top of page
IMG_4391.jpg
IMG_4395.jpg

Ezarpen-baliabideak sendotzea eta Garapen Jasangarrirako Munduko Ituna biziberritzea.

Ikastolako baliabideen mugikortasuna, finantzak, teknologiaren eta berrikuntzaren arloan lankidetza, ekologikoki arrazoizkoak diren teknologiak, ahalmena sortzea, araudien eta erakundeen arteko koherentzia, datuen eskuratzea, jarraipena, adierazleak eta ematea.

17.6 EKIMENA: Unicef erakundearekin lankidetzan parte hartzea.

DBHgaldetegiaUNICEF

 

2025eko martxoaren 14an, DBHko ikasleek UNICEFek biderautako Teknologiak Haur eta Nerabeetan duen Inpaktua galdetegia bete dute. LHko 3. zikloko ikasleek ere galdetegian parte hartu dute. Ikerketa hau UNICEF Santiagoko Unibertsitatearen laguntzarekin egiten ari da.

Ikerketa hau 2021eko Teknologiak nerabezaroan duen eragina. Harremanak, arriskuak eta aukerak azterlanean lortutako emaitzetatik abiatzen da. Bertan, Estatu osoko 50.000 nerabek hartu zuten parte, baita Laurok ere. I​kerketa hau 2021. urtean egindakoa baino zabalagoa izango da, adin-tarte handiagoarekin (11-20 urte), aldaketak eta joera berriak baloratu ahal izateko. Eta, era berean, lagun diezagula identifikatzen nola egin dezakegun aurrera hezkuntzan eta beharrezko prebentzio-ekintzetan, hobeto prestatuta egoteko ingurune digitalen erabilera arduratsua eta kritikoa sustatzerakoan, bai eta haurrak eta nerabeak balizko ondorio negatiboetatik babesteko ere. 

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

​​

  • 17.7 Ikastolan ezarri dugun ekologikoki arrazoizkoak diren teknologien garapena eta horiek garapen‐bidean dauden beste erakundeei dibulgatzea eta hedatzea, baldintza onetan eta lehentasun‐baldintzetan ere.

  • 17.8 Teknologia‐bankua eta zientziaren, teknologiaren eta berrikuntzaren arloko ahalmena sortzeko babes‐mekanismoa, aurrerapen txikieneko herrialdeentzat eta erakundeentzat; eta teknologia instrumentalen erabilera areagotzea, bereziki, informazioaren eta komunikazioen teknologiarena.

  • 17.17 Esfera publikoan, publiko‐pribatuan eta gizarte zibilean aliantza eraginkorrak sor daitezela sustatzea, aliantzen bidez baliabideak lortzeko esperientzia eta estrategiez baliatuz.

  • 17.19 Martxan dauden ekimenak aprobetxatzea garapen jasangarriaren arloan egindako aurrerapenak neurtzea ahalbidetuko duten zenbait adierazle sortzeko; adierazle horiek, halaber, barne‐produktu gordinaren osagarri izango dira, eta garapen‐bidean dauden herrialdeetan ahalmen estatistikoa sortzen lagunduko dute.

Beheko argazkietan DBHko 1. mailako ikasleak galdetegia betetzen:

17.3 EKIMENA: Unesco Eskola Elkartuen Sarean parte hartzea.

 

2025eko otsailaren 17an, Euskadiko Unescoren Eskola Elkartuen Sareko ikasturteko bigarren bilera ospatu dugu Bilboko Otxarkoagako Formakuntza Zentroan.

Bilera baino lehen ikastetxean zehar bisitaldi gidatua izan genuen, bertako instalazioak ikusiz. Ondoren Otxarkoagako Escuela Azul proiektua erakutsi ziguten.

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

​​

  • 17.7 Ikastolan ezarri dugun ekologikoki arrazoizkoak diren teknologien garapena eta horiek garapen‐bidean dauden beste erakundeei dibulgatzea eta hedatzea, baldintza onetan eta lehentasun‐baldintzetan ere.

  • 17.17 Esfera publikoan, publiko‐pribatuan eta gizarte zibilean aliantza eraginkorrak sor daitezela sustatzea, aliantzen bidez baliabideak lortzeko esperientzia eta estrategiez baliatuz.

  • 17.19 Martxan dauden ekimenak aprobetxatzea garapen jasangarriaren arloan egindako aurrerapenak neurtzea ahalbidetuko duten zenbait adierazle sortzeko; adierazle horiek, halaber, barne‐produktu gordinaren osagarri izango dira, eta garapen‐bidean dauden herrialdeetan ahalmen estatistikoa sortzen lagunduko dute.

Beheko argazkietan ikastetxean zehar egindako ibilbidearen eta bileraren irudiak:

17.4 EKIMENA: RCE Basque Country-Navarre erakundean parte hartzea.

2025eko urtarrilaren 24an, RCE Basque Country-Navarre elkartearen IV. Asanblada ospatu zen Somorrostro Formazio Eskolan. Bertan, Lauro Ikastolako 2030 Agendako arduraduna egon zen. Asanbladan, hurrengo hilabeteetarako ekintzak zehaztu ziren, Somorrostro Formazio Eskolan zehar bisitaldia egin zen eta RCEko kideak lan-talde desberdinetan elkartu ziren ildo nagusien helburuak eta ekimenak zehazteko. Gure ordezkariak Bakerako Hezkuntza lan-taldean parte hartu zuen, gai horren inguruan Lauron lantzen ditugun proiektu desberdinak azalduz, hala nola, DBHko 4. mailako Etika arloko Giza Eskubideen Aldarrikapena eta Arrazakeriari ez proiektuak eta DBHko 2. mailako Gizarte arloko Lau haizeetara proiektua. Bakerako Hezkuntza taldean, Hezkuntza arloan etorkizunerako sor daitezkeen aukerak aztertu eta landuko dira, eta ziur aski gure kurrikulumean lekua izanen dute. 

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

  • 17.7 Ikastolan ezarri dugun ekologikoki arrazoizkoak diren teknologien garapena eta horiek garapen‐bidean dauden beste erakundeei dibulgatzea eta hedatzea, baldintza onetan eta lehentasun‐baldintzetan ere.

  • 17.8 Teknologia‐bankua eta zientziaren, teknologiaren eta berrikuntzaren arloko ahalmena sortzeko babes‐mekanismoa, aurrerapen txikieneko herrialdeentzat eta erakundeentzat; eta teknologia instrumentalen erabilera areagotzea, bereziki, informazioaren eta komunikazioen teknologiarena.

  • 17.16 Garapen Jasangarrirako Bizkaiko Ituna hobetzea, eta horren osagarri izango  diren hainbat interesdunen arteko aliantzak ezartzea, ezagutzak, espezializazioa, teknologia eta finantza‐baliabideak mobilizatzeko eta trukatzeko, bereziki garapen‐bideetan daudenetan, Garapen Jasangarrirako Helburuak lortzeko babesa emate aldera.

  • 17.17 Esfera publikoan, publiko‐pribatuan eta gizarte zibilean aliantza eraginkorrak sor daitezela sustatzea, aliantzen bidez baliabideak lortzeko esperientzia eta estrategiez baliatuz.

  • 17.19 Martxan dauden ekimenak aprobetxatzea garapen jasangarriaren arloan egindako aurrerapenak neurtzea ahalbidetuko duten zenbait adierazle sortzeko; adierazle horiek, halaber, barne‐produktu gordinaren osagarri izango dira, eta garapen‐bidean dauden herrialdeetan ahalmen estatistikoa sortzen lagunduko dute.

Beheko argazki-galerian, asanbladako argazki batzuk:

17.13 EKIMENA: IRAES 21 erakundearekin lankidetzan parte hartzea, Euskal Confintean eta Ekinaren astean parte hartuz.

IRAES21_1.ataza

 

Hasi dira lanean 2024-2025 ikasturteko IRAES 21 taldeko kideak. Ikasturte honetan, DBHko 2. mailako 2030 Agendako ikaslea ordezkariak diren Garazi Arestik, Irati Bilbaok, Luzia Llorcak, Eneritz Mallonak, Araitz Marquínezek eta Martina Nuinek osatzen dute taldea. IRAES 21 taldeko kideak, Eskola Jasangarrien ordezkariak dira Euskadi mailan.

GARATZEN DUGUN HELMUGA:

​​

  • 17.17 Esfera publikoan, publiko‐pribatuan eta gizarte zibilean aliantza eraginkorrak sor daitezela sustatzea, aliantzen bidez baliabideak lortzeko esperientzia eta estrategiez baliatuz.

Beheko irudian, IRAES 21 taldekoek 1. atazan egindako lana, OSASUNA ETA ONGIZATEA helburua aztertzen duena:

17.12 EKIMENA: Ikastolan 2030 Agenda lantzeko, Berritzegunearekin lankidetzan parte hartzea.

 

2024ko urriaren 15ean, Berritzeguneak antolatutako Eskola Agenda 2030eko ikasturteko lehenengo bilera ospatu dugu Getxoko Julio Caro Baroja institutuan. Ikasturte honetan 15. GJHa, LEHORREKO BIZITZA landuko dugu. Bileran, ikasturterako plangintza aztertu dugu, ikasturte honetan hain zuzen, ANTOLAKUNTZA, MOTIBAZIOA, DIAGNOSTIKOA eta ESKU-HARTZE PLANA landu behar ditugu.

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

​​

  • 17.17 Esfera publikoan, publiko‐pribatuan eta gizarte zibilean aliantza eraginkorrak sor daitezela sustatzea, aliantzen bidez baliabideak lortzeko esperientzia eta estrategiez baliatuz.

  • 17.19 Martxan dauden ekimenak aprobetxatzea garapen jasangarriaren arloan egindako aurrerapenak neurtzea ahalbidetuko duten zenbait adierazle sortzeko; adierazle horiek, halaber, barne‐produktu gordinaren osagarri izango dira, eta garapen‐bidean dauden herrialdeetan ahalmen estatistikoa sortzen lagunduko dute.

Beheko argazkietan bilerako aurkezpenaren irudiak:

17.3 EKIMENA: Unesco Eskola Elkartuen Sarean parte hartzea.

 

2024ko urriaren 8an, Euskadiko Unescoren Eskola Elkartuen Sareko ikasturteko lehenengo bilera ospatu dugu Bilboko Indautxu auzoan dagoen Nª Sra. del Carmen ikastetxean. 2024ko uztailean, Aguilar de Campooko Estatuko Topaketan, 2024-2025 ikasturterako adostu ziren ekintzak birpasatu eta martxan jartzeko moduak adostu genituen.

Hauek dira Unescoren Eskola Elkartuen Sareko hiru ardatz nagusiak:

 

  1. Mundu mailako Hiritartasuna, Bakea eta Giza Eskubideak.

  2. Ondarea eta kulturarteko elkarrizketa.

  3. Garapen Jasangarrirako Hezkuntza 4.7 helmuga sendotzeko.

 

Bileraren bukaeran, Nª Sra. del Carmen ikastetxeko arduradunak euren STEAM-Plastikoari STOP! proiektua azaldu zigun.

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

​​

  • 17.7 Ikastolan ezarri dugun ekologikoki arrazoizkoak diren teknologien garapena eta horiek garapen‐bidean dauden beste erakundeei dibulgatzea eta hedatzea, baldintza onetan eta lehentasun‐baldintzetan ere.

  • 17.17 Esfera publikoan, publiko‐pribatuan eta gizarte zibilean aliantza eraginkorrak sor daitezela sustatzea, aliantzen bidez baliabideak lortzeko esperientzia eta estrategiez baliatuz.

  • 17.19 Martxan dauden ekimenak aprobetxatzea garapen jasangarriaren arloan egindako aurrerapenak neurtzea ahalbidetuko duten zenbait adierazle sortzeko; adierazle horiek, halaber, barne‐produktu gordinaren osagarri izango dira, eta garapen‐bidean dauden herrialdeetan ahalmen estatistikoa sortzen lagunduko dute.

Beheko argazkietan bileraren irudiak eta Unescoren Eskola Elkartuen Sareko hiru ardatz nagusiak lantzeko Lauro Ikastolaren 2024-2025 ikasturterako plangintza. Dokumentua irakurtzeko irudiaren gainean klikatu:

bottom of page