Guztiontzako kalitatezko hezkuntza inklusiboa nahiz bidezkoa bermatzea eta etengabeko ikaskuntzarako aukerak bultzatzea.
Kalitatezko hezkuntza, ikasleak goi mailako hezkuntzarako prestatzea, garapen jasangarrirako hezkuntza, desgaitasun bat duten pertsonentzako hezkuntza, ikaskuntza-ingurune seguruak, indarkeria gabeak, inklusiboak eta eraginkorrak.
4.4 EKIMENA: Batxilergoko Kukulumendi-Pertsonen talentua garatuz proiektuko hitzaldiak Hezkuntzarekin harremandutako gai desberdinei buruz antolatzea.
2024ko urriaren 11an, duela bi egun Ekialde Hurbiletik ailegatuta, Xabier Madariaga kazetaria Batxilergoko 1. mailako ikasleekin egon da ikasturte honetako Kukulumendi saioei hasiera emanez.
Xabier Madariaga kazetaria Jerusalemen egon zen urte luzez korrespontsal lana eginez. Aste honetan zehar ere bertan egon da HAMASen erasotik urteurrena beteta. Ikasleei kazetari baten ikuspuntutik bizi den gatazka azaldu die. Arazoa aurretik zetorrela baieztatu digu, eta palestinarrek egunerokoan bizi dutena kontatu digu, kazetari batek beti biktimen alde egon behar duela ere aipatuz. Bere ustetan, Ekialde Hurbileko gatazka ezagunenean, epe ertainean konponbiderako esperantza gutxi daudela adierazi du.
Saioaren aurkezpena Naia Puentes eta Peru Laskurain ikasleek bideratu dute. Xabier Lauroko ikasle ohia da, eta gaur egun, Ikastolako gurasoa eta Eskola Kontseiluko kidea ere bada.
GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:
-
4.1 Lehen eta Bigarren Hezkuntzako irakaskuntza kalitatezkoa bermatzea, ikaskuntza‐emaitza egokiak eta eraginkorrak izateko.
Beheko argazkietan hitzaldiko irudiak:
4.5 EKIMENA: LHko 4., 5. eta 6. mailetan, kultura desberdinen ezagutza bultzatzeko eta ingelesa lantzeko, Saluganda elkartearekin, Lauroko eta Ugandako eskola bateko ikasleen arteko gutunen trukaketa egitea.
2024ko urriaren 10ean, Iker Mijangos, Saluganda elkarteko arduraduna Ikastolara etorri da gure Lehen Hezkuntzako 4., 5. eta 6. mailako ikasleek, Ingeles arloan, Ugandako kideei idatzitako gutunak jasotzera Ugandara eramateko.
GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:
-
4.1 Lehen eta Bigarren Hezkuntzako irakaskuntza kalitatezkoa bermatzea, ikaskuntza‐emaitza egokiak eta eraginkorrak izateko.
-
4.7 Ikasle guztiek garapen jasangarria sustatzeko beharrezkoak diren ezagutza teorikoak eta praktikoak eskuratzen dituztela ziurtatzea, besteak beste, garapen jasangarrirako eta bizi‐estilo jasangarrietarako, giza eskubideetarako, genero‐berdintasunerako, bakearen eta indarkeriarik ezaren kulturaren sustapenerako, munduko herritartasunerako eta kultura‐aniztasunaren baloraziorako.
Beheko argazkietan Ugandara bidalitako gutunazalak eta gutun batzuen irudiak:
Ekimen honen bitartez, Garagen Jasangarrirako 17. Helburua, ITUNAK HELBURUAK LORTZEKO, ere lantzen dugu:
GARATZEN DUGUN HELMUGA: 17.17 Esfera publikoan, publiko‐pribatuan eta gizarte zibilean aliantza eraginkorrak sor daitezela sustatzea, aliantzen bidez baliabideak lortzeko esperientzia eta estrategiez baliatuz.
17.23 EKIMENA: Saluganda elkartearekin lankidetzan parte hartzea.
4.11 EKIMENA: Batxilergoko ikasleentzat, Orientabide Akademikoa arloan, unibertsitate desberdinetako, gurasoen, ikasle ohien eta lan-mundurako prestakuntza egiten duten enpresen informazio saioak.
2024ko urriaren 8an, Joseba Madariaga, Deustuko Unibertsitateko Ekonomia arloko irakasleak, ADE eta Finantzen inguruko hitzaldia eman die Batxilergoko 2. mailako ikasleei. Besteak beste, ekonomia sistemaren hiru aldagai nagusiak landu ditu: enpresak, inbertsoreak eta inbertsioen azterketa. Honez gain, proiektu desberdinak ondo baloratzearen garrantzia azpimarratu du, ideia berritzaileak dituen jendeak finantzaketa lortzearen ideiarekin batera. Honetarako, estatistika eta matematika bezalako ikasgaiek daukaten funtsezko papera aipatu du. Hitzaldi osoan zehar, gizarteko adibide errealak eman ditu; horien artean, mozkinak lortzeaz gain, bere filosofiaren barne gizarte erantzukizuna daukaten enpresak ere aipatu ditu, horien artean, Eki Fundazioaren adibidea jarri du, zeinek azpiegitura elektrikoa finantzatu du Afrikako herrialde desberdinetan 7. GJHa landuz, ENERGIA BERRIZTAGARRIAK.
GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:
-
4.1 Lehen eta Bigarren Hezkuntzako irakaskuntza kalitatezkoa bermatzea, ikaskuntza‐emaitza egokiak eta eraginkorrak izateko.
Beheko argazkietan saioaren irudiak:
4.8 EKIMENA: LHko eta DBHko ikasleentzat IKTen arriskuei eta zibersegurtasunari buruzko formazioa.
2024ko urriaren 1ean, LHko 6. mailako ikasleek zibersegurtasunari eta Interneten dauden arriskuei buruzko formazioa jaso dute Ertzaintzaren eskutik.
Eskerrik asko etorri Álvaro eta Joni emandako saioagatik!
GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:
-
4.1 Lehen eta Bigarren Hezkuntzako irakaskuntza kalitatezkoa bermatzea, ikaskuntza‐emaitza egokiak eta eraginkorrak izateko.
-
4.a Haurren eta aniztasunen bat duten pertsonen beharrak eta genero‐ desberdintasunak kontuan dituzten eta ikaskuntza‐ingurune seguruak, indarkeria gabeak, inklusiboak eta guztiontzako eraginkorrak eskaintzen dituzten hezkuntzako instalazioak eraikitzea eta egokitzea.
Beheko argazkietan saioaren irudiak:
Ekimen honen bitartez, Garagen Jasangarrirako 16. Helburua, BAKEA, JUSTIZIA ETA INSTITUZIO SENDOAK, ere lantzen dugu:
GARATZEN DUGUN HELMUGA:
16.3 Etapa desberdinetako ikasleen artean zuzenbidezko estatua sustatzea, eta justizia eskuragarri izateko aukera‐berdintasuna bermatzea denontzat.
4.7 EKIMENA: LHko 3. mailatik Batxilergoko 2. mailara, talde gehienetan, 2030 Agendako ikasle ordezkariak egotea Ikastolan Garapen Jasangarrirako Helburuak lortzeko laguntza emate aldera.
2024-2025 ikasturtean ere, ikasleak eurak talde bakoitzeko 2030 Agendako ikasle ordezkariak aukeratzen ari dira. DBHko Tutoretza saioetan, joan den ikasturteko 2030 Agendako ikasle ordezkari batzuk prozesu horretan laguntzen ari dira, besteak beste euren esperientzia azalduz.
Eskerrik asko zuen laguntzagatik!
GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:
-
4.4 Enplegua eta lan duina eskuratzeko eta ekintzailetzarako beharrezko gaitasunak areagotzea.
-
4.7 Ikasle guztiek garapen jasangarria sustatzeko beharrezkoak diren ezagutza teorikoak eta praktikoak eskuratzen dituztela ziurtatzea, besteak beste, garapen jasangarrirako eta bizi‐estilo jasangarrietarako, giza eskubideetarako, genero‐berdintasunerako, bakearen eta indarkeriarik ezaren kulturaren sustapenerako, munduko herritartasunerako eta kultura‐aniztasunaren baloraziorako.
Behean, Bigarren Hezkuntzan erabili dugun 2030 Agendako ikasle ordezkariak aurkezpenaren argitalpena eta DBHko saioetan egindako aurkezpenen argazkiak:
4.1 EKIMENA: Etapa guztietako ikasketa-planetan eta kurrikulumean GJHak txertatzea, Garapen Jasangarrirako Hezkuntzaren irizpideei jarraituz.
2024ko irailaren 20tik 2ra, Lauro Ikastolako DBHko 2. mailako Iraide Ausin eta Izaro Gutierrezek Cambreko Open Science Zientzia-azokan aurkeztu dute joan den ikasturteko Elhuyar Zientzia Azokan saritutako proiektua Amaia Pérez irakaslearen gidaritzapean. Galizan, DBHko 1. zikloko koordinatzailea eta Zientziateko irakaslea den Ainhoa Fernándezen laguntza ere izan dute.
Iraidek eta Izarok egindako ikerketa Ogiaren lizunaren hazkuntza izan da: proiektu honen bitartez ogian hazi daitezkeen lizunak aztertu ditugu. Horretarako, hiru ogi mota baldintza desberdinetan jarri ditugu. Honen ondorioz, lizunen hazkuntza-abiadura eta masa ikusi eta aztertu ditugu. Hazkuntza-abiaduraren patroia adierazpen matematikoaren bidez azaldu dugu.
Elhuyarrek Lauroko ikasleen parte-hartzeari buruz bere webgunean argitaratutako albistea irakurtzeko hemen klikatu.
Zorionak ikasleei eta irakasleari egindako lanagatik eta lortutako emaitzagatik!
GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:
-
4.1 Lehen eta Bigarren Hezkuntzako irakaskuntza kalitatezkoa bermatzea, ikaskuntza‐emaitza egokiak eta eraginkorrak izateko.
-
4.7 Ikasle guztiek garapen jasangarria sustatzeko beharrezkoak diren ezagutza teorikoak eta praktikoak eskuratzen dituztela ziurtatzea, besteak beste, garapen jasangarrirako eta bizi‐estilo jasangarrietarako, giza eskubideetarako, genero‐berdintasunerako, bakearen eta indarkeriarik ezaren kulturaren sustapenerako, munduko herritartasunerako eta kultura‐aniztasunaren baloraziorako.
Beheko argazki-glerian Cambren ospatutako azokaren irudi batzuk:
Ekimen honen bitartez, Garagen Jasangarrirako 17. Helburua, ITUNAK HELBURUAK LORTZEKO, ere lantzen dugu:
GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:
17.7 Ikastolan ezarri dugun ekologikoki arrazoizkoak diren teknologien garapena eta horiek garapen‐bidean dauden beste erakundeei dibulgatzea eta hedatzea, baldintza onetan eta lehentasun‐baldintzetan ere.
17.19 Martxan dauden ekimenak aprobetxatzea garapen jasangarriaren arloan egindako aurrerapenak neurtzea ahalbidetuko duten zenbait adierazle sortzeko; adierazle horiek, halaber, barne‐produktu gordinaren osagarri izango dira, eta garapen‐bidean dauden herrialdeetan ahalmen estatistikoa sortzen lagunduko dute.
17.19 EKIMENA: Elhuyar elkartearen Zientzia Azokan parte hartzea.