top of page
IMG_4382.jpg

Guztiontzako kalitatezko hezkuntza inklusiboa nahiz bidezkoa bermatzea eta etengabeko ikaskuntzarako aukerak bultzatzea. 

Kalitatezko hezkuntza, ikasleak goi mailako hezkuntzarako  prestatzea, garapen jasangarrirako hezkuntza, desgaitasun bat duten pertsonentzako hezkuntza, ikaskuntza-ingurune seguruak, indarkeria gabeak, inklusiboak eta eraginkorrak.

4.3 EKIMENA: Etapa guztietan, ikasleen emaitzak aztertzeko kanpoko froga objektiboak egitea, beste zentroekin alderatzeko eta behar izanez gero, hobekuntza neurriak ezartzeko.

DBH4_ISEI

 

2024ko apirilaren 30ean, DBHko 4. mailako ikasle batzuk etapa amaierako ISEI frogak egin dituzte. Ebaluazio diagnostiko froga hauek Ikastetxeak eta Euskal Hezkuntza Sistema hobetzeko balio duen ebaluazio prozesuaren parte dira. ISEI frogek Lehen Hezkuntzako eta DBHko ikasleek oinarrizko konpetentziak noraino garatu dituzten baloratzen dute.

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

  • 4.1 Lehen eta Bigarren Hezkuntzako irakaskuntza kalitatezkoa bermatzea, ikaskuntza‐emaitza egokiak eta eraginkorrak izateko.

Beheko irudietan, DBHko 4. mailako ikasleak froga egiten:

4.12 EKIMENA: DBHko 2. mailatik aurrera Batxiler Dual programa eskaintzea eredu eleanitza bermatzeko eta Batxilergoko titulazio bikoitza lortzeko, EHkoa eta AEBetakoa.

4.12_BatxilerDual

Azken ikasturteetan egiten ari garen bezala, Batxiler Dual programarekin jarraitzen ari gara, Batxilergoko titulazio bikoitza lortzeko aukera emateko, EHkoa eta AEBetakoa, horrela aukerazten duten ikasleei.

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

 

  • 4.1 Lehen eta Bigarren Hezkuntzako irakaskuntza kalitatezkoa bermatzea, ikaskuntza‐emaitza egokiak eta eraginkorrak izateko.

  • 4.4 Enplegua eta lan duina eskuratzeko eta ekintzailetzarako beharrezko gaitasunak areagotzea.

 

Beheko argazkietan, DBHko 3. mailako bi ikasle Batxiler Dual programan lanean:

4.13 EKIMENA: Batxilergoko ikasleentzat, Orientabide Akademikoa arloan, unibertsitate desberdinetako, gurasoen, ikasle ohien eta lan-mundurako prestakuntza egiten duten enpresen informazio saioak.

4.13_Batx1_FVEM

2024ko apirilaren 10ean, FVEMen (Federación Vizcaina del Ente de Metal) 5. edizioa ospatu zen. Goizean, ikastetxe desberdinetako ikasleek enpresa desberdinetara bisita egin eta gero, BEC-era hurbildu ziren. 900 ikasle inguru bildu ziren, bertan ospatu zen ekitaldian parte hartzeko. Gure ikasleek bi enpresa bisitatu zituzten, HAIZEA BILBAO Zierbenan eta INDEFUNSA Elorrion. Ekitaldi hauen helburua gazteak Bizkaiko Industriara hurbiltzea da, arlo honetan egiten den lana ikusteko eta ezagutzeko, Euskal Herri mailan sektore honek daukan garrantziaz jabetzeko.

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 4.4 Enplegua eta lan duina eskuratzeko eta ekintzailetzarako beharrezko gaitasunak areagotzea.

Beheko argazkietan ekimenaren irudiak:

4.9 EKIMENA: LHko 3. mailatik Batxilergoko 2. mailara, talde guztietan, 2030 Agendako ikasle ordezkariak egotea Ikastolan Garapen Jasangarrirako Helburuak lortzeko laguntza emate aldera.

DBH12030AgendaOrdezkriak

2024ko martxoaren azken astean, DBHko 1. mailako 2030 Agendako Irati Bilbao, Eneritz Mallona, Araitz Marquínez eta Martina Nuin ikasle ordezkariek, euren mailako taldeetan, joan den ikasturtean, ICLI erakundearekin batera Lauro Ikastolan antolatutako azoka solidarioan lortutako diruarekin Indiako PREMDHAM ASHRAM egoitzan egindako inbertsioak azaldu dituzte. Azalpen hauen bitartez, DBHko 1. mailako ikasleek, joan den ikasturtean burututako ekimenen onurak ezagutu eta baloratu dituzte.

Eskerrik asko neskak egindako lanagatik!

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 4.7 Ikasle guztiek garapen jasangarria sustatzeko beharrezkoak diren ezagutza teorikoak eta praktikoak eskuratzen dituztela ziurtatzea, besteak beste, garapen jasangarrirako eta bizi‐estilo jasangarrietarako, giza eskubideetarako, genero‐berdintasunerako, bakearen eta indarkeriarik ezaren kulturaren sustapenerako, munduko herritartasunerako eta kultura‐aniztasunaren baloraziorako.

Beheko argazkietan ekimenaren irudiak:

Ekimen honen bitartez, Garagen Jasangarrirako 1. Helburua, POBREZIA DESAGERTZEA, eta 17.a, ITUNAK HELBURUAK LORTZEKO, ere lantzen ditugu:

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 1.4 Gure inguruko pertsona guztiek, bereziki pobreenek eta ahulenek, baliabide ekonomikoak izateko, gure esku dauden baliabideekin laguntzea.

1.3 EKIMENA: LHn azoka solidarioa ICLI erakundearekin.

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 17.17 Esfera publikoan, publiko‐pribatuan eta gizarte zibilean aliantza eraginkorrak sor daitezela sustatzea, aliantzen bidez baliabideak lortzeko esperientzia eta estrategiez baliatuz.

1.3 EKIMENA: LHn azoka solidarioa ICLI erakundearekin.

4.2 EKIMENA: DBHko 3. mailako Marrazketa Teknikoa arloko proiektuak GJHetan oinarritzea.

MT3_GJH

Ikasturte honetan ere, DBHko 3. mailako Marrazketa Teknikoa arloko proiektuak Garapen Jasangarrirako Helburuetan oinarritzen ari gara. Ikasturtearen hasieran Geometria landu dugu, poligono izarretan zentratuz, eta horretarako, MUNDUKO ORDUAK proiektua burutu dugu.

 

Taldeka, 12 puntako poligono izarrak egin ditugu, 12 orduak markatzen dituzten erlojuak diseinatuz eta marraztuz. Ondoren, kartoia berrerabiliz, erlojuak sortu ditugu MUNDUKO ORDUAK adieraziz. Gure erlojuek zazpi lekutako orduak markatuko dituzte, ekialdetik mendebaldera; Japonia, Gaza, Kamerun, Euskal Herria, Venezuela, Boise eta Hawaii.

 

Jon Otaolak, Ikastolako sukaldariak, sukaldean frutak jasotzeko erabiltzen diren kartoi-kutxak gorde eta eman dizkigu, guk kartoi-kutxak berrerabiliz, gure irudiak eraikitzeko.

Zorionak ikasleei egindako lanagatik!

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

  • 4.1 Lehen eta Bigarren Hezkuntzako irakaskuntza kalitatezkoa bermatzea, ikaskuntza‐emaitza egokiak eta eraginkorrak izateko.

  • 4.4 Enplegua eta lan duina eskuratzeko eta ekintzailetzarako beharrezko gaitasunak areagotzea.

  • 4.7 Ikasle guztiek garapen jasangarria sustatzeko beharrezkoak diren ezagutza teorikoak eta praktikoak eskuratzen dituztela ziurtatzea, besteak beste, garapen jasangarrirako eta bizi‐estilo jasangarrietarako, giza eskubideetarako, genero‐berdintasunerako, bakearen eta indarkeriarik ezaren kulturaren sustapenerako, munduko herritartasunerako eta kultura‐aniztasunaren baloraziorako. (2)

Beheko argazki-galerian, ekimenaren irudiak:

Ekimen honen bitartez, Garagen Jasangarrirako 12. Helburua, EKOIZPEN ETA KONTSUMO ARDURATSUAK, ere lantzen dugu:

IMG_4390.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 12.5 Nabarmen murriztea hondakinen sorrera, prebentzio, murrizketa, birziklatze eta berrerabilpen‐jardueren bitartez.

12.10 EKIMENA: HHko eta LHko maila guztietan eta arlo desberdinetan, eta DBHko eta Batxilergoko maila eta arlo batzuetan, hondakinetako materialak berrerabiliz irudiak sortzea.

4.1 EKIMENA: Etapa guztietako ikasketa-planetan eta kurrikulumean GJHak txertatzea, Garapen Jasangarrirako Hezkuntzaren irizpideei jarraituz.

HH4_BilboHiria

2024ko otsailean, Haur Hezkuntzako 4 urteko gela guztien artean Bilbo hiriko maketa bat egin dute materialak berrerabiliz; gaileten kutxak, aluminio papera, esne kutxak, sukaldeko paperen hodiak eta bestelakoak.

Zorionak ikasle eta irakasleei egindako lanagatik! Ea Athleticen gabarra, zuen maketan bezala, Bilbo zeharkatzen ikusten dugun!

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

  • 4.1 Lehen eta Bigarren Hezkuntzako irakaskuntza kalitatezkoa bermatzea, ikaskuntza‐emaitza egokiak eta eraginkorrak izateko.

  • 4.2 Haur Hezkuntzan kalitatezko zerbitzuak ziurtatzea, Lehen Hezkuntzarako prest egon daitezen.

Behean, ekimenaren irudiak. Argazkiak neurri handian ikusteko gainean klikatu:

Ekimen honen bitartez, Garagen Jasangarrirako 12. Helburua, EKOIZPEN ETA KONTSUMO ARDURATSUAK, ere lantzen dugu:

IMG_4390.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 12.5 Nabarmen murriztea hondakinen sorrera, prebentzio, murrizketa, birziklatze eta berrerabilpen‐jardueren bitartez.

12.10 EKIMENA: HHko eta LHko maila guztietan eta arlo desberdinetan, eta DBHko eta Batxilergoko maila eta arlo batzuetan, hondakinetako materialak berrerabiliz irudiak sortzea.

4.3 EKIMENA: Etapa guztietan, ikasleen emaitzak aztertzeko kanpoko froga objektiboak egitea, beste zentroekin alderatzeko eta behar izanez gero, hobekuntza neurriak ezartzeko.

ISSEI_LH6

 

2024ko martxoaren 12an eta 13an, Lehen Hezkuntzako 6. mailako A eta E taldeetan ISEI frogak egin dituzte. Ebaluazio diagnostiko froga hauek Ikastetxeak eta Euskal Hezkuntza Sistema hobetzeko balio duen ebaluazio prozesuaren parte dira. ISEI frogek Lehen Hezkuntzako eta DBHko ikasleek oinarrizko konpetentziak noraino garatu dituzten baloratzen dute.

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

  • 4.1 Lehen eta Bigarren Hezkuntzako irakaskuntza kalitatezkoa bermatzea, ikaskuntza‐emaitza egokiak eta eraginkorrak izateko.

Beheko irudietan, LHko 6.A taldeko ikasleak froga egiten:

4.6 EKIMENA: Batxilergoko Kukulumendi-Pertsonen talentua garatuz proiektuko hitzaldiak Hezkuntzarekin harremandutako gai desberdinei buruz antolatzea.

Kukulumendi_NereaIbarzabal

2024ko otsailaren 29an, Kukulumendi hitzaldi saioen programaren barnean, Nerea Ibarzabal bertsolariak Batxilergoko 1. mailako ikasleekin izan da. Formazioz kazetaria da, eta 2021ean eta 2023an Bizkaiko Bertsolari Txapelduna izan zen.

Eskerrik asko gurekin izateagatik Nerea!

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 4.1 Lehen eta Bigarren Hezkuntzako irakaskuntza kalitatezkoa bermatzea, ikaskuntza‐emaitza egokiak eta eraginkorrak izateko.

Behean, hitzaldiko irudiak:

Ekimen honen bitartez, Garagen Jasangarrirako 5. Helburua, GENERO-BERDINTASUNA, ere lantzen dugu:

image.png

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 5.1 Emakume eta neskatoen aurkako diskriminazio modu guztiekin amaitzea.

 

5.15 EKIMENA: Batxilergoko 1. mailako ikasleentzat Kukulumendi proiektuan genero-berdintasuna lantzen duten hitzaldiak antolatzea.

4.18 EKIMENA: Ikastolako zenbait irakaslerentzat Adimen Gaitasun Handien protokoloari buruzko formazioa Deustuko Unibertsitateko Psikologia Departamenduaren eskutik.

AdimenGaitasunHandia_FORMAZIOA

 

2023-2024 ikasturtean zehar, Lehen Hezkuntzako 1. eta 6. mailako eta Bigarren Hezkuntzako 1. mailako tutoreak, Adimen Gaitasun Handien protokoloari buruzko on-line formazioa jasotzen ari dira Deustuko Unibertsitateko Psikologia Departamenduaren eskutik. Formazio saio hauetan Adimen Gaitasun Handia duten ikasleak detektatzeko eta ikasle hauekin jarraitzeko urratsak landu dira.

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

 

  • 4.1 Lehen eta Bigarren Hezkuntzako irakaskuntza kalitatezkoa bermatzea, ikaskuntza‐emaitza egokiak eta eraginkorrak izateko.

  • 4.a Haurren eta aniztasunen bat duten pertsonen beharrak eta genero-desberdintasunak kontuan dituzten eta ikaskuntza‐ingurune seguruak, indarkeria gabeak, inklusiboak eta guztiontzako eraginkorrak eskaintzen dituzten hezkuntzako instalazioak eraikitzea eta egokitzea.

  • 4.c Nabarmen areagotzea goi‐prestakuntza duten irakasleen eskaintza.

Beheko argazkietan, LHko 1. mailako tutoreen formazioaren irudiak:

P1380008_edited.jpg

Ekimen honen bitartez, Garagen Jasangarrirako 10. Helburua, DESBERDINTASUNAK MURRIZTEA, ere lantzen dugu:

IMG_4388.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 10.2 Ikastolako eta gizarteko pertsona guztien inklusioa indartzea eta sustatzea, beren adina, sexua, aniztasuna, arraza, etnia, jatorria, erlijioa, egoera ekonomikoa edo beste edozein egoera edonolakoa izanda ere.

TEA_FORMAZIOA

4.17 EKIMENA: Bigarren Hezkuntzako irakasleentzat TEAri buruzko formazioa APNABI erakundearen eskutik.

 

2024ko urtarrilaren 23an, Bigarren Hezkuntzako irakasleek Autismoaren Espektruaren Nahasmenduari buruzko formazioa jaso zuten. Hizlaria Eguzkiñe Etxabe izan da, APNABI erakundeko Hezkuntza-koordinatzailea. Eguzkiñek TEA duten ikasleen ezaugarriak azaldu eta hauekin nola jokatu behar den aholkuak eta proposamenak eman zituen.

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

 

  • 4.a Haurren eta aniztasunen bat duten pertsonen beharrak eta genero-desberdintasunak kontuan dituzten eta ikaskuntza‐ingurune seguruak, indarkeria gabeak, inklusiboak eta guztiontzako eraginkorrak eskaintzen dituzten hezkuntzako instalazioak eraikitzea eta egokitzea.

  • 4.c Nabarmen areagotzea goi‐prestakuntza duten irakasleen eskaintza.

Beheko irudietan, hitzaldiaren ikusizko azalpenak. Irudiak neurri handian ikusteko gainean klikatu:

Ekimen honen bitartez, Garagen Jasangarrirako 10. Helburua, DESBERDINTASUNAK MURRIZTEA, ere lantzen dugu:

IMG_4388.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 10.2 Ikastolako eta gizarteko pertsona guztien inklusioa indartzea eta sustatzea, beren adina, sexua, aniztasuna, arraza, etnia, jatorria, erlijioa, egoera ekonomikoa edo beste edozein egoera edonolakoa izanda ere.

4.3 EKIMENA: Etapa guztietan, ikasleen emaitzak aztertzeko kanpoko froga objektiboak egitea, beste zentroekin alderatzeko eta behar izanez gero, hobekuntza neurriak ezartzeko.

LH2_BADYG

 

2024ko urtarrilaren 25ean, Lehen Hezkuntzako 2. mailako taldeetan BADYG frogak egiten hasi dira. BADYG frogak ikasleen adimena neurtzeko erabiltzen dira, bizitza osoan zehar etengabe garatzen diren hiru kode mota aztertuz: hitzezkoa, zenbakizkoa eta ikusizkoa-espaziala. Froga hauetan hiru kode hauei aplikatutako arrazoiketak eta oroimen prozesuak eta jarduera mentalak burutzen dira.

Frogak LHko orientatzaileak bideratu ditu.

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

  • 4.1 Lehen eta Bigarren Hezkuntzako irakaskuntza kalitatezkoa bermatzea, ikaskuntza‐emaitza egokiak eta eraginkorrak izateko.

  • 4.a Haurren eta aniztasunen bat duten pertsonen beharrak eta genero‐desberdintasunak kontuan dituzten eta ikaskuntza‐ingurune seguruak, indarkeria gabeak, inklusiboak eta guztiontzako eraginkorrak eskaintzen dituzten hezkuntzako instalazioak eraikitzea eta egokitzea.

Beheko irudietan, LHko 2.A taldeko ikasleak froga egiten:

4.6 EKIMENA: Batxilergoko Kukulumendi-Pertsonen talentua garatuz proiektuko hitzaldiak Hezkuntzarekin harremandutako gai desberdinei buruz antolatzea.

Kukulumendi_GDorronsoro

2024ko urtarrilaren 23an, Kukulumendi hitzaldi saioen programaren barnean, Guillermo Dorronsoro Batxilergoko 2. mailako ikasleekin izan da Kontzertu Ekonomikoa azaltzen.

Eskerrik asko gurekin izateagatik Guillermo!

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 4.1 Lehen eta Bigarren Hezkuntzako irakaskuntza kalitatezkoa bermatzea, ikaskuntza‐emaitza egokiak eta eraginkorrak izateko.

Behean, hitzaldiko irudiak:

4.9 EKIMENA: LHko 3. mailatik Batxilergoko 2. mailara, talde guztietan, 2030 Agendako ikasle ordezkariak egotea Ikastolan Garapen Jasangarrirako Helburuak lortzeko laguntza emate aldera.

DBHko ate-irekiak

2024ko urtarrilaren 16an, DBHko ate-irekien saioa ospatu dugu hurrengo ikasturtean DBHko etapa Lauro Ikastolan egiteko asmoa duten ikasle eta gurasoentzat.

Ate-irekien saio honetan, DBHko 1. mailako 2030 Agendako ordezkariak diren Irati Bilbao, Eneritz Mallona, Araitz Marquínez eta Martina Nuinek Ikastolan Garapen Jasangarrirako Helburuak lantzeko egiten duguna azaldu dute: 2030 Agenda-plana, lauro2030agenda webgunea, DBHn burututako ekimen batzuk, eta aurkezpena bukatzeko, Lauro Ikastolako eraikinetan energia berriztagarriak nola inplementatzen ditugun ezagutzeko, klima babesteko ekintza lortze aldera.

Eskerrik asko neskak egindako lanagatik!

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 4.7 Ikasle guztiek garapen jasangarria sustatzeko beharrezkoak diren ezagutza teorikoak eta praktikoak eskuratzen dituztela ziurtatzea, besteak beste, garapen jasangarrirako eta bizi‐estilo jasangarrietarako, giza eskubideetarako, genero‐berdintasunerako, bakearen eta indarkeriarik ezaren kulturaren sustapenerako, munduko herritartasunerako eta kultura‐aniztasunaren baloraziorako.

Beheko argazkietan saioaren irudiak:

Ekimen honen bitartez, Garagen Jasangarrirako 13. Helburua, KLIMA BABESTEKO EKINTZA, ere lantzen dugu:

image.png

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 13.3 Hezkuntza, sentsibilizazioa eta Ikastola osatzen dugunon ahalmena hobetzea, klima‐aldaketa murrizteko, horretara egokitzeko, bere eraginak arintzeko eta garaiz ohartarazteko. 

13.1 EKIMENA: 2030 Agendako ordezkariek klima babesteko ekintzari buruzko sentsibilizazio kanpaina egitea.

4.13 EKIMENA: Batxilergoko ikasleentzat, Orientabide Akademikoa arloan, unibertsitate desberdinetako, gurasoen, ikasle ohien eta lan-mundurako prestakuntza egiten duten enpresen informazio saioak.

EHUko hitzaldia

Orientazio Akademiko eta Profesional Planaren barnean, 2024ko urtarrilaren 15ean, EHUko Ingenieritza Eskolako, Ingenieritza Dual Eskolako eta Zientzia eta Teknologia Fakultateko graduen ikasketei eta lan-munduari buruzko hitzaldi saioak izan ditugu Batxilergoko 1. eta 2. mailako ikasle eta hauen gurasoentzat.

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

 

  • 4.1 Lehen eta Bigarren Hezkuntzako irakaskuntza kalitatezkoa bermatzea, ikaskuntza‐emaitza egokiak eta eraginkorrak izateko.

  • 4.4 Enplegua eta lan duina eskuratzeko eta ekintzailetzarako beharrezko gaitasunak areagotzea.

Beheko argazkietan ekimenaren irudiak:

4.16 EKIMENA: DBH eta Batxilergoko Zientzietako ikas-arloetan Ikastolako eraikinetan, KLIMA BABESTEKO EKINTZA lantzeko, energia berriztagarrien inplementazioa nola lantzen den azaltzea eta aztertzea.

Batx1_InTek

Batxilergoko 1. mailako Teknologia eta Ingenieritza ikasarloan, Energia Berriztagarrien gaia lantzeko, Oihane Uriarte irakasleak, Mantenimenduko Rober eta Manuren azalpenekin lagunduta, bere ikasleak Ikastolako eraikin desberdinetako instalazioak bisitatzera eraman ditu Ikastolan energia berriztagarriak nola inplementatzen ditugun ezagutzeko.

Ikasleek aerotermia, euri-ura biltzeko eta erabiltzeko sistema, plaka fotoboltaikoak eta energien neurketarako kontrol eta domotizazio sistema informatikoa ikusi dituzte.

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

  • 4.1 Lehen eta Bigarren Hezkuntzako irakaskuntza kalitatezkoa bermatzea, ikaskuntza‐emaitza egokiak eta eraginkorrak izateko.

  • 4.7 Ikasle guztiek garapen jasangarria sustatzeko beharrezkoak diren ezagutza teorikoak eta praktikoak eskuratzen dituztela ziurtatzea, besteak beste, garapen jasangarrirako eta bizi‐estilo jasangarrietarako, giza eskubideetarako, genero‐berdintasunerako, bakearen eta indarkeriarik ezaren kulturaren sustapenerako, munduko herritartasunerako eta kultura‐aniztasunaren baloraziorako.

Argazki-galerian, ikasleek egindako bisitaldiaren irudiak:

Ekimen honen bitartez, Garagen Jasangarrirako beste Helburu hauek ere lantzen ditugu, eta ikasleek zuzen-zuzenean ikusteko aukera izan dute:

image.png

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 6.5 Baliabide hidrikoen kudeaketa integratua ezartzea maila guztietan. 

6.1 EKIMENA: DBHko eta HHko eraikinetan euri-ura jasotzeko depositoak eta bonbak erabiltzea euri-ura komunetan erabiltzeko.

image.png

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

7.2 Ikastolan energia berriztagarrien proportzioa nabarmen areagotzea.

7.a Ikastolan energia‐azpiegituretako eta teknologia garbietako inbertsioa sustatzea, iturri berriztagarriak, energia‐eraginkortasuna eta erregai fosilen teknologia aurreratu eta ez horren kutsakorrak.

7.4 EKIMENA: Ikastolako eraikinetan domotizazio-planarekin jarraitzea, argien, berogailuen eta bestelakoen energia-eraginkortasuna lortzeko.

IMG_4386.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 8.2 Produktibitatearen maila handiagoak lortzea, dibertsifikazioaren, modernizazio teknologikoaren eta berrikuntzaren bitartez, balio erantsi handia duten atalei arreta eskainiz.

8.3 EKIMENA: Ikastolako eremu desberdinetan, teknologia eta berrikuntzarekin zerikusia duten ingurune eta baliabideak gehitzea.

8.6 EKIMENA: DBH eta Batxilergoko Zientzietako ikas-arloetan Ikastolako eraikinetan energia berriztagarrien inplementazioa nola lantzen den azaltzeko, Mantenimenduko langileek Zientzietako ikas-arloetako irakasleei formazioa ematea.

image.png

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 9.4 Ikastolako azpiegiturak modernizatzea, jasangarriak izan daitezen, eraginkortasun handiagoko baliabideak erabiliz eta teknologia eta prozesu garbiak eta ingurumenaren ikuspegitik arrazoizkoak erabiliz.

9.1 EKIMENA: Ikastolako eraikinak jasangarriak eta domotizatuak izateko plangintza eta inplementazioa egitea.

image.png

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 11.3 Ikastolako ingurunea inklusiboa eta jasangarria areagotzea, eta baita giza kokaguneen kudeaketa parte‐hartzailea, integratua eta jasangarria ere.

11.3 EKIMENA: Ikastolako ingurunea etapa guztietako ikas-irakaskuntza jardueretan erabiltzea.

image.png

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

12.2 Baliabide naturalen kudeaketa jasangarria eta erabilera eraginkorra egin dadila lortzea.

12.8 Ikastolako pertsonek beharrezko informazioa eta ezagutzak badituztela  bermatzea, garapen jasangarrirako eta naturarekin bat datorren bizi‐estiloa   edukitzeko. 

image.png

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 13.3 Hezkuntza, sentsibilizazioa eta Ikastola osatzen dugunon ahalmena hobetzea, klima‐aldaketa murrizteko, horretara egokitzeko, bere eraginak arintzeko eta garaiz ohartarazteko. 

13.2 EKIMENA: Etapa desberdinetako ikasketa-planetan klima babesteko ekintzak txertatzea. 

4.1 EKIMENA: Etapa guztietako ikasketa-planetan eta kurrikulumean GJHak txertatzea, Garapen Jasangarrirako Hezkuntzaren irizpideei jarraituz.

DBH4_DIGITALIZAZIOA_ITP

2023ko abenduaren 14an, ITPk antolatutako Programazio Aero I. Lehiaketaren Finala ospatu zen Guggenheim Museoan. Finalerako sailkatu ziren eskolak hauek izan ziren: Berrio-Otxoa, Santurtziko San José de Calasanz, Pagasarribide, Urdaneta eta Lauro Ikastola. DBHko 4. mailako ikasleek, Digitalizazio arloan, lehiaketarako proiektuak burutu dituzte eta jokoak programatu dituzte Leire Andikoetxea irakaslearen gidaritzapean eta ITPko monitore baten laguntzarekin. Peio Alberdi, Niko Rodríguez, Mikel Martín, Ander Ramos, Xabier Lozano eta Asier Torre ikasleek osatutako taldeak aurkeztu zuen proiektua eta jokoa finalerako sailkatu zen.

Ikasleek mugikortasun eta irisgarritasun jasangarriaren inguruan ikerketa lana egin dute, gaur egun gai honen inguruan dauden arazoak detektatuz eta soluzioak bilatuz eta proposatuz. Azkenik, gaiarekin lotutako joko bat programatu dute.

Lauro Ikastolak hirugarren saria lortu zuen, Berrio-Otxoak bigarrena eta irabazlea Urdaneta izan zen. Zorionak parte hartzaile guztiei egindako lan onagatik!

GARATZEN DUGUN HELMUGA4.7 Ikasle guztiek garapen jasangarria sustatzeko beharrezkoak diren ezagutza teorikoak eta praktikoak eskuratzen dituztela ziurtatzea, besteak beste, garapen jasangarrirako eta bizi‐estilo jasangarrietarako, giza eskubideetarako, genero‐berdintasunerako, bakearen eta indarkeriarik ezaren kulturaren sustapenerako, munduko herritartasunerako eta kultura‐aniztasunaren baloraziorako.

Argazki-galerian, Guggenheim Museoko ekitaldiaren irudiak:

DBH1_2030_LurzoruarenEguna

4.9 EKIMENA: LHko 3. mailatik Batxilergoko 2. mailara, talde guztietan, 2030 Agendako ikasle ordezkariak egotea Ikastolan Garapen Jasangarrirako Helburuak lortzeko laguntza emate aldera.

2023ko abenduaren 5ean, Xabierreko Frantzisko Deunaren ospakizun egunean, DBHko 1. mailako 2030 Agendako 14 ikasle ordezkarik eta 2. mailako bi ordezkarik, Eusko Jaurlaritzak, IHOBEk eta Ekoetxeek Lurzoruaren Munduko Eguna ospatzeko antolatu duten on-line lehiaketan parte hartu dute.

GARATZEN DUGUN HELMUGA4.7 Ikasle guztiek garapen jasangarria sustatzeko beharrezkoak diren ezagutza teorikoak eta praktikoak eskuratzen dituztela ziurtatzea, besteak beste, garapen jasangarrirako eta bizi‐estilo jasangarrietarako, giza eskubideetarako, genero‐berdintasunerako, bakearen eta indarkeriarik ezaren kulturaren sustapenerako, munduko herritartasunerako eta kultura‐aniztasunaren baloraziorako.

Argazki-galerian, lehiaketaren irudiak:

On-line lehiaketan egindako hausnarketak beheko irudiaren gainean klikatuz: 

Ekimen honen bitartez, Garagen Jasangarrirako 17. Helburua, ITUNAK HELBURUAK LORTZEKO, ere lantzen dugu:

IMG_4395.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 17.17 Esfera publikoan, publiko‐pribatuan eta gizarte zibilean aliantza eraginkorrak sor daitezela sustatzea, aliantzen bidez baliabideak lortzeko esperientzia eta estrategiez baliatuz.

17.3 EKIMENA: Unesco Eskola Elkartuen Sarean parte hartzea Lurzoruaren Munduko Eguna ospatzen.

4.13 EKIMENA: Batxilergoko ikasleentzat, Orientabide Akademikoa arloan, unibertsitate desberdinetako, gurasoen, ikasle ohien eta lan-mundurako prestakuntza egiten duten enpresen informazio saioak.

4.13_Gurasoak

2023ko abenduaren 5ean, Ikastolako guraso batzuek Batxiler ondorengo ikasketei eta lan-munduari buruzko hitzaldi saioak eman dizkiete Batxilergoko 2. mailako ikasleei.

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

 

  • 4.1 Lehen eta Bigarren Hezkuntzako irakaskuntza kalitatezkoa bermatzea, ikaskuntza‐emaitza egokiak eta eraginkorrak izateko.

  • 4.4 Enplegua eta lan duina eskuratzeko eta ekintzailetzarako beharrezko gaitasunak areagotzea.

Beheko argazkietan ekimenaren irudiak:

4.3 EKIMENA: Etapa guztietan, ikasleen emaitzak aztertzeko kanpoko froga objektiboak egitea, beste zentroekin alderatzeko eta behar izanez gero, hobekuntza neurriak ezartzeko.

LH2_ACL frogak

2023ko azaroaren azken astean, LHko 2. mailan ACL irakusketa-idazketa frogak egin dira. Froga hauetan ikasleen emaitzak aztertuko dira, eta behar izanez gero, hobekuntza neurriak ezarriko dira. Froga hauek zailtasunen detekzioan laguntza emanez gero, beste maila batzuetan egiteko aukera ere aztertuko da.

GARATZEN DUGUN HELMUGA4.1 Lehen eta Bigarren Hezkuntzako irakaskuntza kalitatezkoa bermatzea, ikaskuntza‐emaitza egokiak eta eraginkorrak izateko.

Behean, LHko 2. mailako ikasle talde bat froga egiten:

4.5 EKIMENA: HHko ikasleek Basajaunen eskutitza jasotzen dute gure basoen eta    ingurumenaren arazoei buruz ikasleak konzientziatzeko: Euskal Herriko basoak proiektua.

HH_EHko basoak

Udazkenarekin batera, HHko 4 urteko ikasleek Euskal Herriko basoak proiektua burutu dute. Proiektuan, ikasleek gure basoetako fauna eta florari buruzko ezagutzak landu dituzte, basoen zaintza arduratsua lantzeaz gain. Basajaunek eskutitz baten bitartez ikasleei basoa oso zikin dagoela esan ondoren, ikasleek Ikastola ondoko basoan zaborra batu dute basoa garbi mantentzeko.

Talde bakoitzari zuhaitz bat, bere fruitua eta animalia bat egokitu zaizkio. Hauek izan dira landutako zuhaitzak: gaztainondoa, eukaliptoa, hurritza, haritza eta intxaurrondoa. Landutako animaliak basurdea, kirikiñoa, hontza, azeria eta oreina izan dira. Ikasleek etxetik informazioa ekarri dute, eta ekarritakoarekin, informazio-taulak osatu dituzte.

Ikasleek liburuxka bat sortu dute arlo desberdinetako fitxak landuz; Hizkuntzak, Matematika, Plastika... Ikasleek liburuxka osatzen zuten bitartean, talde bakoitzak zuhaitza + fruitua + animalia aztertu ditu. Lehenbizi, bere taldeari egokitu zaizkionak, eta ondoren, beste taldetakoak.

Zuhaitzak eta animaliak egiteko materialak berrerabili dituzte; komunetako paperen tutuak, kartoi kutxak, ontzien tapoiak eta abar. HHko 4 urtekoen pasabidean egindako lanaren erakusketa antolatu dute.

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

 

  • 4.1 Lehen eta Bigarren Hezkuntzako irakaskuntza kalitatezkoa bermatzea, ikaskuntza‐emaitza egokiak eta eraginkorrak izateko.

  • 4.2 Haur Hezkuntzan kalitatezko zerbitzuak ziurtatzea, Lehen Hezkuntzarako prest egon daitezen.

  • 4.7 Ikasle guztiek garapen jasangarria sustatzeko beharrezkoak diren ezagutza teorikoak eta praktikoak eskuratzen dituztela ziurtatzea, besteak beste, garapen jasangarrirako eta bizi‐estilo jasangarrietarako, giza eskubideetarako, genero‐berdintasunerako, bakearen eta indarkeriarik ezaren kulturaren sustapenerako, munduko herritartasunerako eta kultura‐aniztasunaren baloraziorako.

Behean, proiektuko argazki batzuk:

Ekimen honen bitartez, Garagen Jasangarrirako 11. Helburua, HIRI ETA KOMUNITATE JASANGARRIAK, 12.a, EKOIZPEN ETA KONTSUMOA ARDURATSUAK, 13.a, KLIMA BABESTEKO EKINTZA eta 15.a, LEHORREKO BIZITZA, ere lantzen ditugu:

IMG_4389.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 11.4 Ikastolako kultura eta natura‐ondarea babesteko eta zaintzeko ahaleginak egitea.

11.2 EKIMENA: Ikastolako natura ondarea babesteko eta jasangarria izateko zaintza lanak egitea: lorategiak, zuhaitzak, landak…

11.3 EKIMENA: Ikastolako ingurunea etapa guztietako ikas-irakaskuntza jardueretan erabiltzea.

11.4 EKIMENA: Ikastolako zenbait gunetan, etapa, maila eta arlo desberdinetako ikasleek sortutako lanen erakusketak egitea.

IMG_4390.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 12.5 Nabarmen murriztea hondakinen sorrera, prebentzio, murrizketa, birziklatze eta berrerabilpen‐jardueren bitartez.

12.10 EKIMENA: HHko eta LHko maila guztietan eta arlo desberdinetan, eta DBHko eta Batxilergoko maila eta arlo batzuetan, hondakinetako materialak berrerabiliz irudiak sortzea.

IMG_4391.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 13.3 Hezkuntza, sentsibilizazioa eta Ikastola osatzen dugunon ahalmena hobetzea, klima‐aldaketa murrizteko, horretara egokitzeko, bere eraginak arintzeko eta garaiz ohartarazteko.

13.2 EKIMENA: Etapa desberdinetako ikasketa-planetan klima babesteko ekintzak txertatzea.

IMG_4393.jpg

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

15.4 Ikastolan dugun ekosistemaren kontserbazioa bermatzea, horien dibertsitate biologikoa barne, garapen jasangarrirako funtsezko onurak emateko duten ahalmena hobetze aldera.

15.9 Ekosistemen eta biodibertsitatearen balioak sartzea plangintzan, garapen‐prozesuetan, pobrezia murrizteko estrategietan eta tokiko kontabilitatean.

15.5 EKIMENA: Etapa desberdinetako ikasketa-planetan lehorreko ekosistemen ezagutza txertatzea: HHn, LHn, DBHn eta Batxilergoan.

4.6 EKIMENA: Batxilergoko Kukulumendi-Pertsonen talentua garatuz proiektuko hitzaldiak Hezkuntzarekin harremandutako gai desberdinei buruz antolatzea.

Kukulumendi_J.I.Pérez

2023ko azaroaren 29an, Juan Ignacio Pérez zientzia dibulgatzailea eta idazlea Ikastolan izan dugu ikasturte honetako Kukulumendiko hitzaldi saioei hasiera emanez.

Ezagutzaren mugaedo ezagutzaren behinbehinekotasunez izenburupean, Juan Ignacio Pérez ezagutzari buruz mintzatu da Batxilerreko 2. mailako ikasleekin. Mezua argia izan da: gizakiaren ezagutzak ez dauka mugarik. Ondoren, hizlariak ikasleek egindako galderei erantzun die.

Juan Ignacio Perez, Biologian Doktorea eta Fisiologian katedraduna, EHUko Errektorea izan zen 2004-2008 urteetan eta ardura desberdinak bete ditu Unibertsitate arloan. Gaur egun, Jakiunde Zientzia, Letra eta Arte Akademiako Lehendakaria da. Lauro Ikastolako gurasoa eta Kontseilu Errektoreko kidea ere izan zen.

Eskerrik asko gurekin izateagatik Juan Ignacio!

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 4.4 Enplegua eta lan duina eskuratzeko eta ekintzailetzarako beharrezko gaitasunak areagotzea.

Behean, hitzaldiko argazki batzuk:

4.10 EKIMENA: LHko eta DBHko ikasleentzat IKTen arriskuei eta zibersegurtasunari buruzko formazioa.

4.10_DBH1

2023ko azaroaren 20an eta 21ean, DBHko 1. mailan, Jazarpenik gabeko Bizikidetza izenburupean, IKTen arriskuei eta zibersegurtasunari buruzko formazio saioak hasi dira Ortzadarretik etorritako Sonia eta Amaiarekin. Ikasleek erabiltzen dituzten Instagram eta antzeko sare sozialen inguruko gaiak aztertu dituzte.

GARATZEN DUGUN HELMUGA:

 

4.1 Lehen eta Bigarren Hezkuntzako irakaskuntza kalitatezkoa bermatzea, ikaskuntza‐emaitza egokiak eta eraginkorrak izateko.

Beheko irudietan formazio saioko argazkiak:

4.7 EKIMENA: LHko 4., 5. eta 6. mailetan, kultura desberdinen ezagutza bultzatzeko eta ingelesa lantzeko, Saluganda elkartearekin, Lauroko eta Ugandako eskola bateko ikasleen arteko gutunen trukaketa egitea.

LHko gutunak Ugandan

2023ko urrian Salugandara bidali genituen gutunak ailegatu dira!

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

 

  • 4.1 Lehen eta Bigarren Hezkuntzako irakaskuntza kalitatezkoa bermatzea, ikaskuntza‐emaitza egokiak eta eraginkorrak izateko.

  • 4.7 Ikasle guztiek garapen jasangarria sustatzeko beharrezkoak diren ezagutza teorikoak eta praktikoak eskuratzen dituztela ziurtatzea, besteak beste, garapen jasangarrirako eta bizi‐estilo jasangarrietarako, giza eskubideetarako, genero‐berdintasunerako, bakearen eta indarkeriarik ezaren kulturaren sustapenerako, munduko herritartasunerako eta kultura‐aniztasunaren baloraziorako.

 

Beheko argazkietan Ugandako ikasleak poz-pozik Laurotik bidalitako gutunekin gutunak sailkatzen:

Ekimen honen bitartez, Garagen Jasangarrirako 17. Helburua, ITUNAK HELBURUAK LORTZEKO, ere lantzen dugu:

IMG_4395.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 17.17 Esfera publikoan, publiko‐pribatuan eta gizarte zibilean aliantza eraginkorrak sor daitezela sustatzea, aliantzen bidez baliabideak lortzeko esperientzia eta estrategiez baliatuz.

17.24 EKIMENA: Saluganda elkartearekin lankidetzan parte hartzea.

4.9 EKIMENA: LHko 3. mailatik Batxilergoko 2. mailara, talde guztietan, 2030 Agendako ikasle ordezkariak egotea Ikastolan Garapen Jasangarrirako Helburuak lortzeko laguntza emate aldera.

2030 Agendako ordezkariak

Aurreko ikasturteetan bezala, oraingoan ere, 2030 Agendako ordezkarien bilerak egiten hasi gara. DBHko 2030 Agendako ikasle ordezkarien azken bileran azaroaren 25eko ekimenak eta Bilboko etxegabeentzako biketa antolatu ditugu.

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

 

  • 4.1 Lehen eta Bigarren Hezkuntzako irakaskuntza kalitatezkoa bermatzea, ikaskuntza‐emaitza egokiak eta eraginkorrak izateko.

  • 4.5 Genero‐desberdintasunak ezabatzea eta berdintasunean oinarritzen den sarbidea ematea irakaskuntzako maila guztietan ikasle ahulenei, aniztasunen bat duten ikasleei eta ahultasun‐egoeran dauden haurrei barne.

  • 4.7 Ikasle guztiek garapen jasangarria sustatzeko beharrezkoak diren ezagutza teorikoak eta praktikoak eskuratzen dituztela ziurtatzea, besteak beste, garapen jasangarrirako eta bizi‐estilo jasangarrietarako, giza eskubideetarako, genero‐berdintasunerako, bakearen eta indarkeriarik ezaren kulturaren sustapenerako, munduko herritartasunerako eta kultura‐aniztasunaren baloraziorako.

 

Beheko argazkietan DBHko 1. mailako 2030 Agendako ikasle ordezkariak euren taldean azalpenak ematen eta DBHko 1. zikloko bilera:

4.13 Ikasle ohiak

4.13 EKIMENA: Batxilergoko ikasleentzat, Orientabide Akademikoa arloan, unibertsitate desberdinetako, gurasoen, ikasle ohien eta lan-mundurako prestakuntza egiten duten enpresen informazio saioak.

2023ko azaroaren 7an, ikasketei buruz ikasle ohiek ematen dituzten informazio saioak hasi dira Batxilergoko 2. mailako ikasleentzat.

 

Ikasturteko lehenengo hitzaldia Ane Garbisuk, gaur egun LHn irakasle bezala lanean ari dena, Markel Lozanok, bideo-konferentziaren bitartez, eta Max Lázarok eskaini dute. Ikasle ohi hauek Magisteritza eta CAFYD ikasketei buruz hitz egin dute, euren esperientziak gure ikasleei azalduz.

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

 

  • 4.1 Lehen eta Bigarren Hezkuntzako irakaskuntza kalitatezkoa bermatzea, ikaskuntza‐emaitza egokiak eta eraginkorrak izateko.

  • 4.4 Enplegua eta lan duina eskuratzeko eta ekintzailetzarako beharrezko gaitasunak areagotzea.

Beheko argazki-galerian hitzaldiko irudiak:

DBH4Ingelesa Turismo jasangarria

4.15 EKIMENA: DBHko 4. mailako Ingeleseko Ahozko Komunikazioa arloan, turismo jasangarriari buruzko ikerketa lana eta debateak egitea.

DBHko 4. mailako Ingeleseko Ahozko Komunikazioa arloan, Gorka Lozano irakaslearen gidaritzapean, turismoaren ondorio kaltegarriak ekiditeko neurriak eztabaidatu dituzte Parlamentuan egongo balira bezala, ikasleak lau talde-lanetan banatuta. Hauxe da ikasleek eta irakasleak ikas-jarduera honetan jarraitutako prozesua:

  • Ikasleek, irakasleak prestatutako txosten akademikoa irakurri ondoren, mapa mentala egin dute.

  • Ikasle talde bakoitzak bere ebazpena idatzi ondoren, irakasleak birpasatu eta zuzenketak egin ditu.

  • Klasean, debatea egin dute. Talde-lan bakoitzak bere ebazpena irakurri ondoren, beste taldeko kideek defendatu edo kritikatu dute, eta amaieran, bozketaren bitartez, ebazpen egokiena aukeratu dute.

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

 

  • 4.1 Lehen eta Bigarren Hezkuntzako irakaskuntza kalitatezkoa bermatzea, ikaskuntza‐emaitza egokiak eta eraginkorrak izateko.

  • 4.7 Ikasle guztiek garapen jasangarria sustatzeko beharrezkoak diren ezagutza teorikoak eta praktikoak eskuratzen dituztela ziurtatzea, besteak beste, garapen jasangarrirako eta bizi‐estilo jasangarrietarako, giza eskubideetarako, genero‐berdintasunerako, bakearen eta indarkeriarik ezaren kulturaren sustapenerako, munduko herritartasunerako eta kultura‐aniztasunaren baloraziorako.


Beheko argazki-galerian, ikasleak proiektuan lanean ikus ditzakegu:

 

Ikas-jardueran sortutako bi dokumentuak irakurtzeko izenburuen gainean klikatu: alde batetik, txosten akademikoa, COMMITTEE ON TRANSPORT AND TOURISM, eta bestetik, ebazpen liburuxka, Resolution booklet.

Txostenetan ikus dezakegun bezala, ekimen honen bitartez ondorengo Garagen Jasangarrirako Helburuak ere landu ditugu:

IMG_4386.jpg
IMG_4389.jpg
IMG_4390.jpg
IMG_5300.jpg

4.7 EKIMENA: LHko 4., 5. eta 6. mailetan, kultura desberdinen ezagutza bultzatzeko eta ingelesa lantzeko, Saluganda elkartearekin, Lauroko eta Ugandako eskola bateko ikasleen arteko gutunen trukaketa egitea.

Saluganda_DBH1

2023ko urrian, Saluganda proiektuan parte hartu zuten joan den ikasturteko LHko 6. mailako ikasleek, orain DBHko 1. mailan daudenak, Ugandatik idatzitako gutunak jaso dituzte.

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

 

  • 4.1 Lehen eta Bigarren Hezkuntzako irakaskuntza kalitatezkoa bermatzea, ikaskuntza‐emaitza egokiak eta eraginkorrak izateko.

  • 4.7 Ikasle guztiek garapen jasangarria sustatzeko beharrezkoak diren ezagutza teorikoak eta praktikoak eskuratzen dituztela ziurtatzea, besteak beste, garapen jasangarrirako eta bizi‐estilo jasangarrietarako, giza eskubideetarako, genero‐berdintasunerako, bakearen eta indarkeriarik ezaren kulturaren sustapenerako, munduko herritartasunerako eta kultura‐aniztasunaren baloraziorako.

 

Beheko argazki-galerian, DBHko 1. mailako 2030 Agendako ikasle ordezkari batzuk gutunak sailkatzen eta kideen artean banatzen:

Ekimen honen bitartez, Garagen Jasangarrirako 17. Helburua, ITUNAK HELBURUAK LORTZEKO, ere lantzen dugu:

IMG_4395.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 17.17 Esfera publikoan, publiko‐pribatuan eta gizarte zibilean aliantza eraginkorrak sor daitezela sustatzea, aliantzen bidez baliabideak lortzeko esperientzia eta estrategiez baliatuz.

17.24 EKIMENA: Saluganda elkartearekin lankidetzan parte hartzea.

4.13 EKIMENA: Batxilergoko ikasleentzat, Orientabide Akademikoa arloan, unibertsitate desberdinetako, gurasoen, ikasle ohien eta lan-mundurako prestakuntza egiten duten enpresen informazio saioak.

Batx2_Campo&Ochandiano

2023ko urriaren 31n, Campo&Ochandiano enpresako kidea eta ikasle ohia den Iñigo Ochandiano, Ikastolan izan da Batxilergoko 2. mailako ikasleei gaur egungo lan merkatuari buruzko azalpenak emateko.

 

Lan merkatuaren ekintza nagusienetako bat enpresen aldetik pertsonalaren kontratazioa da: langile desberdinen perfilak aztertzen dira eta enpresak, ustez, lanpostu horretarako egokiena hautatzen du, ezaugarri desberdinetan oinarrituz: ikasketak eta osteko masterrak, formakuntza gehigarriak, lan esperientzia, hizkuntzen jakintza maila edo komunikatzeko gaitasuna besteak beste.

 

Hautaketa prozesu hau enpresek zuzenean egin dezakete edo bitartekari lanak egingo dituen enpresa baten bitartez. Kasu honetan, bigarren bide hori eskaintzen duten enpresen artean  Campo&Ochandiano daukagu. Campo&Ochandiano giza baliabideen arloko aholkularitza elkarte independientea da. Bere funtzio nagusienen artean ondokoak daude:

 

  • Hautatze prozesu masiboak egitea.

  • Zuzendaritzako kideak bilatzea, erakartzea eta hautatzea.

  • Gazte talentudunak identifikatzea eta hautatzeko proiektuak aurrera eramatea.

  • Erdi mailako agintariak eta profesional gaituak bilatzea, erakartzea eta hautatzea.

Ondorioz, hitzaldian lan merkatuaren eskariaren xehetasunak ezagutzeko aukera izan dute ikasleek.

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

 

  • 4.1 Lehen eta Bigarren Hezkuntzako irakaskuntza kalitatezkoa bermatzea, ikaskuntza‐emaitza egokiak eta eraginkorrak izateko.

  • 4.4 Enplegua eta lan duina eskuratzeko eta ekintzailetzarako beharrezko gaitasunak areagotzea.

Beheko argazki-galerian hitzaldiko irudiak:

4.1 EKIMENA: Etapa guztietako ikasketa-planetan eta kurrikulumean GJHak txertatzea, Garapen Jasangarrirako Hezkuntzaren irizpideei jarraituz.

LH5_PizzaOsasuntsua

2023ko urrian, LHko 5. mailako ikasleek, Ingurunearen ezaguera ikas-arloan legamia eta bere ezaugarriak ikasi dituztenean, pizzak egin dituzte. Legamiarekin eta beste osagaiekin, pizza osasuntsuak egin dituzte, prozesu guztia ekoiztuz. Bukatzeko, Ikastolako sukaldean pizzak prestatu dituzte eta ikasleek gogo onez dastatu dituzte, prozesuari bukaera ezin hobea emanez.

On egin gure sukaldariei! Eta eskerrik asko sukaldeko langileei!

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

 

  • 4.1 Lehen eta Bigarren Hezkuntzako irakaskuntza kalitatezkoa bermatzea, ikaskuntza‐emaitza egokiak eta eraginkorrak izateko.

  • 4.7 Ikasle guztiek garapen jasangarria sustatzeko beharrezkoak diren ezagutza teorikoak eta praktikoak eskuratzen dituztela ziurtatzea, besteak beste, garapen jasangarrirako eta bizi‐estilo jasangarrietarako, giza eskubideetarako, genero‐berdintasunerako, bakearen eta indarkeriarik ezaren kulturaren sustapenerako, munduko herritartasunerako eta kultura‐aniztasunaren baloraziorako.

 

Beheko argazki-galerian prozesuaren irudiak:

Ekimen honen bitartez, Garagen Jasangarrirako 3. Helburua, OSASUNA ETA ONGIZATEA, ere lantzen dugu:

image.png

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 3.4 Zenbait gaixotasun ekiditea prebentzioaren, tratamenduaren eta txertaketa kanpainen bitartez, eta osasun mentala eta ongizatea sustatzea.

4.7 EKIMENA: LHko 4., 5. eta 6. mailetan, kultura desberdinen ezagutza bultzatzeko eta ingelesa lantzeko, Saluganda elkartearekin, Lauroko eta Ugandako eskola bateko ikasleen arteko gutunen trukaketa egitea.

Saluganda_LH

2023ko urriaren 17an, Iker Mijangos, Saluganda elkarteko arduraduna Ikastolara etorri da gure ikasleek, Ingeles arloan, Ugandako kideei idatzitako gutunak jasotzera hurrengo hilabetean Ugandara eramateko.

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

 

  • 4.1 Lehen eta Bigarren Hezkuntzako irakaskuntza kalitatezkoa bermatzea, ikaskuntza‐emaitza egokiak eta eraginkorrak izateko.

  • 4.7 Ikasle guztiek garapen jasangarria sustatzeko beharrezkoak diren ezagutza teorikoak eta praktikoak eskuratzen dituztela ziurtatzea, besteak beste, garapen jasangarrirako eta bizi‐estilo jasangarrietarako, giza eskubideetarako, genero‐berdintasunerako, bakearen eta indarkeriarik ezaren kulturaren sustapenerako, munduko herritartasunerako eta kultura‐aniztasunaren baloraziorako.

 

Beheko argazkietan Iker, Mary eta Andrewren laguntzaz, gutunak sailkatzen:

Ekimen honen bitartez, Garagen Jasangarrirako 17. Helburua, ITUNAK HELBURUAK LORTZEKO, ere lantzen dugu:

IMG_4395.jpg

GARATZEN DUGUN HELMUGA: 17.17 Esfera publikoan, publiko‐pribatuan eta gizarte zibilean aliantza eraginkorrak sor daitezela sustatzea, aliantzen bidez baliabideak lortzeko esperientzia eta estrategiez baliatuz.

17.24 EKIMENA: Saluganda elkartearekin lankidetzan parte hartzea.

4.14 EKIMENA: Batxilergoko ikasleek LHko 2. mailako ikasleen irakurketa prozesuan laguntzea.

4.15_LH-Batx IRAKURKETA

Azken ikasturteetan bezala, oraingoan ere Batxilergoko 1. eta 2. mailetako ikasle batzuk, era bolondresean, LHko 2. mailako ikasleekin irakurketa-jarduerak egiten hasi dira. Ikasturte honetan, irakurketa prozesuan laguntzeaz gain, Batxilergoko ikasleak bestelako lanekin ere laguntzen hasiko dira. Ikasle gaztetxoek nagusiak eredu bezala ikusten dituzte, euren artean harremana sortzen da eta denek ikasten dute.

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

 

  • 4.1 Lehen eta Bigarren Hezkuntzako irakaskuntza kalitatezkoa bermatzea, ikaskuntza‐emaitza egokiak eta eraginkorrak izateko.

  • 4.4 Enplegua eta lan duina eskuratzeko eta ekintzailetzarako beharrezko gaitasunak areagotzea.

Behean saio hauetako argazki batzuk:

4.10 EKIMENA: LHko eta DBHko ikasleentzat IKTen arriskuei eta zibersegurtasunari buruzko formazioa.

4.10 IKT ARRISKUAK LH

2023ko urriaren 1. astean, LHko 5. mailan, IKTen arriskuei eta zibersegurtasunari buruzko formazio saioak hasi dira Igor Gaminde Garrido adituarekin.

GARATZEN DUGUN HELMUGA:

 

4.1 Lehen eta Bigarren Hezkuntzako irakaskuntza kalitatezkoa bermatzea, ikaskuntza‐emaitza egokiak eta eraginkorrak izateko.

Beheko irudietan formazio saioko argazkiak:

4.1 EKIMENA: Etapa guztietako ikasketa-planetan eta kurrikulumean GJHak txertatzea, Garapen Jasangarrirako Hezkuntzaren irizpideei jarraituz.

4.1 Cambreko Zientzia Azoka

2023ko irailaren 15etik 17ra, VI. Open Science Cambre 2023 zientzia-azoka ospatu zen, Cambreko kontzejuak eta XentD100cia Gazte Elkarteak antolatuta. Bertan, DBHko 2. mailako ikasle talde batek parte hartu du, joan den ikasturtean Teknologia arloan, Amaia Pérez irakaslearen gidaritzapean sortutako proiektuak estatu mailako lehiaketan parte hartzeko aukera irabazi baitzuen 2023ko ekainean Bilbon ospatu zen Elhuyar Zientzia Azokan.

DBHko 3. mailako Jon Iradier Azkue, Gonzalo Romarate Sánchez eta Ander Barcina Lópezek Butroetxe proiektuatekin parte hartu dute Cambren ospatu den estatu mailako lehiaketa honetan, beste 80 proiekturekin batera, eta epaimahaiaren errekonozimendua jaso dute Bigarren Hezkuntza mailako Ohorezko aipamena lortuz.

Zorionak ikasleei eta irakasleari egindako lanagatik eta lortutako emaitzagatik!

GARATZEN DITUGUN HELMUGAK:

 

  • 4.1 Lehen eta Bigarren Hezkuntzako irakaskuntza kalitatezkoa bermatzea, ikaskuntza‐emaitza egokiak eta eraginkorrak izateko.

  • 4.7 Ikasle guztiek garapen jasangarria sustatzeko beharrezkoak diren ezagutza teorikoak eta praktikoak eskuratzen dituztela ziurtatzea, besteak beste, garapen jasangarrirako eta bizi‐estilo jasangarrietarako, giza eskubideetarako, genero‐berdintasunerako, bakearen eta indarkeriarik ezaren kulturaren sustapenerako, munduko herritartasunerako eta kultura‐aniztasunaren baloraziorako

Beheko irudietan Cambren ospatutako azokaren eta Butroetxe proiektuaren irudi batzuk:

bottom of page