top of page
IMG_4387.jpg

Azpiegitura erresilienteak eraikitzea, industrializazio inklusiboa eta jasangarria bultzatzea, eta berrikuntza sustatzea.

Azpiegitura fidagarriak, jasangarriak, sendoak eta kalitatezkoak, modernizazioa, tekonologia eta lan-prozesu garbiak eta ingurumenaren ikuspegitik arrazoizkoak, IKTrako sarbide unibertsala.

9.2 EKIMENA: LHko ikasleek ChromeBook eta DBH eta Batxilergoko ikasleek iPada ikasketa tresna bezala erabiltzea.

Plas1_iPada

DBHn iPadaren erabilera didaktikoa oso era egokian egiten jarraitzen da. iPadaren bitartez prozesu garbiak eta ingurumenaren ikuspegitik arrazoizkoak erabiliz, orri gutxiago kontsumituz eta Naturarekiko zainketan parte hartuz.

iPadak dituen aplikazio eta baliabide didaktikoak era egokian erabiliz ikasleek lan bikainak sortzen dituzte, beheko argazki-galerian agertzen diren ereduetan konproba dezakegun bezala.

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK: 

 

  • 9.4 Ikastolako azpiegiturak modernizatzea, jasangarriak izan daitezen, eraginkortasun handiagoko baliabideak erabiliz eta teknologia eta prozesu garbiak eta ingurumenaren ikuspegitik arrazoizkoak erabiliz.

  • 9.c Nabarmen areagotzea informazioaren eta komunikazioen teknologiarako sarbidea, Ikastolako partaide guztiei Interneterako sarbidea emateko ahalegina eginez.

Beheko argazki-galerian, DBHko 1. mailako ikaslea Plastika arloan egiten ari diren irudiak:

Ekimen honen bitartez, Garapen Jasangarrirako 8. Helburua, LAN DUINA ETA HAZKUNDE EKONOMIKOA,  ere lantzen dugu:

9.1 EKIMENA: Ikastolako eraikinak jasangarriak eta domotizatuak izateko plangintza eta inplementazioa egitea.

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

8.2 Produktibitatearen maila handiagoak lortzea, dibertsifikazioaren, modernizazio teknologikoaren eta berrikuntzaren bitartez, balio erantsi handia duten atalei arreta eskainiz.

8.3 Garapenera bideratutako politikak sustatzea, lanpostu egokien sorrera, ekintzailetza, sormena eta berrikuntza bermatuz.

8.3 EKIMENA: Ikastolako eremu desberdinetan, teknologia eta berrikuntzarekin zerikusia duten ingurune eta baliabideak gehitzea.

IMG_4386.jpg

2024-2025 ikasturtean hasi genuen informazio prozesuari jarraituz, Ikastolako eraikinetako sarreretan, Ikastolan egiten dugun energiaren kontsumoaren zenbait datu azaltzen dituzten monitoreak ditugu Ikastolako erabiltzaileei energiaren kontsumoari buruzko informazioa emateko: Ikastolako eta dagokion eraikinaren energiaren kontsumoa, energia berriztagarrien erabileraren proportzioak, tenperaturaren datuak eta abar.

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 9.4 Ikastolako azpiegiturak modernizatzea, jasangarriak izan daitezen, eraginkortasun handiagoko baliabideak erabiliz eta teknologia eta prozesu garbiak eta ingurumenaren ikuspegitik arrazoizkoak erabiliz.

Beheko argazkietan, Lehen Hezkuntzako eraikineko monitorearen irudiak:

Ekimen honen bitartez, Garapen Jasangarrirako 4. Helburua, KALITATEZKO HEZKUNTZA, 7.a, ENERGIA BERRIZTAGARRIAK, eta 11.a, HIRI ETA KOMUNITATE JASANGARRIAK, ere lantzen ditugu:

IMG_4382.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 4.7 Ikasle guztiek garapen jasangarria sustatzeko beharrezkoak diren ezagutza teorikoak eta praktikoak eskuratzen dituztela ziurtatzea, besteak beste, garapen jasangarrirako eta bizi‐estilo jasangarrietarako, giza eskubideetarako, genero‐berdintasunerako, bakearen eta indarkeriarik ezaren kulturaren sustapenerako, munduko herritartasunerako eta kultura‐aniztasunaren baloraziorako.

IMG_4385.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 7.a Ikastolan energia‐azpiegituretako eta teknologia garbietako inbertsioa sustatzea, iturri berriztagarriak, energia‐eraginkortasuna eta erregai fosilen teknologia aurreratu eta ez horren kutsakorrak.

 

7.3 EKIMENA: Ikastolako eraikinetan domotizazio-planarekin jarraitzea, argien, berogailuen eta bestelakoen energia-eraginkortasuna lortzeko.

IMG_4389.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 11.3 Ikastolako ingurunea inklusiboa eta jasangarria areagotzea, eta baita giza kokaguneen kudeaketa parte‐hartzailea, integratua eta jasangarria ere. 

2024-2025 ikasturtea

9.6 EKIMENA: LH eta DBHko eskolaz-kanpoko ekintzetako aukeretan First Lego League eta Kids Kitcar eskaintzea.

2025eko martxoaren 23an, Lehen Hezkuntzako Formulauro eta Geldiezinak taldeek Greenpower auto-elektrikoen lasterketan parte hartu zuten Zornotzan, GOBLIN kategorian, beste ikastetxeetako 20 talderekin.

Formulauro eta Geldiezinak gure taldeentzat lehen esperientzia izan zen, eta primeran aritu ziren: autoen prestaketa, babesleen ikusgarritasuna bermatzea, finantzaketa lortzeko denda txikien antolaketa, gidatzea eta estrategia. Dena bikain bete zuten. Gainera, beste taldeak ikusterakoan asko ikasi zuten, eta euren autoetan egin nahi dituzten hobekuntzak zerrendatu zituzten jada, hurrengo lasterketan aurrerapausoak emateko asmoz.

Eguneko une berezietako bat saria jasotzean izan zen: “Greenest Bodywork” saria jaso zuten, auto ekologikoen karrozeriarik jasangarriena aitortzen duena.

Zorionak egindako lanagatik!

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 9.4 Ikastolako azpiegiturak modernizatzea, jasangarriak izan daitezen, eraginkortasun handiagoko baliabideak erabiliz eta teknologia eta prozesu garbiak eta ingurumenaren ikuspegitik arrazoizkoak erabiliz.

Ekimen honen bitartez, Garapen Jasangarrirako 5. Helburua, GENERO-BERDINTASUNA, eta 17.a, ITUNAK HELBURUAK LORTZEKO, ere lantzen ditugu:

KidsKitCar
IMG_4383.jpg

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

5.5 Ikastolako esparru guztietan emakumeen parte‐hartze osoa eta eraginkorra ziurtatzea, baita lidergoko aukera‐berdintasuna ere, maila erabakitzaile guztietan.

5.b Teknologia instrumentalaren erabilera hobetzea, bereziki, informazioaren eta komunikazioen teknologiarena, emakumeen ahalduntzea sustatzeko.

 

5.3 EKIMENA: LHn, ZTIAM saio eta proiektuetan neska eta mutilen arteko parekotasuna bilatzen da: FLL edo Kids Kitcar proiektuetan perfil horietako neskak bilatzen dira eta parte hartzera animatu.

IMG_4395.jpg

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

17.7 Ikastolan ezarri dugun ekologikoki arrazoizkoak diren teknologien garapena eta horiek garapen‐bidean dauden beste erakundeei dibulgatzea eta hedatzea, baldintza onetan eta lehentasun‐baldintzetan ere.

17.8 Teknologia‐bankua eta zientziaren, teknologiaren eta berrikuntzaren arloko ahalmena sortzeko babes‐mekanismoa, aurrerapen txikieneko herrialdeentzat eta erakundeentzat; eta teknologia instrumentalen erabilera areagotzea, bereziki, informazioaren eta komunikazioen teknologiarena.

17.17 Esfera publikoan, publiko‐pribatuan eta gizarte zibilean aliantza eraginkorrak sor daitezela sustatzea, aliantzen bidez baliabideak lortzeko esperientzia eta estrategiez baliatuz.

17.19 Martxan dauden ekimenak aprobetxatzea garapen jasangarriaren arloan egindako aurrerapenak neurtzea ahalbidetuko duten zenbait adierazle sortzeko; adierazle horiek, halaber, barne‐produktu gordinaren osagarri izango dira, eta garapen‐bidean dauden herrialdeetan ahalmen estatistikoa sortzen lagunduko dute.

 

17.17 EKIMENA: Greenpower erakundearekin lankidetzan parte hartzea LHko eskolaz-kanpoko ekintzetan.

9.1 EKIMENA: Ikastolako eraikinak jasangarriak eta domotizatuak izateko plangintza eta inplementazioa egitea.

 

2024-2025 ikasturtean, Ikastolako eraikinetako sarreran, Ikastolan egiten dugun energiaren kontsumoaren zenbait datu azaltzen dituzten monitoreak instalatu dira Ikastolako erabiltzaileei energiaren kontsumoari buruzko informazioa emateko: Ikastolako eta dagokion eraikinaren energiaren kontsumoa, energia berriztagarrien erabileraren proportzioa eta abar.

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 9.4 Ikastolako azpiegiturak modernizatzea, jasangarriak izan daitezen, eraginkortasun handiagoko baliabideak erabiliz eta teknologia eta prozesu garbiak eta ingurumenaren ikuspegitik arrazoizkoak erabiliz.

Beheko argazkietan, DBHko eraikineko monitorearen irudiak:

Ekimen honen bitartez, Garapen Jasangarrirako 7. Helburua, ENERGI BERRIZTAGARRIAK, ere lantzen dugu:

IMG_4385.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA:

7.a Ikastolan energia‐azpiegituretako eta teknologia garbietako inbertsioa sustatzea, iturri berriztagarriak, energia‐eraginkortasuna eta erregai fosilen teknologia aurreratu eta ez horren kutsakorrak.

 

7.3 EKIMENA: Ikastolako eraikinetan domotizazio-planarekin jarraitzea, argien, berogailuen eta bestelakoen energia-eraginkortasuna lortzeko.

9.1 EKIMENA: Ikastolako eraikinak jasangarriak eta domotizatuak izateko plangintza eta inplementazioa egitea.

 

2024ko abenduan, Eusko Jaurlaritzako Osasun Saileko aldizkako ikuskaritza izan genuen Ikastolako Sukaldeko instalazioetan. Ikuskaria bertaratu eta Sukalde eta Zerbitzuetako arduradunekin elkartu zen gure instalazioak eta prozedurak aztertzeko.

 

2025eko urtarrilean helarazi digute dagokion txosten teknikoa eta balorazioa “ALDEKOA, GOIKO MAILAKOA” izan da. Auditoriaren laburpen bezala, ondokoa adierazi digute: “Nabarmentzekoa da lantalde arduradun osoaren konpromiso handia, bai eta inplikatutako langile guztiena ere, bai elikagaien segurtasunari eta iraunkortasunari dagokienez, bai eskola-jantokiko zerbitzuan etengabeko hobekuntza-prozesuak eta II. taldeko plater prestatu ez-industrialak aplikatzeari dagokionez.”

 

Ikastolak duela urte batzuk segurtasun-protokolo bat zehaztu zuen jantoki-zerbitzuan gas-hornidurarik ez dagoen kasuetarako, eta “back-up” menu bat ezarri zuen erabiltzaile guztientzat. Beraz, txosten hauetan gehitu ohi diren hobekuntza-ekintzei dagokienez, beste segurtasun-menu bat ezartzea gomendatu zaigu, eremu berri gisa, menuak egiteko beharrezkoa den ur-hornidurarik ez badago. Ikastolak menu desberdinetako prozeduretako segurtasun-protokoloa eguneratu du, eta turbimetroa erosi ur-hornidura berreskuratu ondoren uraren egokitasuna bermatu ahal izateko.

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 9.4 Ikastolako azpiegiturak modernizatzea, jasangarriak izan daitezen, eraginkortasun handiagoko baliabideak erabiliz eta teknologia eta prozesu garbiak eta ingurumenaren ikuspegitik arrazoizkoak erabiliz.

 

Zorionak Sukalde eta Zerbitzuetako arduradunei eta langile guztiei egindako lan onagatik!

Beheko argazkietan ikuskariaren bisitako irudiak:

Ekimen honen bitartez, Garapen Jasangarrirako 3. Helburua, OSASUNA ETA ONGIZATEA, ere lantzen dugu:

image.png

GARATZEN DUGUN HELMUGA:

3.4 Zenbait gaixotasun ekiditea prebentzioaren, tratamenduaren eta txertaketa kanpainen bitartez, eta osasun mentala eta ongizatea sustatzea. 

 

3.1 EKIMENA: Gaixotasunak, intolerantziak edo antzerakoak dituzten ikasle eta langileentzat erizaintza zerbitzuak, baliabideak eta menuak egokitzea.

2023-2024 ikasturtea

9.1 EKIMENA: Ikastolako eraikinak jasangarriak eta domotizatuak izateko plangintza eta inplementazioa egitea.

 

2023-2024 ikasturtean zehar, Ikastolako eraikin desberdinetan instalazioak eta lanak egiten jarraitzen dugu jasangarritasuna lortzeko helburuarekin. Era honetan, Ikastolan energiaren kontsumoa gutxitzen jarraituko dugu, ingurumenarekiko begirunea zaintzen eta gure ikasle eta langileentzako arrisku egoerak ekiditen.

LH eta DBHko eraikinetan plaka fotoboltaikoak instalatu dira, HHn bezala. Eta HHn eta LHn egin genuen bezala, DBHko eraikinean aerotermia instalatzen ari gara.

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 9.4 Ikastolako azpiegiturak modernizatzea, jasangarriak izan daitezen, eraginkortasun handiagoko baliabideak erabiliz eta teknologia eta prozesu garbiak eta ingurumenaren ikuspegitik arrazoizkoak erabiliz.

Beheko argazki-galerian egindako eta egiten ari garen lanen irudiak:

Ekimen honen bitartez, Garapen Jasangarrirako 7. Helburua, ENERGIA BERRIZTAGARRIAK, 11.a, HIRI ETA KOMUNITATE JASANGARRIAK, 13.a, KLIMA BABESTEKO EKINTZA, ere lantzen ditugu:

IMG_4385.jpg

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

7.2 Ikastolan energia berriztagarrien proportzioa nabarmen areagotzea.

7.3 Energia‐eraginkortasunaren hobekuntzaren Ikastolako tasa hobetzea.

7.a Ikastolan energia‐azpiegituretako eta teknologia garbietako inbertsioa sustatzea, iturri berriztagarriak, energia‐eraginkortasuna eta erregai fosilen teknologia aurreratu eta ez horren kutsakorrak.

 

7.4 EKIMENA: Ikastolako eraikinetan domotizazio-planarekin jarraitzea, argien, berogailuen eta bestelakoen energia-eraginkortasuna lortzeko.

IMG_4389.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 11.3 Ikastolako ingurunea inklusiboa eta jasangarria areagotzea, eta baita giza kokaguneen kudeaketa parte‐hartzailea, integratua eta jasangarria ere. 

IMG_4391.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 13.3 Hezkuntza, sentsibilizazioa eta Ikastola osatzen dugunon ahalmena hobetzea, klima‐aldaketa murrizteko, horretara egokitzeko, bere eraginak arintzeko eta garaiz ohartarazteko.

9.6 EKIMENA: LH eta DBHko eskolaz-kanpoko ekintzetako aukeretan First Lego League eta Kids Kitcar eskaintzea.

2024ko martxoaren 2an, Euskadiko FIRST LEGO LEAGUEaren edizio berri bat ospatu da, Innobasquek, Deustuko Unibertsitateak, EHUk eta Mondragon Unibertsitateak antolatuta.

Lauro Ikastolako bi taldek hartu dute parte, DBHko 3. eta 4. mailako ikasle batzuk osotutako talde bat eta Lehen Hezkuntzako 6. mailako ikasleek osotutakoa. Lehen Hezkuntzako taldeak Bilboko Udalaren Saria jaso zuen.

Zorionak egindako lanagatik!

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 9.4 Ikastolako azpiegiturak modernizatzea, jasangarriak izan daitezen, eraginkortasun handiagoko baliabideak erabiliz eta teknologia eta prozesu garbiak eta ingurumenaren ikuspegitik arrazoizkoak erabiliz.

Ekimen honen bitartez, Garapen Jasangarrirako 5. Helburua, GENERO-BERDINTASUNA, eta 17.a, ITUNAK HELBURUAK LORTZEKO, ere lantzen ditugu:

FLL
IMG_4383.jpg

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

5.5 Ikastolako esparru guztietan emakumeen parte‐hartze osoa eta eraginkorra ziurtatzea, baita lidergoko aukera‐berdintasuna ere, maila erabakitzaile guztietan.

5.b Teknologia instrumentalaren erabilera hobetzea, bereziki, informazioaren eta komunikazioen teknologiarena, emakumeen ahalduntzea sustatzeko.

 

5.3 EKIMENA: LHn, ZTIAM saio eta proiektuetan neska eta mutilen arteko parekotasuna bilatzen da: FLL edo Kids Kitcar proiektuetan perfil horietako neskak bilatzen dira eta parte hartzera animatu.

IMG_4395.jpg

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

17.7 Ikastolan ezarri dugun ekologikoki arrazoizkoak diren teknologien garapena eta horiek garapen‐bidean dauden beste erakundeei dibulgatzea eta hedatzea, baldintza onetan eta lehentasun‐baldintzetan ere.

17.8 Teknologia‐bankua eta zientziaren, teknologiaren eta berrikuntzaren arloko ahalmena sortzeko babes‐mekanismoa, aurrerapen txikieneko herrialdeentzat eta erakundeentzat; eta teknologia instrumentalen erabilera areagotzea, bereziki, informazioaren eta komunikazioen teknologiarena.

17.17 Esfera publikoan, publiko‐pribatuan eta gizarte zibilean aliantza eraginkorrak sor daitezela sustatzea, aliantzen bidez baliabideak lortzeko esperientzia eta estrategiez baliatuz.

17.19 Martxan dauden ekimenak aprobetxatzea garapen jasangarriaren arloan egindako aurrerapenak neurtzea ahalbidetuko duten zenbait adierazle sortzeko; adierazle horiek, halaber, barne‐produktu gordinaren osagarri izango dira, eta garapen‐bidean dauden herrialdeetan ahalmen estatistikoa sortzen lagunduko dute.

 

17.18 EKIMENA: Greenpower erakundearekin lankidetzan parte hartzea LHko eskolaz-kanpoko ekintzetan.

9.1 EKIMENA: Ikastolako eraikinak jasangarriak eta domotizatuak izateko plangintza eta inplementazioa egitea.

 

2023-2024 ikasturtearen hasieran, Ikastolako sukaldea domotizatu dugu, Ikastolako eraikinak jasangarriak eta domotizatuak izateko plangintza inplementatzen jarraitzeko. Era honetan, energiaren kontsumoa gutxitzen dugu, ingurumenarekiko begirunea zaintzen dugu eta gure ikasle eta langileentzako arrisku egoerak ekiditen ditugu.

Hauek dira sukaldean ezarritako berrikuntza batzuk:

  • Argiztapenaren eta entxufeen kontrola: lan egin behar ez den uneetan deskonektatuta egongo dira domotizazio programan ezarritako ordutegiari esker.

  • Makina desberdinen tenperaturak: mahai beroak, hozkailua, izozkailua eta bestelakoen tenperaturak momenturo ikusi ahal ditugu programaren bitartez. Zehaztutako tenperaturen parametroak aldatzen badira, alarmak berehala joko du jantokiko langileen gailuan konponketa bideratzeko. Tenperaturen kontrol hau osasun eta elikagien tratamenduen segurtasuna bermatzeko ere egiten dugu, janaria bero mantentzeko eta 65º C baino gutxiagora ez dela egongo ziurtatzeko.

  • CO2aren neurketa: maila altuak badaude, alarmak berehala joko du jantokiko langileen gailuan gas-ihesak ekiditeko.

  • Sukaldeko sarrerako ateen egoeraren kontrola: zabalik geratzen badira alarmak berehala joko du jantokiko langileen gailuan konponketa bideratzeko.

  • Makina desberdinen funtzionamenduaren kontrola: ke-erauzgailua, mahai beroak, hozkailua, izozkailua, ontzi-garbigailua, lehorgailua eta bestelakoen martxaren hasiera eta bukaera programatu ahal izango dugu.

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 9.4 Ikastolako azpiegiturak modernizatzea, jasangarriak izan daitezen, eraginkortasun handiagoko baliabideak erabiliz eta teknologia eta prozesu garbiak eta ingurumenaren ikuspegitik arrazoizkoak erabiliz.

Beheko argazki-galerian sukaldean ezarritako domotizazioaren ereduak:

Ekimen honen bitartez, Garapen Jasangarrirako 7. Helburua, ENERGIA BERRIZTAGARRIAK, 11.a, HIRI ETA KOMUNITATE JASANGARRIAK, 13.a, KLIMA BABESTEKO EKINTZA, ere lantzen ditugu:

IMG_4385.jpg

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

7.3 Energia‐eraginkortasunaren hobekuntzaren Ikastolako tasa hobetzea.

7.a Ikastolan energia‐azpiegituretako eta teknologia garbietako inbertsioa sustatzea, iturri berriztagarriak, energia‐eraginkortasuna eta erregai fosilen teknologia aurreratu eta ez horren kutsakorrak.

 

7.4 EKIMENA: Ikastolako eraikinetan domotizazio-planarekin jarraitzea, argien, berogailuen eta bestelakoen energia-eraginkortasuna lortzeko.

IMG_4389.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 11.3 Ikastolako ingurunea inklusiboa eta jasangarria areagotzea, eta baita giza kokaguneen kudeaketa parte‐hartzailea, integratua eta jasangarria ere. 

IMG_4391.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 13.3 Hezkuntza, sentsibilizazioa eta Ikastola osatzen dugunon ahalmena hobetzea, klima‐aldaketa murrizteko, horretara egokitzeko, bere eraginak arintzeko eta garaiz ohartarazteko.

2022-2023 ikasturtea

9.6 EKIMENA: LH eta DBHko eskolaz-kanpoko ekintzetako aukeretan First Lego League eta Kids Kitcar eskaintzea.

 

Azken ikasturteetan bezala,​ LH eta DBHko ikasleek Kids Kitcar proiektuan parte hartzen jarraitzen dute, auto elektrikoak diseintazen eta eraikitzen, eta autoekin lasterketa desberdinetan parte hartzen.

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 9.4 Ikastolako azpiegiturak modernizatzea, jasangarriak izan daitezen, eraginkortasun handiagoko baliabideak erabiliz eta teknologia eta prozesu garbiak eta ingurumenaren ikuspegitik arrazoizkoak erabiliz.

Beheko argazki-galerian ekimenaren ereduak:

Ekimen honen bitartez, Garapen Jasangarrirako 4. Helburua, KALITATEZKO HEZKUNTZA, ere lantzen dugu:

IMG_4382.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 4.7 Ikasle guztiek garapen jasangarria sustatzeko beharrezkoak diren ezagutza teorikoak eta praktikoak eskuratzen dituztela ziurtatzea, besteak beste, garapen jasangarrirako eta bizi‐estilo jasangarrietarako, giza eskubideetarako, genero‐berdintasunerako, bakearen eta indarkeriarik ezaren kulturaren sustapenerako, munduko herritartasunerako eta kultura‐aniztasunaren baloraziorako.

 

4.1 EKIMENA: Etapa guztietako ikasketa-planetan eta kurrikulumean GJHak txertatzea, Garapen Jasangarrirako Hezkuntzaren irizpideei jarraituz.

9.2 EKIMENA: LHko ikasleek ChromeBook eta DBH eta Batxilergoko ikasleek iPada            ikasketa tresna bezala erabiltzea.

 

Azken ikasturteetan martxan jarritako plangintzari jarraituz,​ LHko ikasleek ChromeBooka eta DBH eta Batxilergoko ikasleek iPada ikasketa tresna bezala erabiltzen jarraitzen dute, teknologia eta prozesu garbiak eta ingurumenaren ikuspegitik arrazoizkoak erabiliz.

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

 

  • 9.4 Ikastolako azpiegiturak modernizatzea, jasangarriak izan daitezen, eraginkortasun handiagoko baliabideak erabiliz eta teknologia eta prozesu garbiak eta ingurumenaren ikuspegitik arrazoizkoak erabiliz.

  • 9.c Nabarmen areagotzea informazioaren eta komunikazioen teknologiarako sarbidea, Ikastolako partaide guztiei Interneterako sarbidea emateko ahalegina eginez.

 

Beheko argazki-galerian LHko 6. mailako eta DBHko 4. mailako ikasleak klasea orduan lanean:

9.1 EKIMENA: Ikastolako eraikinak jasangarriak eta domotizatuak izateko plangintza eta inplementazioa egitea.

 

Azken urteetan hasitako plangintzari jarraituz,​ Ikastolako eraikin desberdinetan domotizazioa inplementatzen jarraitzen dugu. Argazkietan ikus dezakegun bezala, METASYS programaren bitartez, Ikastolako eraikin desberdinetako kontrol informatikoa egiten dugu; argiaren, tenperaturaren edo uraren kontsumoaren energia-eraginkortasuna lortzeko. Datuen kontrola eginez, ezbeharren aurrean berehalako neurriak hartzen ditugu. COVID garaian, CO2aren neurketen ondorioz ikasi genuen datu guztiak kontrolatzearen garrantzia.

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 9.4 Ikastolako azpiegiturak modernizatzea, jasangarriak izan daitezen, eraginkortasun handiagoko baliabideak erabiliz eta teknologia eta prozesu garbiak eta ingurumenaren ikuspegitik arrazoizkoak erabiliz.

Argazkiak neurri handian ikusteko gainean klikatu:

Ekimen honen bitartez, Garapen Jasangarrirako 6. Helburua, EDATEKO URA ETA SANEAMENDUA, 7.a, ENERGIA BERRIZTAGARRIAK, eta 8.a, LAN DUINA ETA HAZKUNDE EKONOMIKOA, ere lantzen ditugu:

IMG_4384.jpg

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

6.4 Ikastolako baliabide hidrikoen erabilera eraginkorra bermatzea, ur gezaren erauzketaren eta horniketaren jasangarritasuna, ur‐gabeziari aurre egiteko eta urik ez duten pertsonen kopurua nabarmen murrizteko.

6.5 Baliabide hidrikoen kudeaketa integratua ezartzea maila guztietan. 

 

6.1 EKIMENA: DBHko eta HHko eraikinetan euri-ura jasotzeko depositoak eta bonbak instalatu dira euri-ura komunetan erabiltzeko.

6.2 EKIMENA: Beheko Soloako igerilekua betetzeko eta futbol zelaia ureztatzeko Ikastolako iturburuko ura erabiltzea.

IMG_4385.jpg

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

7.3 Energia‐eraginkortasunaren hobekuntzaren Ikastolako tasa hobetzea.

7.a Ikastolan energia‐azpiegituretako eta teknologia garbietako inbertsioa sustatzea, iturri berriztagarriak, energia‐eraginkortasuna eta erregai fosilen teknologia aurreratu eta ez horren kutsakorrak.

 

7.2 EKIMENA: Ikastolako eraikinetan domotizazioarekin jarraitzeko plana: argien, berogailuen eta bestelakoen energia-eraginkortasuna lortzeko.

IMG_4386.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA:

8.2 Produktibitatearen maila handiagoak lortzea, dibertsifikazioaren, modernizazio teknologikoaren eta berrikuntzaren bitartez, balio erantsi handia duten atalei arreta eskainiz. 

8.3 Garapenera bideratutako politikak sustatzea, lanpostu egokien sorrera, ekintzailetza, sormena eta berrikuntza bermatuz.

 

8.3 EKIMENA: Ikastolako eremu desberdinetan, teknologia eta berrikuntzarekin zerikusia duten ingurune eta baliabideak gehitzea.

9.1 EKIMENA: Ikastolako eraikinak jasangarriak eta domotizatuak izateko plangintza eta inplementazioa egitea.

 

Azken urteetan hasitako plangintzari jarraituz,​ Ikastolako eraikin desberdinetan domotizazioa inplementatzen jarraitzen dugu. Beheko argazkietan, 2022ko azaroan, DBHko eraikineko pasabideetan eta bulegoetan argiaren kontsumoa gutxitzeko sensoreen instalazioa ikus dezakegu.

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 9.4 Ikastolako azpiegiturak modernizatzea, jasangarriak izan daitezen, eraginkortasun handiagoko baliabideak erabiliz eta teknologia eta prozesu garbiak eta ingurumenaren ikuspegitik arrazoizkoak erabiliz.

Ekimen honen bitartez, Garapen Jasangarrirako 7. Helburua, ENERGIA BERRIZTAGARRIAK, eta 8.a, LAN DUINA ETA HAZKUNDE EKONOMIKOA, ere lantzen ditugu:

IMG_4385.jpg

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

7.3 Energia‐eraginkortasunaren hobekuntzaren Ikastolako tasa hobetzea.

7.a Ikastolan energia‐azpiegituretako eta teknologia garbietako inbertsioa sustatzea, iturri berriztagarriak, energia‐eraginkortasuna eta erregai fosilen teknologia aurreratu eta ez horren kutsakorrak.

 

7.2 EKIMENA: Ikastolako eraikinetan domotizazioarekin jarraitzeko plana: argien, berogailuen eta bestelakoen energia-eraginkortasuna lortzeko.

IMG_4386.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA:

8.3 Garapenera bideratutako politikak sustatzea, lanpostu egokien sorrera, ekintzailetza, sormena eta berrikuntza bermatuz.

 

8.3 EKIMENA: Ikastolako eremu desberdinetan, teknologia eta berrikuntzarekin zerikusia duten ingurune eta baliabideak gehitzea.

2021-2022 ikasturtea

9.1 EKIMENA: Ikastolako eraikinak jasangarriak eta domotizatuak izateko plangintza egitea.

 

Azken ikasturteetan hasitako plangintzari jarraituz,​ Ikastolako eraikin desberdinetan domotizazioa ezartzen ari gara. DBHko eraikineko pasabideetan, sensoreen bitartez pizten diren led argiak jarri dira, kontsumoa gutxitzeko.

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 9.4 Ikastolako azpiegiturak modernizatzea, jasangarriak izan daitezen, eraginkortasun handiagoko baliabideak erabiliz eta teknologia eta prozesu garbiak eta ingurumenaren ikuspegitik arrazoizkoak erabiliz.

P1290177.JPG
P1290175.JPG
P1290176.JPG
P1290202.JPG

Ekimen honen bitartez, Garapen Jasangarrirako 7. Helburua, ENERGIA BERRIZTAGARRIAK, ere lantzen dugu:

IMG_4385.jpg

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

7.3 Energia‐eraginkortasunaren hobekuntzaren Ikastolako tasa hobetzea.

7.a Ikastolan energia‐azpiegituretako eta teknologia garbietako inbertsioa sustatzea, iturri berriztagarriak, energia‐eraginkortasuna eta erregai fosilen teknologia aurreratu eta ez horren kutsakorrak.

 

7.2 EKIMENA: Ikastolako eraikinetan domotizazioarekin jarraitzeko plana: argien, berogailuen eta bestelakoen energia-eraginkortasuna lortzeko.

9.5 EKIMENA: LHko 3.zikloko ZTIAM tailerretan 3D inpresorak erabiltzea.

LH3ZTIAM

 

LHko 5. mailako ZTIAM tailerrean 3D inprimagailuetan euren diseinuak inprimatzen hasi dira. Beheko irudietan, ikasleak eta irakaslea klase orduan lanean ikus ditzakegu, 3D inprimagailua martxan dagoela.

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 9.4 Ikastolako azpiegiturak modernizatzea, jasangarriak izan daitezen, eraginkortasun handiagoko baliabideak erabiliz eta teknologia eta prozesu garbiak eta ingurumenaren ikuspegitik arrazoizkoak erabiliz.

P1280696.JPG
P1280695.JPG
P1280694.JPG
P1280692.JPG
P1280697.JPG
P1280693.JPG
bottom of page