IMG_4391.jpg
IMG_4395.jpg

Ezarpen-baliabideak sendotzea eta Garapen Jasangarrirako Munduko Ituna biziberritzea.

Ikastolako baliabideen mugikortasuna, finantzak, teknologiaren eta berrikuntzaren arloan lankidetza, ekologikoki arrazoizkoak diren teknologiak, ahalmena sortzea, araudien eta erakundeen arteko koherentzia, datuen eskuratzea, jarraipena, adierazleak eta ematea.

17.3 EKIMENA: Unesco Eskola Elkartuen Sarean parte hartzea. Filosofiaren Munduko Eguna ospatzea.

 

2022ko azaroaren 17an, Filosofiaren Munduko Eguna ospatzeko, eta gogoratzeko, DBHko eta Batxilergoko Filosofia arloko ikasle eta irakasleek filosofo batzuen aipuekin kartelak egin zituzten. Filosofiaren Munduko Eguna ospatzea, Nazioarteko beste egun batzuk ospatzearekin batera, Unesco Eskola Elkartuen Sareko 2022-2023 ikasturterako erronken artean dago.

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

  • 17.17 Esfera publikoan, publiko‐pribatuan eta gizarte zibilean aliantza eraginkorrak sor daitezela sustatzea, aliantzen bidez baliabideak lortzeko esperientzia eta estrategiez baliatuz.

  • 17.19 Martxan dauden ekimenak aprobetxatzea garapen jasangarriaren arloan egindako aurrerapenak neurtzea ahalbidetuko duten zenbait adierazle sortzeko; adierazle horiek, halaber, barne‐produktu gordinaren osagarri izango dira, eta garapen‐bidean dauden herrialdeetan ahalmen estatistikoa sortzen lagunduko dute.

Ikasle eta irakasleek egindako kartelak beheko argazkietan:

 

P1330054
P1330054

press to zoom
P1330056
P1330056

press to zoom
P1330058
P1330058

press to zoom
P1330054
P1330054

press to zoom
1/7

17.23 EKIMENA: Batxilergoko 1. mailako Ikerketa Lana ikas-arloan lortutako ikerketa esanguratsuak aurrerapen txikieneko herrialdeentzat eta itunpeko erakundeentzat eskuragarri jartzea, Garapen Jasangarrirako Helburuak lortze aldera.

 

2022ko azaroaren 2an, Batxiler 2. mailako Ane Angulo eta Imke Lázaro ikasleek Donostiako MFZ (Materialen Fisika Zentroa) ikerketa zentroa bisitatu dute, joan den ekainean Elhuyarrek antolatutako Zientzia Azokan irabazitako sari bezala.

 

MFZko Komunikazio eta Dibulgazio Arduraduna den Idoia Mugicak ikerketa zentroari buruzko azalpenak eman ondoren, ikasleekin bisitaldi gidatua egin zuen MFZ ikerketa zentroko ikerlariek martxan dituzten ikerketak, euren lana eta laborategiak erakutsiz: material konplexuen ikerketa, ezaugarri elektronikoak nanoeskalan, polimeroak eta material bigunak eta beste batzuk. Hauen artean, Lucia Vitalik, EHUko Ikerbasqueko irakasle eta ikerlari italiarrak, espektroskopia eskala atomikoan azaldu zigun, bere ikerketa-lana egiteko, 4º Kelvinetan lan egiten duen tresna erakutsiz.

Batxilergoko 1. mailan, Anek eta Imkek, Larraitz Artazarekin batera, eta Amaia Pérez Etxebarria irakaslearen gidaritzapean, Landare eta lurretik elektrizitatea modu eraginkorrean lortzen ikerketa-lana burutu zuten. Euren lana 7. GJHarekin, ENERGIA BERRIZTAGARRIAK, harremenadu zuten. Ikerketa lana Elhuyarren webgunean argitaratua izan zen. Lana ikusteko hemen klikatu.

Zorionak Ane, Larraitz eta Imke egindako lanagatik eta irabazitako sariagatik!

Eskerrik asko Idoia zuen harreragatik eta eskainitako bisitaldiagatik!

GARATZEN DUGUN HELMUGA:​ 17.8 Teknologia‐bankua eta zientziaren, teknologiaren eta berrikuntzaren arloko ahalmena sortzeko babes‐mekanismoa, aurrerapen txikieneko herrialdeentzat eta erakundeentzat; eta teknologia instrumentalen erabilera areagotzea, bereziki, informazioaren eta komunikazioen teknologiarena.

Bisitaren irudiak beheko argazki-galerian:

 

DSC_6842
DSC_6842

press to zoom
DSC_6858
DSC_6858

press to zoom
DSC_6888
DSC_6888

press to zoom
DSC_6842
DSC_6842

press to zoom
1/29

17.15 EKIMENA: Ikastolan 2030 Agenda lantzeko Bilboko Ingurugelarekin elkarlanean aritzea.

 

2022ko irailaren 28an eta 29an, eta urriaren 4an, 5ean eta 6an, Ikastolako 2030 Agendako arduraduna Bilboko Ingurugelan burutu diren 2030 Agendako koordinatzailentzako formazio ikastaroan egon da.

 

Saio hauen xedea 2030 Agendako koordinatzaileak beraien eginkizunetan trebatzea izan da. Hauek izan dira helburu nagusiak:

 

  • Krisi ekologiko eta sozialak planetan dituen kausak eta ondorioak ezagutzea.

  • Trantsizio ekosozialerako eta erresilientziarako eredu egokienak ezagutzea.

  • Eskolako Agenda 2030 programak eskolatik eta ingurunetik eman daitezkeen erantzun demokratiko eta partehartzaile posibleak ezagutzea, koordinatzaile bezala ikastetxetik garatu eta bideratu ahal izateko.

 

Helburuak garatzeko, dinamika kooperatiboen bitartez gai desberdinak landu ditugu, besteak beste, krisialdi ekosoziala, 2030 Agenda eta GJHak, Hezkuntza Ekosoziala, EA2030 programa eta bere faseak, Hezikomunikazioa eta ikasleen eta irakasleen konpetentziak.

 

Formazio saio hauetan, Ingurugelarekin eta beste ikastetxeekin elkarlanean aritzeko sareak sortzearen beharra aztertu dugu; gure esperientziak eta proiektuak partekatzeak, ereduak erakusteak eta elkarri aholkuak emateak duen garrantzia aipatuz.

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

  • 17.7 Ikastolan ezarri dugun ekologikoki arrazoizkoak diren teknologien garapena eta horiek garapen‐bidean dauden beste erakundeei dibulgatzea eta hedatzea, baldintza onetan eta lehentasun‐baldintzetan ere.

  • 17.8 Teknologia‐bankua eta zientziaren, teknologiaren eta berrikuntzaren arloko ahalmena sortzeko babes‐mekanismoa, aurrerapen txikieneko herrialdeentzat eta erakundeentzat; eta teknologia instrumentalen erabilera areagotzea, bereziki, informazioaren eta komunikazioen teknologiarena.

  • 17.16 Garapen Jasangarrirako Bizkaiko Ituna hobetzea, eta horren osagarri izango  diren hainbat interesdunen arteko aliantzak ezartzea, ezagutzak, espezializazioa, teknologia eta finantza‐baliabideak mobilizatzeko eta trukatzeko, bereziki garapen‐bideetan daudenetan, Garapen Jasangarrirako Helburuak lortzeko babesa emate aldera.

  • 17.17 Esfera publikoan, publiko‐pribatuan eta gizarte zibilean aliantza eraginkorrak sor daitezela sustatzea, aliantzen bidez baliabideak lortzeko esperientzia eta estrategiez baliatuz.

  • 17.19 Martxan dauden ekimenak aprobetxatzea garapen jasangarriaren arloan egindako aurrerapenak neurtzea ahalbidetuko duten zenbait adierazle sortzeko; adierazle horiek, halaber, barne‐produktu gordinaren osagarri izango dira, eta garapen‐bidean dauden herrialdeetan ahalmen estatistikoa sortzen lagunduko dute.

Beheko argazkietan, formazio-saioetako argazki batzuk:

IMG_8123.jpg
IMG_8134.jpg
IMG_8188.JPG
IMG_8135.jpg
IMG_8222.JPG

17.3 EKIMENA: Unesco Eskola Elkartuen Sarean parte hartzea.

 

2022ko irailaren 26an, 2022-2023 ikasturteko Unesco Eskola Elkartuen Sareko 1. bilera ospatu zen Ermuako San Pelayo ikastetxean.

 

Bilera honetan, 2022ko uztailean Zumaian ospatu ziren Unesco Eskola Elkartuen Sareko Topaketetan hartutako erabakiak gogoratu eta 2022-2023 ikasturterako zehaztutako erronkak aztertu genituen.

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

  • 17.17 Esfera publikoan, publiko‐pribatuan eta gizarte zibilean aliantza eraginkorrak sor daitezela sustatzea, aliantzen bidez baliabideak lortzeko esperientzia eta estrategiez baliatuz.

  • 17.19 Martxan dauden ekimenak aprobetxatzea garapen jasangarriaren arloan egindako aurrerapenak neurtzea ahalbidetuko duten zenbait adierazle sortzeko; adierazle horiek, halaber, barne‐produktu gordinaren osagarri izango dira, eta garapen‐bidean dauden herrialdeetan ahalmen estatistikoa sortzen lagunduko dute.

Beheko argazkietan San Pelayo ikastetxea eta bilerako argazki bat:

469765_180758072037173_586702286_o.jpg
IMG_8088.JPG

 

Unesco Eskola Elkartuen Sareko erronkak 2022-2023 ikasturterako Ikastolan nola landuko ditugun aztertzeko eta erabakitzeko dokumentu bat prestatu dugu Ikastolako 2030 Agendan. Aurkezpenean, Unescotik proposatzen diren Nazioarteko Egunak eta Ikastolan ospatzen ditugunak azaltzen dira, batzuk eta besteak uztartzen saiatuko gara. Dokumentua ezagutzeko beheko irudiaren gainean klikatu.

UnescoEskolaElkartuenSarekoErronkak_AZALA.png

17.4 EKIMENA: RCE Euskal Herria erakundearekin lankidetzan parte hartzea.

2022ko irailaren 23an, RCE Euskal Herria erakundearen bilera ospatu zen BBK Kunan. Bilera honetan, RCE Euskal Herria erakundea sortzeko azken urratsak eman dira, RCE talde bezala onartua izateko gure kandidatura Japoniako Unescon aurkeztu baino lehen.

Hauek gara RCE Euskal Herrian harte hartzen dugun erankudeak: UNESCO Etxea – UNESCO Centre of the Basque Country, Directorate for Natural Heritage and Climate Change-Basque Government, Vice-Ministry of Environmental Sustainability, Manconeduca (Environmental Education Programme of the Pamplona county), Basque Youth Council (EGK), BizkaiKOA, UNESCO Chair on Human Resources / University of Deusto (UD), Mondragon University Enpresagintza (MUE), University of Navarre (UNAV), ESTIA Institute of Technology, BBK Banking Foundation, Ortzadar S.L. – Ekoetxea Urdabai UNESCO Biosphere Reserve, Zabalketa Association, Alboan Foundation, Foundation Diocesanas-Jesús Obrero Fundazioa (Egibide School), Somorrostro Training Centre (CFS), Arizmendiarrieta Foundation, Red Navarra de Aprendizaje y Servicio Solidario (RedAySS), Planetario de Pamplona/Iruña, UNESCO Chair on Sustainable Development and Environmental Education UPV/EHU, UNESCO Chair on Cultural Landscapes and Heritage UPV/EHU, El Transbordador de Bizkaia S.L. – Bizkaia Bridge, UNESCO World Heritage, Albaola Itsas Kultur Faktoria, Euskal Kultur Erakundea (EKE), Aclima – Basque Environment Cluster, Economistas Sin Fronteras (EsF) Euskadi, EDE Fundazioa, Ayuda en Acción Euskadi, Mundukide Fundazioa, Coordinadora de ONGD de Navarra, Solidaridad, Educación y Desarrollo (SED), Organización Navarra para la Ayuda entre los pueblos (ONAY), Lauro Ikastola, Zumaiena Ikastetxea, Lauaxeta Ikastola, Carmelitas Sagrado Corazón School eta Misiones Salesianas (Basque Country and Navarre).

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

  • 17.7 Ikastolan ezarri dugun ekologikoki arrazoizkoak diren teknologien garapena eta horiek garapen‐bidean dauden beste erakundeei dibulgatzea eta hedatzea, baldintza onetan eta lehentasun‐baldintzetan ere.

  • 17.8 Teknologia‐bankua eta zientziaren, teknologiaren eta berrikuntzaren arloko ahalmena sortzeko babes‐mekanismoa, aurrerapen txikieneko herrialdeentzat eta erakundeentzat; eta teknologia instrumentalen erabilera areagotzea, bereziki, informazioaren eta komunikazioen teknologiarena.

  • 17.16 Garapen Jasangarrirako Bizkaiko Ituna hobetzea, eta horren osagarri izango  diren hainbat interesdunen arteko aliantzak ezartzea, ezagutzak, espezializazioa, teknologia eta finantza‐baliabideak mobilizatzeko eta trukatzeko, bereziki garapen‐bideetan daudenetan, Garapen Jasangarrirako Helburuak lortzeko babesa emate aldera.

  • 17.17 Esfera publikoan, publiko‐pribatuan eta gizarte zibilean aliantza eraginkorrak sor daitezela sustatzea, aliantzen bidez baliabideak lortzeko esperientzia eta estrategiez baliatuz.

  • 17.19 Martxan dauden ekimenak aprobetxatzea garapen jasangarriaren arloan egindako aurrerapenak neurtzea ahalbidetuko duten zenbait adierazle sortzeko; adierazle horiek, halaber, barne‐produktu gordinaren osagarri izango dira, eta garapen‐bidean dauden herrialdeetan ahalmen estatistikoa sortzen lagunduko dute.

Beheko argazkietan, formazio-saioetako argazki batzuk:

IMG_8047.JPG
IMG_8048.JPG