezartzea, ezagutzak, espezializazioa, teknologia eta finantza‐baliabideak mobilizatzeko eta trukatzeko, bereziki garapen‐bideetan daudenetan, Garapen Jasangarrirako Helburuak lortzeko babesa emate aldera.

  • 17.17 Esfera publikoan, publiko‐pribatuan eta gizarte zibilean aliantza eraginkorrak sor daitezela sustatzea, aliantzen bidez baliabideak lortzeko esperientzia eta estrategiez baliatuz.

  • 17.19 Martxan dauden ekimenak aprobetxatzea garapen jasangarriaren arloan egindako aurrerapenak neurtzea ahalbidetuko duten zenbait adierazle sortzeko; adierazle horiek, halaber, barne‐produktu gordinaren osagarri izango dira, eta garapen‐bidean dauden herrialdeetan ahalmen estatistikoa sortzen lagunduko dute.

Behean, erakusketaren ikuspegi desberdinak:

Ekimen honen bitartez, Garagen Jasangarrirako 4. Helburua, KALITATEZKO HEZKUNTZA, ere lantzen dugu:

IMG_4382.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 4.7 Ikasle guztiek garapen jasangarria sustatzeko beharrezkoak diren ezagutza teorikoak eta praktikoak eskuratzen dituztela ziurtatzea, besteak beste, garapen jasangarrirako eta bizi‐estilo jasangarrietarako, giza eskubideetarako, genero‐berdintasunerako, bakearen eta indarkeriarik ezaren kulturaren sustapenerako, munduko herritartasunerako eta kultura‐aniztasunaren baloraziorako.

17.4 EKIMENA: RCE Basque Country-Navarre erakundean parte hartzea.

2023ko abenduaren 19an ospatu genuen 2. asanbladan, Bakearen aldeko manifestua proposatu zen RCE taldearen barruan. Hainbat erakundek manifestua onartu eta sinatu ondoren, Factoría 4.7 webgunean argitaratu da. Albistea irakurtzeko hemen klikatu.

RCE Basque Country-Navarre erakundearen Bakearen aldeko Manifestua:

 

Garapen jasangarrirako hezkuntzako bikaintasuneko eskualde-zentroen Nazio Batuen Unibertsitatearen sare globalaren zati gisa, RCE Basque Country-Navarre delakotik bat egiten dugu gerra-gatazken berehalako su-etena eskatzeko eta bake oso eta iraunkorra lortzeko negoziazioei laguntzeko erakunde askoren deiarekin. 16. GJHarekin bat etorriz, gizarte justu eta inklusiboak sustatzeko, Nazio Batuek eta nazioarteko erakunde garrantzitsuek lortutako akordioak betetzea erraztu eta bermatu behar dute.

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

 

  • 17.17 Esfera publikoan, publiko‐pribatuan eta gizarte zibilean aliantza eraginkorrak sor daitezela sustatzea, aliantzen bidez baliabideak lortzeko esperientzia eta estrategiez baliatuz.

  • 17.19 Martxan dauden ekimenak aprobetxatzea garapen jasangarriaren arloan egindako aurrerapenak neurtzea ahalbidetuko duten zenbait adierazle sortzeko; adierazle horiek, halaber, barne‐produktu gordinaren osagarri izango dira, eta garapen‐bidean dauden herrialdeetan ahalmen estatistikoa sortzen lagunduko dute.

Ekimen honen bitartez, Garagen Jasangarrirako 16. Helburua, BAKEA, JUSTIZIA ETA INSTITUZIO SENDOAK, ere lantzen dugu:

IMG_5502.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 16.a Nazioarteko erakunde egokiak indartzea, baita nazioarteko lankidetzaren bidez ere, indarkeria prebenitzeko eta terrorismoari eta delinkuentziari aurka egiteko ahalmena sortzeko, maila guztietan, bereziki garapen‐bidean dauden herrialdeetan.

17.3 EKIMENA: Unesco Eskola Elkartuen Sarean parte hartzea.

2024ko otsailaren 5ean, Unesco Eskola Elkartuen Sareko ikasturte honetako bigarren bilera ospatu da Santutxuko Berrio-otoxoa ikastetxean, eta bertan, Lauro Ikastolako 2030 Agendako arduradunak parte hartu zuen. Berrio-Otxoako kideek euren negutegia eta oilotegia erakutsi dizkigute, LHko ikasleekin Ingurune eta Gizarte arloetan nola erabiltzen dituzten azalduz. Godly Play saioak egiten dituzten gela ere erakutsi ziguten, bertan saioak nola burutzen dituzten azalduz.

Bileran, Unesco Eskola Elkartuen Sarean zehaztutako gaiak birpasatu, gainbegirtau eta partekatu ziren, eskola bakoitza ikasturtean zehar egiten ari dena azalduz. Lauro Ikastolako ordezkariak, beste proiektu baztuen artean, hauek azaldu zituen: GJHak etapa desberdinetan nola lantzen ari garen, HHn eta LHn hondakinak berrerabiliz egiten ari garen proiektuak aipatuz, Unescok ikasturte honetarako proposatutako Bakerako Figurak diren Nasrim Sotoudeh eta Nadia Nadim DBHko 4. mailako Etika eta Balio Zibikoak arloan nola lantzen ari garen, Nazioarteko Egunen ospakizuna, Azterkosta kanpainan parte-hartzea eta abar.

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

 

  • 17.7 Ikastolan ezarri dugun ekologikoki arrazoizkoak diren teknologien garapena eta horiek garapen‐bidean dauden beste erakundeei dibulgatzea eta hedatzea, baldintza onetan eta lehentasun‐baldintzetan ere.

  • 17.16 Garapen Jasangarrirako Bizkaiko Ituna hobetzea, eta horren osagarri izango  diren hainbat interesdunen arteko aliantzak ezartzea, ezagutzak, espezializazioa, teknologia eta finantza‐baliabideak mobilizatzeko eta trukatzeko, bereziki garapen‐bideetan daudenetan, Garapen Jasangarrirako Helburuak lortzeko babesa emate aldera.

  • 17.17 Esfera publikoan, publiko‐pribatuan eta gizarte zibilean aliantza eraginkorrak sor daitezela sustatzea, aliantzen bidez baliabideak lortzeko esperientzia eta estrategiez baliatuz.

  • 17.19 Martxan dauden ekimenak aprobetxatzea garapen jasangarriaren arloan egindako aurrerapenak neurtzea ahalbidetuko duten zenbait adierazle sortzeko; adierazle horiek, halaber, barne‐produktu gordinaren osagarri izango dira, eta garapen‐bidean dauden herrialdeetan ahalmen estatistikoa sortzen lagunduko dute.

Beheko argazkietan Berrio-Otxoan ikusitako espazio batzuen irudiak:

17.14 EKIMENA: IRAES 21 erakundearekin lankidetzan parte hartzea, Euskal Confintean eta Ekinaren astean parte hartuz.

IRAES21 taldea

2023-2024 ikasturtean, Lauro Ikastolako IRAES21 taldea DBHko 3. mailako Jone Esturo, Aner Font, Olatz Muñoz eta June Uriarte ikasleek osatzen dute. IRAES21 taldeko kideak Ikastolako ordezkariak dira Eskola Jasangarrien sarean.

Eskerrik asko Jone, Aner, Olatz eta June erronka hau hartzeagatik!

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

  • 17.7 Ikastolan ezarri dugun ekologikoki arrazoizkoak diren teknologien garapena eta horiek garapen‐bidean dauden beste erakundeei dibulgatzea eta hedatzea, baldintza onetan eta lehentasun‐baldintzetan ere.

  • 17.16 Garapen Jasangarrirako Bizkaiko Ituna hobetzea, eta horren osagarri izango  diren hainbat interesdunen arteko aliantzak ezartzea, ezagutzak, espezializazioa, teknologia eta finantza‐baliabideak mobilizatzeko eta trukatzeko, bereziki garapen‐bideetan daudenetan, Garapen Jasangarrirako Helburuak lortzeko babesa emate aldera.

  • 17.17 Esfera publikoan, publiko‐pribatuan eta gizarte zibilean aliantza eraginkorrak sor daitezela sustatzea, aliantzen bidez baliabideak lortzeko esperientzia eta estrategiez baliatuz.

 

Behean, IRAES21 taldearen aurkezpen kartela:

17.4 EKIMENA: RCE Basque Country-Navarre erakundean parte hartzea.

2023ko abenduaren 19an, RCEko 2. asanblada ospatu zen Gasteizko Egibide zentroan. Erakunde batzuen ekarpenen ondoren, Egibideko Lanbide Heziketako instalazioak bisitatu genituen. Bukatzeko, World Cafe bat egin genuen RCEaren erronkak eta etorkizunari buruzko erabakiak denon artean adosteko.

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

 

  • 17.17 Esfera publikoan, publiko‐pribatuan eta gizarte zibilean aliantza eraginkorrak sor daitezela sustatzea, aliantzen bidez baliabideak lortzeko esperientzia eta estrategiez baliatuz.

  • 17.19 Martxan dauden ekimenak aprobetxatzea garapen jasangarriaren arloan egindako aurrerapenak neurtzea ahalbidetuko duten zenbait adierazle sortzeko; adierazle horiek, halaber, barne‐produktu gordinaren osagarri izango dira, eta garapen‐bidean dauden herrialdeetan ahalmen estatistikoa sortzen lagunduko dute.

 

Beheko argazki-galerian, jardunaldiko irudi batzuk:

17.13 EKIMENA: Ikastolan 2030 Agenda lantzeko, Ingurugelarekin lankidetzan parte hartzea.

2023-2024 ikasturtean ere, 2030 Agendaren helburuak inplementatzeko, Lauro Ikastolari dagokion Ingurugela-Berritzeguneak zehazten duen EA 2030 proiektuaren metodologia eta bere faseak jarraitzen ditugu. Horretarako, Ikastolako 2030 Agendako arduradunak Ingurugela-Berritzeguneko bileretan parte hartzen jarraitzen du.

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

 

  • 17.7 Ikastolan ezarri dugun ekologikoki arrazoizkoak diren teknologien garapena eta horiek garapen‐bidean dauden beste erakundeei dibulgatzea eta hedatzea, baldintza onetan eta lehentasun‐baldintzetan ere.

  • 17.8 Teknologia‐bankua eta zientziaren, teknologiaren eta berrikuntzaren arloko ahalmena sortzeko babes‐mekanismoa, aurrerapen txikieneko herrialdeentzat eta erakundeentzat; eta teknologia instrumentalen erabilera areagotzea, bereziki, informazioaren eta komunikazioen teknologiarena.

  • 17.16 Garapen Jasangarrirako Bizkaiko Ituna hobetzea, eta horren osagarri izango  diren hainbat interesdunen arteko aliantzak ezartzea, ezagutzak, espezializazioa, teknologia eta finantza‐baliabideak mobilizatzeko eta trukatzeko, bereziki garapen‐bideetan daudenetan, Garapen Jasangarrirako Helburuak lortzeko babesa emate aldera.

  • 17.17 Esfera publikoan, publiko‐pribatuan eta gizarte zibilean aliantza eraginkorrak sor daitezela sustatzea, aliantzen bidez baliabideak lortzeko esperientzia eta estrategiez baliatuz.

  • 17.19 Martxan dauden ekimenak aprobetxatzea garapen jasangarriaren arloan egindako aurrerapenak neurtzea ahalbidetuko duten zenbait adierazle sortzeko; adierazle horiek, halaber, barne‐produktu gordinaren osagarri izango dira, eta garapen‐bidean dauden herrialdeetan ahalmen estatistikoa sortzen lagunduko dute.

17.3 EKIMENA: Unesco Eskola Elkartuen Sarean parte hartzea.

2023ko irailean, Unescoko Nazioarteko Komiteak, Lauro Ikastola Unesco Eskola Elkartuen Sareko kidea izatea onartu du. Laurok 2021-2022 ikasturtean aurkeztu zuen proposamena, eta ordutik, Ikastolako 2030 Agendako arduradunak Euskadiko Unesco Eskola Elkartuen Sareko bileretan eta estatuko Asanbladan parte hartu du, Unesco Eskola Elkartuen Sarean Lauro Ikastolaren ekarpenak eginez.

 

Ikastolako azken estrategia-planan txertatu genuen 2030 Agenda-planaren Garapen Jasangarrirako 17. Helburuan, ITUNAK HELBURUAK LORTZEKO, Unesco Eskola Elkartuen Sarean parte hartzearen ekimena zehaztuta dugu.

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

 

  • 17.7 Ikastolan ezarri dugun ekologikoki arrazoizkoak diren teknologien garapena eta horiek garapen‐bidean dauden beste erakundeei dibulgatzea eta hedatzea, baldintza onetan eta lehentasun‐baldintzetan ere.

  • 17.16 Garapen Jasangarrirako Bizkaiko Ituna hobetzea, eta horren osagarri izango  diren hainbat interesdunen arteko aliantzak ezartzea, ezagutzak, espezializazioa, teknologia eta finantza‐baliabideak mobilizatzeko eta trukatzeko, bereziki garapen‐bideetan daudenetan, Garapen Jasangarrirako Helburuak lortzeko babesa emate aldera.

  • 17.17 Esfera publikoan, publiko‐pribatuan eta gizarte zibilean aliantza eraginkorrak sor daitezela sustatzea, aliantzen bidez baliabideak lortzeko esperientzia eta estrategiez baliatuz.

  • 17.19 Martxan dauden ekimenak aprobetxatzea garapen jasangarriaren arloan egindako aurrerapenak neurtzea ahalbidetuko duten zenbait adierazle sortzeko; adierazle horiek, halaber, barne‐produktu gordinaren osagarri izango dira, eta garapen‐bidean dauden herrialdeetan ahalmen estatistikoa sortzen lagunduko dute.

 

Joan den ikasturtetik, Unesco Eskola Elkartuen Sarean finkatutako erronkak Ikastolako 2030 Agenda-planan eta gure kurrikulumean eta ikasketa-planetan txertatu ditugu.

 

Aintzatespen honek, Unesco erakundearekin elkarlanean jarraitzeko konpromisoa indartzen du.

bottom of page